Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Close: 53, 5

Fornøyd med den @Savepig @Nocturne

3 Likes

Hva tenker du om dagens rekyl og supply i aksjen? Er det noe å følge med på?

Ja det letter trykket litt. :slight_smile: Gjenstår å se om det bare var et blaff da.

image

Meget fornøyd @Fornybar :slight_smile:

Rent teknisk var det nok ikke et blaff. Er rimelig sikker på vi har sett en higher low. Men må få bekreftelse ila. de neste to handelsdagene. Ergrer meg at jeg misset inngang i morges pga. et møte og ble løpende etter hele dagen. Satser på en liten re-test i morgen, men ikke lavere enn 51.50 hvis jeg husker chartet riktig.

Sluttede i High Of Day, det plejer at indikere videre opgang. Og Norske Bulls har sat den i BUY.

1 Like

Ja, meget positiv utvikling.

  • RSI på vei opp
  • Stochastics RSI gitt bullkryss, men trenger bekreftelse
  • Volum er på vei opp

Første motstand er 55.80 (56 om man skal være vanskelig). Neste 59-60, og så den store på 65.

2 Likes

Ønsketenkning: det kommer en meldig, la oss si i morgen (som er positiv) og vimpelen går til topps og gruser den store sperren på 65. Hvor er neste stopp på ferden da?

Alle tall mellom 65 og 127 :sweat_smile:

2 Likes

Er bare å se tilbake på historiske støttenivåer som nå vil fungere som motstand. Var mye jokking på 80-90, men ikke så lenge (tidsmessig) mellom 70-80. Hvis vi klarer å ta ut 65 vil vi fort se 70+, med mulig motstand rundt 73. Hvorfor 73?

Er et tall som har festet seg i minnet, ikke at jeg har belegg for det i chartet her jeg skriver med hodet godt plantet på puta :wink:

1 Like

Oj, fant en kul funksjon i Tradingview som gir deg fasit på TA! Sjekk ut:

7 Likes

Spøk til side, vi nærmer oss en avklaring her nå. Røk ut på SL med tradepotten tidligere i dag, gikk inn igjen nå, tror på positiv bullmoment opp, men bruker SL så jeg slipper skjegget i postkassen-fenomenet.

Vi har en higher low på plass, nå må vi få en higher high (altså, over 65).

Er alt for tidlig å konkludere med det nå :slight_smile:
Ser du på lowen 4 dager etter din første low så er vi på en ny lower low :smile:

Godt poeng. Likevel er den innenforbi triangelet mitt og jeg synes det var en konstruktiv candle vi fikk idag. En godmelding nå så får vi brudd opp. I det minste forventning om noe som kan komme. Motsatt kan skje om melding uteblir selvfølgelig :wink:

1 Like

Helst en godmelding etter at jeg har tatt en solid gevinst i FUNCOM, takk. :wink:

Jeg mener fremdeles man bør vær varsom med Fun (ref. analysen fra i går). Rødt flagg i min bok når aksjen ikke raller så tett på launch? Sorry - off topic. Bruk SL hvis du har gevinst. Blitt en dyr lærepenge for meg i for mange aksjer nå :wink:

Det er derfor Noc burde hatt den blå linja si litt lavere og mer fallende, strykende over toppene på de forutgående handlene.

1 Like

Du mener vi har en bullish breakout av trianglet allerede? Jo, mye mulig. Den h*** etterbørshandelen f*** jo opp chartet helt. Håper algoene er programmert til kjøp på breakout i morgen :smile:

2 Likes

@hugoil kommentar om den «blå linjen» i chartet mitt har fått meg til å se veldig nøye på aksjen.

Her i et lengre tidsperspektiv (daily).

Ja, vi kan tolke det som at vi har brudd opp gjennom kilen. Men i og med at bevegelsen er liten og volumet lavt, tolker jeg det som et falskt brudd. Derfor forlenger jeg streken og tenker vi fremdeles er inne i kilen.

Ved et skikkelig brudd opp gjennom kilen, og påfølgende brudd gjennom 55 og 60 kr, blir 65 den største motstanden. Jeg vil prøve å swinge min trade opp mot dette nivået og setter en stop loss ikke langt unna der vi er nå (støtten i kilen).

Det kan ta en stund før disse targets spiller seg ut, jeg tror vi har påbegynt en accumulation, så er det opp til de som kjøper å bestemme hvor lenge de skal hamstre før markedet slipper opp for aksjer på billigsalg.

Ellers litt mer info nå skrevet inn i chartet så folk lettere skjønner hva jeg snakker om :smiley:

5 Likes

Gjør nok ikke det, vil du tegne den?

Først og fremst ser det ut som vi er under et solid shortangrep med sikte på å dumpe kursen ned til 38 igjen.

image

Bouncet perfekt på linjen om kursen holder seg nå, hvis ikke tetter vi gappet :wink: