Jeg liker godt at vi fikk en test av 57 som var et relevant level fra fredag. Liker ikke så godt at det kunne ligne en H&S in the making.
Close under 60. Noe formening om det?
For meg er det close over 20 ma som er fint.
Ny test av 50 ma iløpet av uka kanskje. Eller ikke…
looks like a duck…
Det første som slo meg når jeg så chartet ditt var ICH. Må se litt nærmere på formasjonen…
Positivt børsklima i dag. Kineserne med capitulation bottom gir blå Asiabørser + blå USA- futures, og gårdagen var vel også blå i US?
NANO greide ikke MA50 igår. Kanskje går det i dag? 2mill omsetning i går, ned 1,80%. Er ikke avskrekkende med det tallet? Mange som fikk tatt gevinst uten stort fall.
Hva tenker folk? Ny test av MA50 i dag? Det er ganske kraftige motstander foran oss føler jeg.
Tenker det mest sannsynlige er bevegelse oppover, med mulighet for test av 66,5, men close under 64. Dersom bevegelse ned tipper jeg low på 55,6 og close over 57.
Ja, enig i mye av det dere skriver. Chartet jeg postet på fredag er fremdeles gjeldende og 50-MA blir seig. Den kommer heldigvis lavere og jo mer vi tester den, jo enklere blir det å komme seg over den…
@Fornybar - out of curiosity, skal du begynne trade Nano nå?
Njææ, er mest interessert i TA for fremtiden. Men - har forsøkt meg på trades på det jeg ser på som åpenbare bevegelser, men til nå kun for å akkumulere aksjer - altså solgt høyt og kjøpt inn lavt. En øvelse hvor du fanger fallende kniver mens du hopper på ett bein, om du vil
Etter den siste uken har jeg litt ekstra cash som jeg tenkte jeg skulle prøve å få til å vokse litt med å trade den vanlige veien. Vi får se om det ikke blir longposisjon fra dag 1
Mange flotte langsiktige posisjoner startet sitt liv som floppa trades!
Må innrømme at jeg ikke helt kan se at MA50 skal bety all verden. Når jeg ser bakover i dagchartet så synes jeg det ser ut som kursen har tuslet opp og ned forbi MA50 på lavt volum stadig vekk?
Er det noe konkret som gir grunn til fokus på MA50?
Synes den er en veldig grei referanse å følge med på men enig at den er en utro skjøge av en indikator
Det sluttet svakt i blått i USA, men i løpet av dagen hadde det vært betydelig mer blått. Børsen fikk tilsynelatende angst av FBI raid hos Trumps advokat.
Kronekursen er også svekket, og olja er opp, men ikke sikkert det får betydning for NANO.
IBB på Nasdaq endte opp nesen 2%.
Kronekursen er kanskje ikke så veldig intressant for NANO-aksjonærer, men kanskje mer intressant for flere av de som sitter med store short-posisjoner?
Om NANO ville jeg anta den sterke oppgangen vi fikk på 2 dager, trenge mer enn en dag konsolidering mellom 20 og 50 dagers snitt. Med hjelp av positivt børsklima i dag, mistenker jeg likevel at det blir ny rød dag for NANO. Men ingen intensjoner om å trade på det selv, og håper jeg tar feil. =)
Grunn til at jeg tillegger den så mye vekt er fordi det er det første glidende snittet av relevanse som vi er i nærheten av, og det korrelerer fint med hvor vi har tidligere støttenivåer (nå motstand).
@Deltoid: var det du som postet den Eliott wave tellingen? Finner den ikke igjen i tråden her.
Tenkte om vi muligens kunne få en ABC korreksjon opp?
Ja, det er den trippelbunnen på 67ish som jeg tenker er viktigst
Kan se ut som vi trenger en nyhet for å antenne raketten igjen. Hvis Spot-on var presis i beskrivelsen sin av styreleder i samtalen om ny CEO kan det komme noe snarlig.
I og med at jeg er ute igjen med tradingpotten min så vil jeg helst at det skal la vente litt på seg
At du tør stå utenfor i disse dager, ta deg en titt på chartet fra høsten 2016 når den brukte noen dager på å konsolidere på 59-60 ish før det nok en gang tok fyr.
Longposten min har stått siden desember 2015
bare å gratulere da