Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Riktig Boven. Det smarteste man kan gjøre er å ta egne valg basert på research. Min fordel er at jeg generelt er interessert i medisin så jeg “kan” lese vitenskapelige papirer og forstå hva som sies. Men nå har jo Nano gjort en god jobb i presentasjonene sine så det er bare å se webcast f.eks hvis man ikke har peil på medisin.

Det som kan sies er at jeg forventer at aksjen nå etablerer seg på 60 tallet. Mulig det blir tyngre jo lengre opp vi kommer, husk mange sitter med 4-5x om ikke mer - og høydeskrekken blir større jo lengre vi kommer.

Forøvrig helt enig i Algeta resonnementet - så kan man spørre om det er lurt å trade eller sitte. Jeg tradet en gang og var heldig som jeg skrev, men tør ikke gjøre det nå - enda i allefall. Tror det er mer å gå på her.

Strengt tatt, så ville jeg hatt mye verre høydeskrekk om jeg hadde hatt 1,2x.

For da er det ikke bare papirpenger som forsvinner ved en skrell…

Data fra de første pasientene i arm 3 og 4 skal presenteres på SRC i desember. Dette er resultatene fra doseeskaleringen som nylig ble godkjent.

Med tanke på at dagens dosering allerede gir svært god effekt, og bedre enn konkurrenter, hvordan blir det med økt dosering? Vi har allerede sett en duration of response som er langt over konkurrentene, og snart får vi kanskje se en ORR og CRR som også er langt over konkurrentene?

Costa virker svært selvsikker når han snakker om nye pasientdata. Tror desember blir en bra måned.

Spørs hvor mye gode resultater er priset inn. SLik som aksjen går virker det på meg som gode resultater er priset inn. Spørsmålet da er hva nøytrale eller dårlige resultater vil gi av utslag.

1 Like

Hva er historien om CLAVIS som det ofte refereres til? Var det et “Nano-case” som gikk åt skogen?

Værste børsfall jeg har opplevd og jeg fikk det 2 ganger i denne aksjen.

1 Like

De var kommet til fase 2. Alt virker lovende, aksjen lå i 60kr.

Så kom fase 2 resultateneINGEN EFFEKT. var ca studiesvaret. Aksjen dundra ned 90% på 5minutt. Før den falt ytterligere.

Endte med at Spetalen kom å kjøpte konkursboet.

1 Like

Jeg synes ikke Clavis er egnet til å sammenlignes med Nano. Clavis brukte historiske data for å vise fremgang, og det gjør ikke Nano. I Nano har pasientene vært gjennom 4-8 andre behandlinger uten respons og nå forlenges levetiden drastisk.

Synes derimot Bexxar kan brukes som et eksempel på hvor galt det kan gå for et selskap der tilsynelatende alt går bra. Dette er også i samme segment som Nano er i, NHL (non hodkin lymphoma) http://www.xconomy.com/national/2013/08/26/why-good-drugs-sometimes-fail-in-the-market-the-bexxar-story/

De er meget sammenlignbare, Clavis utviklet legemiddel, det gjør også Nordi Nano. Clavis feilet etter mengder med gode resultater.

Tingen er at vi prøver å synligjøre risiko. Oppesiden i Nordic Nano om du går inn nå, er begrenset. til kanskje 2-3x. Dette er faktisk en liten oppside til å være leggemiddel forskning. ( man snakker normalt oppesider på 10-20x).

Risikoen i disse selskapene er skyhøy og jeg er usikker om alle oppfatter hvor stor denne risikoen egentlig er.

Bexxar caset er MEGET relevant, og alle bør lese det.

Og til postern over: Hvis du tror den maksimale oppsiden i NANO er 120-180, så har du med all respekt ikke skjønt caset.

Tror du virkelig health cap er fornøyd med en annualisert avkastning det leiet vil gi i et case med så høy risiko?

1 Like

Tror du undervurderer potensialet Evil. Et grovt anslag vil være en markedsverdi et sted mellom 10 og 30 milliarder ved eventuelt oppkjøp. Algeta hadde en verdi på 17 milliarder til sammenligning.

Hehe du vet hvordan man regner markedsverdi?

Algeta sitt produkt hadde et mindre marked. Så lavere markedsverdi.

Jo flere pasienter som kan bruke et produkt jo potensielt større markedsverdi. Farlig å sammenligne to selskaper med så ulike produkter :wink:

Enig i det, alle tall fra 10 - 30 milliarder kan jeg i noen grad ta seriøst gitt at Betalutin lykkes som et produkt i markedet. Det er utrolig mange variabler som spiller inn her.

Jeg har lest meg særdeles lite opp på Nano, men for å regne litt.

Hvor mange pasienter er markedet på. Må de behandles 1 gang, eller er dette livslang behandling.

Hvor mye koster konkurerende produkter. Hvor mange nye pasienter kommer årlig.

Klarer du å svare på alt det har du potensialet om det lykkes.

En sprøyte med Betalutin vil koste fra 75 000 dolar per stk (det ble avslørt under market capital day, men det kan selvsagt endre seg).

Det er den tredje mest voksende kreftformen, og totalt den 10. mest utbredte kreftformen i dag. Totalt har over 1.5 millioner mennesker sykdommen verdensbasis, og 300 000 dør av det hvert år.

Lignende selskaper med dårligere effekt blir priset opp mot 25 milliarder. Men kanskje du kan lære meg litt om verdsettelse siden jeg bommer så grovt?

Ikke tenk på hva andre selskaper prises til. Det kan være faktorer du ikke tenker på, de kan gjerne ha flere medisiner de tjener penger på eller annet. Fokuser kun på nano.

75k dollar pr sprøyte. Vil en sprøyte være nok? Eller må behandlingen gjentas.

Hvor mange får sykdommen pr år, er også viktig da dette er markedet de kan selge til.

Sier ikke du bommer grovt, sier bare ikke du må sammenligne med andre selskaper som har andre forutsetninger for sin prising.

Det er kun 1 sprøyte, og man blir muligens immun til antistoffet etter behandlingen, men det har vi ikke fått avklart, og ja det blir avgjørende. Men Duration of response er svært god, så pasientene kan gå i flere år uten tilbakefall.

Som sagt er det den tredje raskest voksende kreftformen, så vi vi kan anta at markedet vil øke fremover. “The NHL market is expected to exceed 12 billion worldwide in 2018”.

Så spørs det hvor stor andel av markedet Nano vil ta, men med dagens effekt i forhold til konkurrenter ser det lovende ut. Rituximab, som er første linje behandlingen for NHL har et stort problem - at pasienter blir immun og må ha andre behandlingsmetoder.

Du må bare regne på hvor stor andel av markedet Nano kan ta, så blir det ganske pent regnestykke :wink:

Men etter behandling med Betalutin, så oppheves immuniteten til Rituximab, og den kan brukes igjen.

I tillegg jobber Nano med behandling mot leukemi. Så ja, potensialet er til stede!

Bare regne på det? Men skal vi glemme de andre produktene i pipelinen innen blodkreft og leukemi?

Bra du er kritisk, for det er viktig å holde seg på bakken i disse selskapene. Hadde vært gøy å gjøre en nærmere undersøkelse av prisingen til selskapet. Men jeg skjønner at det ikke er like attraktivt med inngang på dette når enkelte sitter med 3-5 dobling allerede, selv om risikoen anses å være lavere.

1 Like