Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Nok en dag med fall på relativt lavt volum, bra signal. Motstanden i dag var selvfølgelig trendtaket på den kortsiktige trenden ned, noe som er naturlig.

image

Får vi breakout i flagget til Nocturne i dag? Burde i hvert fall åpne oppover pga AACR-posteren tenker jeg.

Selv om Humalutinstudien er satt på vent og i preklinisk fase enda, så var resultatene publisert på AACR positive og kan åpne for f.eks en partneravtale for å få Humalutin opp å gå.

Timeschart på investing.com
image

3 Likes

Vi har vel allerede brutt opp av den kilen med rt 59,50?

Og ned av kilen ;p

Aksjen er som ei skive med nugatti. Pålegget faller ALLTID nedover.

1 Like

Synes dette chartet ser rett så pent ut egentlig.

image

3 Likes

Kanskje vi har byttet roller @Savepig - men jeg er nøytral / bearish fremdeles. Det synes så tungt å se oppover i dette chartet med både 200-dagers MA og den fallende trendlinjen som lyser mot oss med Sauronliknende øyne. I tillegg syntes jeg konsolideringen er litt sånn meh.

Det positive er at volumet ser ut til å være høyere på grønne dager enn røde dager. Så noen akkumulerer billige nanoaksjer nå!

Vi får nok en avklaring på denne trekanten her ila. uken - den vil angi videre retning på kort sikt (brudd opp eller ned).

Idèelt sett vil jeg se vi konsoliderer mellom 45 og 65 ut denne måneden for å så ta skikkelig sats for å ta ut denne motstanden. Har markert et område jeg tror vil gi god akkumulering da de fleste vil være enige om at det er god R/R her (blå boks med gule linjer i chartet).

Tar vi ut både 200dagers MA og bryter den fallendetrendlinjen kan vi få et skikkelig rally!

Er det trendlinjen fra 2016?

Nei, den går ved ca. 77-78 og 50-dagers MA.

Dette er en sekundær (brattere) fallende trendlinje jeg har identifisert.

Her ser du det bedre:

1 Like

Slik ser jeg den lange nedtrenden:

Mitt nye bullish narrativ er at vi nå omsider ser at smarte penger har tatt los på caset og at deres akkumulering vil danne bunn på de nivåene vi nå ser.

image

3 Likes

Mulig du får rett… selv synes jeg det er for tidlig å si. Men det kommer jo an på om man trader eller ser langsiktig på Nano. Mine betraktninger er langsiktige. Først ønsker jeg å se en higher high / higher low frem mot begynnelsen av mai - ref: BTC capitulation bottom recovery:

Vi vil for all del ikke under 52 igjen vil jeg si.

1 Like

Smarte penger sier du? Har du kjøpt? Skulle jeg ta en svaepig, ville jeg sagt at jeg ser ikke skikkelig støtte før i bunn av den nederste blodrøde linjen din på 38.

Jeg deler min portefølje i portistråden her, og på shareville. Hva med deg?

5 Likes

nesten 52k aksjer i et jafs der :stuck_out_tongue:

Meget rolig volum i dag.

Flørter med både 10 og 25 dagers snitt.

image

Er vel greit å ta en reprise av denne i dag? :joy: :+1:
Edit: fikk ikke lastet inn bilde. Why no omsetning!

1 Like

Det handles ikke akkurat over en lav sko i dag …! :slight_smile:

Etter nærmere analyse begynner jeg å se lys i tunnelen :slight_smile:

Her er chartet:

1). Fallende trendkanal (vi er fremdeles inne i denne).
2). Røde linjer – potensiell ny stigende trendkanal.
3). Oransje linje – 14 dagers EMA.
4). Potensiell formasjon – bullflag / triangle.
5). Break out estimert triangle: 60.
6). Break out estimert bullflag: 65.
7). Target bullflag: 93.

Vi er i en fallende trendkanal med en topp fra september i fjor. Vi brøt ut av denne trendkanalen og dannet en capitulation bottom. Kursen hentet seg fort inn igjen og tilbake i kanalen. Det er nå to identifiserbare formasjoner såvidt jeg kan se, bullflagg og triangel.

Triangelet er i utgangpunktet nøytralt, en continuation pattern mens bullflagget signaliserer at vi skal opp. Triangelet har en flat struktur om man regner bunn på 52 fremfor 37, og i tilfellet er også dette triangelet bullish.

Nivåene man skal se på er beskrevet over. Brudd på oversiden av disse nivåene vil være bullish.

5 Likes

Status på kleshengeren?