Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Viser til mitt siste innlegg her. Traff bunn av trendkanal før rekyl opp, så ser den opp mot motstand av kanalen i første omgang. Kortsiktig dannes det en vimpel, så brudd ut av denne vil indikere retning på kortere sikt.

Tusen takk:-)

1 Like

Toucher innom blått for dagen.

2 Likes

Vært oppe og testet et par ganger nå.

1 Like

Ser ikke ut som den vil gjennom helt enda?

Den har brutt opp. Kursmål 70

2 Likes

Fraktaler @Bullishproof - jeg vet ikke hvilket tidsperspektiv du ser i men hos meg er den inne enda.

Bruker du log chart?

Brudd bekreftet opp fra pennant i 15min? Får det ikke helt til å gå i dagchart.

OK, det forklarer påstanden. Det gir en indikasjon men det er på ingen måte en bekreftelse i min bok. Jo høyere timeframe, jo større tyngde er en grei tommelfingerregel. Jeg ser an morgendagen før kjøp.

1 Like

@anon21766851

image

1 Like

Takk!

Har brudd på rundt 57,50 i dagchartet i dag. Close 58 og vi er golden? Kjøpssignalet du avventer?

Jepp, er ikke så mye som skal til. Men savner volumet… ser du det? Hvor er det?

Nei. Volumet ser ut til å dabbe av desto lenger ut i vimpelen vi kommer. Kanskje vi ikke får noget før i morgen.

Kjedeligste er jo om vi ender på @vegar_beider sitt alternativ C.

Det er fullt mulig, det er bare å extende trekanten videre utover. Du ser også vi er i en mye større trekant, så om vi får brudd opp av denne lille kan det bare være en liten bevegelse i det som kan bli en mye større bevegelse. Det som er dumt er at vi er i øvre del av trekanten, så nedsiden er større enn oppsiden på kort sikt om man skal vurdere brudd ene eller andre veien.

Angående SL @anon21766851 - mulig å gamble på ny test av 52. Vi vil fremdeles beholde trekanten da.
Kommer vi ned mot 52 kjøper jeg nok 1/3 til :wink:

image

Indeed,

Noen årsak til at du ser på trekant fra bunnen og opp, og ikke vimpelen?

Holder bare alle scenarioer åpne jf. fraktaler. Hvis du ser den lange horisontale linjen helt øverst?
Og linjen fra bunnen som møter denne? Det er en potensielt større formasjon som inneholder den mindre vimpel-formasjonen. Men man kan fokusere bare på vimpelen. Jeg leker bare med fraktaler.

image

1 Like

@anon21766851 - sett litt nærmere på fraktalene, gir jo uendlig med muligheter men hvis vi ikke får break out oppover så blir det bare et stort gjesp og mer konsolidering er jeg redd.

1). Vi kan få et brudd opp eller ned i morgen - usikker på det.
2). Vi får et brudd opp eller ned neste uke, men konsoliderer da inn i svart trekant i forkant.
Formasjonen er i seg selv bullish om støtten på 52 holder.
3). Vi bryter ned fra svart trekant og inn i grønn trekant - mer konsolidering og igjen mulig brudd opp eller ned når vi kommer inn mot spissen. Formasjonen her er også bullish men kan gi brudd ned mot bunn av trendkanal (jeg ser på det som lite sannsynlig).

Legg forøvrig merke til blå strekene, det er en fallende kile, motsatt av det du ser i FUN nå.
En fallende kile er normalt sett også en bullish formasjon.

Mao. er konklusjonen at uansett hvilke scenario som spiller seg ut så vil det ende bullish til slutt :smile:

image

Dagens TA er levert av TA’r’us. Kom og se på de vakreste TA chartene og de nyeste analysene våre. Kjøp en aksje og få en aksje rabattert kort tid etter. Vi streber etter å tilby de beste og billigste prisene på aksjene vi dekker til våre kunder. Ring oss på 999 999 #uglyrich og bli medlem du også!

5 Likes

Vi har hatt 2 bull traps, bør alltid legges merke til, kan tenkes at noen akkumulerer ved å ta stops etterpå.

Begynner å bli meget trangt nå i dette triangelet, sist gang den touchet taket ble det respektert bang on. Spennende å se hvor brytningen blir.

Bull teori:

  1. Vi er nå på E punktet i et ABCDE symmetrisk triangel og avventer brudd opp.
  2. Fakeout bear trap ned av triangelet før den går 180 opp igjen på høyt volum (best case scenario)

Bear teori: Bryter ned av triangelet for test av 0,5 / 0,618 fib.

1 Like

Interessant teori. Kan absolutt skje. Gidder du å poste hele chartet? Ser ikke fibb. nivåene du snakker om (mulig pga. mobil?)

1 Like