Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Golden cross?

4 Likes

Det stemmer. Volumet er dog elendig. Trenger personlig brudd over den blå linjen for at jeg skal hive mer penger inn i denne peisen - men slik formasjonen ser ut kan det fort komme :sweat_smile:

(Håper likevel vi skal ned og samle krefter først, litt dumt å kjøpe brudd når moment er så lavt).

1 Like

Nå er det slik at vi har vår sist sommersdag her på Jæren, og kan betrygge oss med nedbør og godt å kjølig de neste 8-9 månedene :slight_smile: Å er det 1 ting som gjør de høstlige dagene koselige, så er det å fyre opp peisen eventuelt bålpanna :fire: Dette blir toppstemning

3 Likes

Fordi?

Du fikk jo volumet i flaggstangen.

Selv tenker jeg at opplagte reprisings-kandidater nødvendigvis ikke alltid følger et perfekt teknisk mønster

1 Like

Hvorfor jeg vil den skal ned og samle krefter først? Fordi jeg ikke liker å kjøpe brudd opp når stochastics er så høy. Tidligere har det blitt fake outs på slike brudd hvis du blar bakover i chartet.

Du ønsker også å se volum på brudd opp av flagget, foreløpig ser jeg ikke det.

Utover det så ønsker jeg å kjøpe billigere selvfølgelig, typ 22-19 rangen ville vært bra :blush:

Ser interessant ut

Jeg gir ikke opp, det blir softis fra Ølbergkiosken i dag!

1 Like

Se hvem som stille og helt ubemerket er på gang med å avgi et vaskeekte golden cross for første gang på to år?

16 Likes

Sweet jeezes…:star_struck::star_struck:

38 er vel tradisjonelt det store vannskillet i chartet for NANO?

Brudd over der passer også fint med et brudd ut av tradingview sin regresjonsstrend for aksje

7 Likes

@anon80503862
Kunne du lagt ut en oppdatert ala denne jeg har svart på her?

Over 33kr er 39 logisk target i mitt hode.

5 Likes

tolker jeg det rett hvis jeg sier under 31.54 viser nedgang mot 25, over 33 viser oppgang mot 40?

3 Likes

Etter litt krangling inne i motstandsområdet, så vil jeg tro at rapport fort kan vise vei ja og at det er logiske kurser å se mot.

1 Like

noen som har fått innspill for TA-gudene

edit: @Hocki? @Shadmar?

Skal til Orkla å fiske i helgen, blir nok lite oppfølging fra meg frem til neste uke. Så vidt jeg husker er det positivt om den etablerer seg over 32-33. Da er mitt base-target for bevegelsen på 37-ish neste. Etter det er det bull-target på opp mot 50. Ta det med en klype salt, for jeg har ikke chartet foran meg.

@Nocturne
Kjøper du aksjer rett før Q-tall baser på TA?
Sjølv prøver eg å unngå kjøp av aksjer rett før rapportering og ofte halverer eg posisjonen, eventuelt selger meg ut hvis eg ikkje har meir enn 10% profitt.

Nei, hehe, det var dårlig formulert. Tanken er å sitte ute til etter Q-presentasjonen og så vil forhåpentligvis chartet vise vei - MEN; hvis jeg ser at trenden snur tilbake positiv, så kan det være jeg tar en liten posisjon i forkant som jeg kan jobbe med.

Uansett var det weekly chart i Nano som ropte selg til meg på fredag, og hvis jeg får rett så skal den konsolidere / ned i noen uker nå slik at momentum får bygget seg opp på nytt. Følte vi var litt vel overextended. Holder likevel kortene åpne for at det kan formes noe bullish her før Q-tallene som kan ta den videre, så må bare følge med :slight_smile:

2 Likes

Mener du er det er for tidlig for å ta tilbake? Historisk har det vel kanskje vært smart å selge før Q tallene.

1 Like

Svarte deg i Nano tråden. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg avventer nok kjøp til etter presentasjonen. Forhåpentligvis blir det ikke noe gap opp, men det er risikoen man må være forberedt på å ta når man trader. Trenden er fremdeles opp, så foreløpig er ikke dette noe unormalt etter en enormt fin stigning.

2 Likes