Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

:pig:

edit: Det er juks å redigere meg inn sånn at det ser ut som jeg liker vitsen.

2 Likes

Du vet at glidende snitt avgir langsiktige kjøpssignaler?
Tror selv morgendagen blir blå for NANO pga dagens kjøpssignal, kombinert med støtten på 66-68 området har fått testet seg siden sist. Enig i at vi vil se litt mere volum, kan se ut som få salgsposter tilgjengelig.

Håper på ketchupeffekt

Parallell stigningstakt med 20, 50, 100 og 200 over hverandre.

Er ikke det selve symbolet på BULL?

1 Like

Så snart både 50, 100 og 200 peker nordover er det ultrabull. Må bare holde oss over 70 inn i advent så blir det pent.

Så snart vi kan sette to streker under vellykket test av 67-68 er det ipa

Så snart vi har golden cross er det ipa

1 Like

Tror over 65 er nok for det. Og mistenker vi er nærmere 90 enn 80 i november/desember overgangen. Tror 50 over 200 blir potent når det slår til.
Men for i dag er jeg glad det ble litt mer trøkk, flere selgere som kom til rundt 72-73 området. Vil ha volum i oppgangen for å signalisere styrke.
Siste som brytes av de er vel 50 dagers må krysse 100 dagers, mistenker det er på plass rundt 2-3 børsdager før ASH. The stars are aligning.

I like it! Er ikke så bekymret for volumet akkurat nå. Det kommer når det kommer :slight_smile:

1 Like

Kjøperne er i flertall!:wink:

Ser det samme i chartet :slight_smile:

2 Likes

Ser på ukentlig så har man ikke hatt en test av tidligere motstand.
Kan hende vi skal ha en liten dipp før videre oppgang. Også avtagende volum.

Vi får se. Absolutt mulig hva du beskriver. Tror R/R med å trade på det er lite gunstig. Glidende snitt avgir nytt positivt signal om 2 dager. Og hva angår volumet for i dag, så er ikke dagen ferdig enda. :wink:

Volumet er da over snittet vi ser for NANO gjennom året og br i så måte sees på som positivt. At man har mindre omsetning i dag enn to foregående uker, med abstrakt og Q3 bør anses å være helt naturlig.

Hva menes med at man ikke har en test av tidligere motstand i ukentlig, egentlig? Lyset har vel vitterlig duppet nedom på alle slides fra kvarter til måned all den tid noen handlet aksjer på det punktet?

3 Likes

Nei nei, han viser til ukentlig for å komme med et saklig syn, ikke fordi han måtte lete etter et scenario som passer traden! Avtagende volum er det også greit å konkludere med med når du sammenligner og siste er en intradag i en halv uke. Det lager ikke et naturlig fall. ^^ Denne uka kan bli bedre enn de tidligere uken for alt vi vet. Synes overhodet ikke du må redusere tiltro til en særdeles objektiv ikke vinklet TA fortolkning!

Jeg skjønner heller ikke den tolkningen helt. Hva er den gule streken?

Som jeg ser det har weekly testet tidligere motstand.
image

1 Like

Tenker bare høyt her, men uten å se en liten konsolidering etter å ha gått ca 50% på 14 dager, så vil muligens en videre økning resultere i en større korreksjon i etterkant? Hadde vært greit å sett at
en liten dipp i pris på ukentlig ikke utløser et økt volum.

Nå er jeg ganske fersk i dette, så ta alt jeg sir/skriver med en stor klype salt :joy::joy:

2 Likes

Harvi ikke akkurat hatt en liten konsolidering?

Det kommer vel an på om man ser på ukentlig eller daglig. Som sagt, eg er ganske så fersk med detta så kan godt henda eg er heilt på jorde her.

Men eg tenke at hvis man vil inn langsiktig vil man vel og ha ein positiv test av utbruddet i rangen den har lagt i siden mars. Så det optimale her er vel ett lite fall i pris, uten noe særlig økning i volum for å testa tilgjengeligheten av aksjer i området vi er i no.

Stusser igrunn litt på hvor du har valgt å legge støttelinjene dine? Øvre støttelinje kan med fordel fkyttes opp til å treffe to topper, og således bekrefte at man har hatt en test av støtten også i weekly? Eller?

Det er viktig å snitte oppover. Ser det ut som ett brudd? Da kan man gå inn med litt. Og så kan man øke på litt høyere nivå når bruddet er bekreftet og flytte stop loss til mellom første og andre inngang. Det er i hvert fall en strategi jeg syntes er fornuftig. I stedet for å tenke at man “må” treffe perfekt, og skal treffe akkurat på det punktet hvor bruddet bekreftes men før den går for høyt.

1 Like

Skal vel ha i mente at vi er ned 10% i år, på tross av det har kommet gode nyheter på perler som en snor siden mai. Kursen skulle vel egentlig beveget seg kjapt opp mot 90-100 igjen, får så å snuse på ATH etter ASH.