Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Selvsagt. Og det var heller ikke driveren min bak første innlegget mitt til Noc. Det var diverten som var driveren.

Takk igjen. Men altså ikke skrive.

popcorn

5 Likes

Må si det frister noe enormt å skaffe seg 1 krones kurtasje hos nordea og så sitte hele dagen og kjøpe 1 aksje opp på ask hele tiden.

Nordea er helt konge for oss som ikke har ræ…………a full av penger. Kjøper litt nå og da til kurtasje 1 kr…:slight_smile: Før hadde Nordea 95 kr i kurtasje uansett hvor mange aksjer du kjøpte, så ved kjøp av f.eks 10 stk a50 kr pr stk ville jo hver aksje ha kostet 59,50kr…Til sammenligning koster da kjøp av 10 stk nå ved 1 kr Kurtasje ,50,10 kr… Stor forskjell !!

Et nedre sted mellom 5 og 10K etter aksjekredittkjøpet mai 2017 og ditto -salget ikke så mange dagene etter Lugano. Det du tenker å kjøpe nå er ca en 10% økning.

Jeg skrev litt om ikke-parallelle linjer, ikke-log skala over + ulike perioder og linjechart til deg over, men jeg nevnte ikke den etter alle solemerker avgitte BULL HOMING PIGEON vi får i dag.

Du har herved fått oppdraget!:slight_smile:

1 Like

Bare fordi du gjentar noe en god del ganger gjør det ikke mer virkelig @Hugoil ?

Det var en annen bull homing pigeon, altså de to kpoiene dine er to ulike pigeons.

Kom igjen Noc, ta et lite tap i PHO og kjøp NANO.

Jeg er ikke i PHO? Hva snakker du om.

Trodde denne tråden skulle dreie seg om teknisk analyse.

1 Like

@pdx får rydde litt - beklager :wink:

Back on topic, please :slight_smile:

1 Like

Nocturne26INSIDER+0,8%(+2,1%)

Sjakk

1d

Ja, du hadde rett. Var vanskelig å trade selv om rangen var stor nok. Var utålmodig med inngangen, og burde ha visst bedre med en aksje jeg ikke har vært borti før. Jeg er ikke overbevist om dette bruddet, vi stoppet nøyaktig på 50-dagers glidende snitt så gjenstår å se om den holder i morgen. Vil gjerne se en higher low før jeg eventuelt prøver en ny inngang.

image
image.png1890x825 86.4 KB

Det gjør tråden, også. Akkurat nå er det en uenighet om teknisk analyse. Synes uenighet er interessant.
Likeså hvilken bakgrunnsfarge og hvilket premiss som ligger bak en analyse. Hvilken motivasjon. Rød, blå eller nøytral.,
Jfr selge, kjøpe, holde. Låne ut.
Leser både Noc og Hugoil, Savepig og alle andre som tegner kart.
Takk, og stå på!:space_invader:

2 Likes

Ser ut som vi får en ferdig formert BULL HARAMI i timeschart idet 10timerssnittet presser opp akkurat der.

Kan du poste screenshot av dette, og en forklaring på hvordan du definerer “bull harami” fordi jeg har åpenbart ikke samme definisjon som deg. Min forståelse av dette er at hele candle skal være innenfor body av forrige candle, og i dette tilfellet så ser det for meg ut som om halen stikker nedenfor og ergo er det ingen bull harami.

Ignoreres halen så ser jeg at man kan finne bull harami over alt, og jeg ser at enkelte nettsider ignorerer halen.

Liten oppdatering sånn jeg tolker det: Vi brøt ut av den lange fallende trenden og traff 57 perfekt. Vi har falt noe tilbake og dannet en typisk konsolidering etter et brudd ut. Nå må vi bryte ut av denne lille wedgen, før vi bryter under 45-48kr. Får vi bruddet opp, så er vi i en nøytral fase (45-57kr) som er merket med blå skygge. Da vil jeg tro at trenden er i ferd med å snu, og at vi kommer til å begynne å lukte på å ta ut 57kr i slutten av mnd, eller tidlig i november.

3 Likes

Kommer neppe noe screen shot fra Hugoil her på TI siden han, følge seg selv på HO, er utestengt etter dagens eskapader.
Synd, egentlig. Vi trenger folk som er uenige på TA. Men det gikk jo et par kuler varmt i dag.

1 Like

Hva er det med folk og online-fora… Litt som flyplasser, folk blir helt rabiate og glemmer enhver form for oppdragelse og folkeskikk. Heisann.

5 Likes