Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Fikk ikke pengene på konto før nå - krypto konvertering tar tid :smile:

…og da melder ønsket seg om en tur til ned?
Jaja, virker som 90% av din totale prortefølje - som er inv. i NANO - sitter long gone fast. Har aldri sett noen uttale seg så divert ift. hovedtyngden av sin plassering.

Virker også som om endel ikke helt har forstått hvorfor log og hvorfor parallellitet. Så linjene dine blir litt vilkårlig. Det kan også lønne seg å se på linjechartet og ikke bare candles, samt ulike perioder.

Hehe, du har jo lest på tråden her en stund og vet jeg har vært bearish lenge så det bør ikke være noe sjokk. Har ingenting med kjøp å gjøre - har ingen problem å kjøpe over 52 eller 60 heller, men hvorfor kjøpe nå når man tror at man sannsynlig kan få enda flere aksjer billigere i morgen?

Kan jo også legge til at om jeg tar feil så gjør det meg ingenting å ikke få de aksjene jeg tenker å kjøpe.

Jeg uttaler meg på nøytralt grunnlag tross min posisjon. Som sagt ser jeg ingen hensikt i å hausse / baisse basert på hvordan man selv sitter da jeg tror det har 0 effekt.

1 Like

Jeg tenker det kan være en grunn til litt styltret chart.

Er litt sånn ready to blow.

Kursen blir vandret ned igjen så lenge det ikke finnes volum.

Må si det frister noe enormt å skaffe seg 1 krones kurtasje hos nordea og så sitte hele dagen og kjøpe 1 aksje opp på ask hele tiden.

Noterer meg det samme, sammen med at dippen i forrige uke ikke utløste noe volum antyder det veldig sterkt for meg at aksjen er moden for en bevegelse oppover igjen. Terskelen for å bryte ut av nedtrenden er jo senket en god del siden forrige gang.

image

2 Likes

RSI og macd begynner å gå inn i bullish terreng nå

1 Like

Hva er betingelsene for å få den avtalen hos Nordea?

Hyllepris: https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/aksjer/aksjehandel-pa-nett.html

Du får tenke og tro det du vil - faktum er at vi åpnet opp og nå er færetruende nær ved å bryte under 50 igjen. Hvis man sjekker litt historikk opp i denne tråden så kan man jo se hvem som er biased basert på posisjon, og ikke minst, hvem som har spådd mest rett?

image

3 Likes

spådd-on :+1: :grin:

Enig i at du har hatt mye rett, men ikke uenig i at du kan komme personlig ståsted kan vinkle dine uttalelser. :wink: Nå tror jeg strengt talt det kan sies om de fleste. Nå er postene du kommer med noe som har vist tyngde historisk, så innfinner meg med at negative syn ikke må undervurderes. Spesielt ikke på teknisk analyse.

Takk. Men det er ikke alle som får sitte like nært admin.

Tror du mener adm.dir :wink:

Av alle jeg har sett som har skrevet teknisk analyse om Nano siden januar 2017 når jeg begynte å følge Nano, så er vel Nocturne av de som har hatt mest rett.
Det ER faktisk lov å komme med andre analyser enn bull engulfing homer Simpson salami candle, den har jo faktisk gått en del ned de siste 15-18 mnd vel? :wink:

3 Likes

Han sitter nært brukerne av forumet med sin historikk her. Det er en forskjell, vi har tross alt sittet med NANO i en 2 års nedtur, greit å vise respekt til de som prøver å advare på saklig vis. =)

3 Likes

Nei, mente admin, som fjernet den ganske enkle, harmsløse setningen min som du ikke likte.

Jeg har ikke flagget noe av det du har skrevet - du kan sjekke hvem som flagger you know :wink:

Flagging fjerner automatisk inntil det blir vurdert av admin. Det betyr at mer enn en person har flagget også mest sannsynelig. Det er ikke admin, men lesere som har reagert så langt med andre ord.

Diskutere person fremfor sak er vel årsak. Vet ikke, vanligvis er jeg en av de som flagger, men ikke denne gang. Syntes det var noe som kunne være greit å skrive litt om på forumet her. Det er tross alt langt fra første gang Nocturne har fått lignende beskyldninger.

Du begynte å skrive et svar til den setningen, kunne jeg se. Men så sluttet du og etterpå ble det flagget og så forsvant det.

Jeg forstår man kan tro at man kommer med negative analyser i og med at man også er ærlig på at man skal kjøpe, men; hadde folk visst hvor mange aksjer jeg har, hvor lenge jeg har sittet med dem uten å selge, kontra hvor mange aksjer jeg nå tenker å kjøpe, tror jeg ikke man hadde havnet på den konklusjonen. Som sagt er dette tradingpenger jeg likegodt kan hive inn i noe annet. Kan også legge til at flere enn meg har vært bearish til Nano lenge, og at jeg støtter meg til JCPs vurdering her om at det er bearish / nøytralt på kort sikt (inneværende uke) men potensielt meget bullish på lang sikt. Hvorfor ellers tror folk jeg vurderer å kjøpe? Alt jeg sier er at chartet forteller meg når :slight_smile:

P.S - @Hugoil - jeg så hvem som flagget deg, let’s leave it at that.