Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hva nå når den gikk nedover på slutten? Jeg venter på mulighet for inngang, syns det er litt vanskelig å tolke de siste dagers relativt stabile kurs

Jeg sitter også å venter. Synes det er ganske uavklart så lenge volumet uteblir… :roll_eyes:

Det virker nesten som om alle sitter på gjerdet og venter spent på noe…

2 Likes

Med tanke på den relativt vandrette udvikling og faldende volumen, hvad er statistisk set det mest sandsynlige udfald? Jeg mener, på et tidspunkt må bollinger vel konvertere mod enten op eller ned?

Etter en stor bevegelse slik den vi hadde (både ned til 12.80, og opp mot 19), er det normalt at det blir en periode med konsolidering og lavt volum slik vi ser nå. Volumet blir avgjørende for min del ifht. inngang, går den opp herfra på samme type volum som vi har sett denne uken avventer jeg bare. Eventuelt må den bli billigere slik at aksjene går inn i den langsiktige potten.

Var heldig og fikk tatt litt på 14.45 på vei opp som gikk ut tidligere i uken. Personlig tror jeg makro er såpass vaklete nå at den nok kan få en dipp til, for å verifisere bunnen som ble satt.

Det sagt så buller biotek i statene i dag pga. Biden, så er spent på om det blir en smitteeffekt her hjemme i morgen :slightly_smiling_face:

Brudd ned, men igjen på lavt volum… :crazy_face:

Hva tror dere om NANO neste uke? Noen som har en Teknisk analyse på lur? :blush:

Følg med på makrobildet. Alt annet er avhengig av det.

1 Like

Ok. Da er vi i en nedadgående trend, med mindre noe selskapsorientert skulle dukke opp ( før emi i Q2).

1 Like

Korrekt

Dow kicket opp 600 poeng siste halvtimen på fredag, det likte personlig jeg. Markedet er forsynt nå; det er for mye støy der ute og panikken er dårlig fundamentert i realøkonomien.

Det vil si; ja, det blir krise for airliners når folk ikke lengre skal fly, men er det egentlig noen grunn til å være så defensive i forhold til viruset? Jeg mener dette er overhypet, og at det kommer en bra steam opp igjen om ikke så lenge. Først skal vi vel se hvordan amerikanerne dealer med det.

Kineserene er tilbake på jobb igjen :muscle:

Jeg tror det var inndekning av short før helgen. Legg også merke til at oljeprisen falt ned hele 9.4% samme dagen. Det eneste som er sikkert er at ingen vet hva fremtiden bringer.

Oljen er sur, men momentumet i det brede markedet har vært bra det siste året, godt drevet av tech og biotech. Jeg tror disse sektorene er de som går først igjen hvis man finner litt feste her etter 12 - 14 % nedgang fra toppen i AC MSWI.

Men ja, ingenting er sikkert, og definitivt heller ikke at det blir emi i Q2 2020 i NANO som Coiltubing over her åpenbart «vet».

1 Like

“Men ja, ingenting er sikkert, og definitivt heller ikke at det blir emi i Q2 2020 i NANO som Coiltubing over her åpenbart «vet».”

Hmm, det er vel under enhver tvil, at marioteten på dette forumet har forståelse/ tror at NANO trenger penger. Mest sannsylig i Q2. Selvsagt som jeg nevnte skulle noe selskapsorientert dukke opp, vil naturligvis behovet evt. endre seg. Men for all del, jeg er ingen Nanoguro, og jeg håper at jeg tar feil.:- :blush:

Er det mulighet for å publisere kursdrivende informasjon (i Nanos tilfelle interim, DLBCL og Archer-1) i forkant av en evt emisjon, så vil det jo være veeeeldig dårlig ledelsesstrategi å kjøre en emisjon før disse dataene foreligger markedet.

kan hende at samme dag dataene publiseres at de kjører en rettet emisjon, og eventuelt rep emisjon(som blir ganske sannsynlig på disse nivåene).

Jeg kan våge meg på en spådom, som normalt sett hadde hatt stor sjanse for å gå i oppfyllelse. Men da vi har en skikkelig storm i markedet og mye kan skje så er det med forbehold om at det kan gå en helt annen vei.
NANO befinner seg i bunnen av den fallende trenden. Vi kan i tillegg se en liten dobbel bunn som vanligvis indikerer solid støtte og oppgang.

Hva om bunnen i den fallende trenden ikke holder? Vil det indikere enda brattere falltakt framover? :thinking:

Vi har vel sett rimelig mange eksempler i mange aksjer i det siste at når man faller ned gjennom en trend eller et støttenivå så gir det fort enda en dramatisk bevegelse nedover