Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Kjenner ikke til hvor langt de andre produktene er kommet, men antar at de er såpass langt bak i pipen at det ikke bør regnes på enda. Clavis hadde jo flere produkter i pipen, men når hovedproduktet døde. så var det kroken på døra.

TRor man kan anta det samme for Nano, dersom hovedprouktet ikke når opp er det slutt og Spetalen kommer inn for å hente ut det fremførbare underskuddet.

For legemiddelforskning er en oppside på 3x lite. Rett og slett fordi risikoen er stor. 5-10X er ok.

Som noen nevnte i et annet fora før idag, Risikoen var svært høy. Nå er den bare høy.

Jeg hadde ikke gått inn på dagens kurser, men det er bare meg.

Sitter man inne med 5X hadde jeg gevinst sikret litt, og sittet videre med resten.

Men hvor i all verden har du tallet om 3x oppside fra??

Hvis health cap får en exit fra NANO i 2020 med kurs 180 vil det si at de like gjerne kunne hatt pengene i obligasjoner i alle disse årene istedet og fått samme annualiserte avkastning omtrent uten risiko.

Makes no sense.

2 Likes

Meg du tenker på?

Les hva jeg skriver, om oppesiden kun er 3x er det lav oppeside kontra risikoen som enda er i aksjen.

Sitat deg ja. :slight_smile:

Nano sine produkter skal operere i et marked verdt ca. 50.000.000.000 $ innen 2025 eller over 400.000.000.000 kroner dersom de lykkes med alt. You do the math :wink:

Har et snitt på ca 18,- og har ingen planer for øyeblikket å selge før vi bikker en kurs på 3 siffer. Har ikke noen hast for å selge enda (til tross for at jeg sitter med 99% i NANO atm) da jeg føler meg trygg med investeringen. Er litt ekstra spennende på dager som dette da det er bevegelser på kontoen tilsvarende ei halv årslønn! :smiley:

Edit:
Til info så skreiv DnB: " As a result, we have upgraded our LOA from 20% to 30%, which has had a significant impact on our target price, increasing it to NOK80 (NOK40). We reiterate our BUY recommendation."

Det vil si de regner med 100% = ca 267 NOK

Edit2: Hm… Tror jeg var litt kjapp på avtrekkeren. Er et par faktorer til de har i sitt regnestykke (ikke bare enkel prosentregning).
Ved enkel prosentregning hadde: (40 NOK * 100 %) / 20 % = 200 NOK
(80 NOK * 100%) /30 % = 267 NOK
Noen som vil gjøre et anslag på hva target price er ved 40% eller 50% LOA ??

5 Likes

Aksjen virker kanskje dyr for noen nå, inkludert meg, men jeg ser bare på Algeta og 62 kr ville vært billig om man visste den ville gå til 362. Så jeg tenker det samme med Nano, bare at jeg legger på en premium pga. det er et bedre produkt i et større marked.

Mao. er mitt kursmål 5-600 kr ved full klaff.

Misunner dere som har snitt under 20 kr. Jeg hadde Nano på radaren men den falt liksom litt vekk når de annonserte at de utsatte studien. Ble gjenoppdaget av meg selv på 28 tallet, men kom inn langt høyere.

Jaja, jeg vurderer selv å selge alt annet og bare sitte med Nano men vil gjerne se resultatene fra arm 4 først, før jeg gjør det.

Husk at risikoen forsatt er høy.

2 Likes

Det som holder meg fra å gå enda tyngre inn i NANO er at det er et stort sett med eksterne risiki som NANO ikke har kontroll over. Så selv om jeg forlengst er overbevist om at Betalutin er en genial medisin fra et helt strålende forskermiljø (vi har grunn til å være stolte over at noe sånt finnes i Norge), så trenger jeg mer sikkerhet på at de kan få den til markedet.

Hvis NANO lander en kontrakt med en industriell partner f.eks, så er det done deal for min del. Man taper mye oppside med å vente på det, men det vil være en massivt deriskende event, hvor det fremdeles er en enorm oppside fremdeles.

2 Likes

Problemet er ikke at jeg ikke har trua, problemet mitt er at jeg er litt fastlåst med mine posisjoner i andre aksjer (se "hva er i min portofølje tråden) og jeg vurderer å snitte ned i disse for å komme kjappere ut (spesielt Weifa og Biotec) og hive resten inn i Nano :wink:

Og gjerne les denne her som ble postet i går. Det er mye som skal klaffe før man mangedobbler kursen ytterligere.

3 Likes

Det er mye som skal klaffe før kursen mangedobler seg ja. Men for hver måned er det ikke så mye som skal til for at den skal stige noen prosent til. :slight_smile:

Hvis Arm 3 og Arm 4 gir positive resultater, så er det en ytterligere trigger.

Hvis PARADIGME får starte med 17,5 eller enda bedre 20, likeså. :slight_smile:

Det er ikke som om det ikke finnes en risiko i de andre aksjene som investeres i her på forumet heller liksom.

1 Like

Hei! Når er resultater fra arm 3 og 4 ventet? Eller; hva og når er neste “milepæl” forventet i dette selskapet?

http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Q216%20presentation%2023%20August%20FINAL.pdf

1 Like

Takk… om ett års tid…

Man venter på resultat av fase 2. Om den går fint, så går man igang med fase 3, for at den skal funke trenger man penger. MYE penger. Da blir det massiv emmisjon eller partnerskap med legemiddelfirma.

1 Like

Resultater fra de første pasientene i arm 3 og 4. Det blir neste store nyhet som kommer i midten av desember

1 Like

Allerede i desember ja, FreddyG… takk for info

1 Like

Riktig, men mange av oss har spredt risikoen i mange aksjer. Ja er man all in i f.eks. NANO og det går bra føler man seg sikkert som et finans-geni, men risikoen man tok er enorm. Går det dårlig er nok minst 90% av investeringen tapt og man er ute av aksjemarkedet i årevis. Husk DNB tror det er 30% sannsynlighet for at NANO lykkes med å se på et stort antall selskaper. 7/10 sammenlignbare selskaper som NANO vil statistisk sett feile for å sette det på spissen.

2 Likes

Nei, dette er feil…

I fjor vinter la NANO om strategien sin til at de kjører et lenger Fase 1/2 studie (de fire armene), for å tidligere finne riktig dosering av medisinen.

Deretter kjøres PARADIGME som er et såkalt pivotalt Fase 2 studie. Pivotalt betyr at det etter at de er ferdig med det vil kunne søke om godkjenning fra helsemyndighetene. Her spiller det også inn at Betalutin har fått Orphan Drug Designation.

Så Nano har i utgangspunktet penger på bok til å gjennomføre forskningen sin uten å hente penger.

Men så vil det trenges midler for å industrialisere. Om de velger emisjon, så vil den kunne gjøres på en kurs antagelig nærmere 200 enn 100. Og som du nevner, mer sannsynlig er det at en går for Partneravtale med Big Pharma på dette.

Husk Algeta sin avtale med Bayer om Xofigo (Alpharadin):


2 Likes

Du bommer litt, industrialiseringen er ikke et problem.

Grunnen til Partneravtalen er normalt fase 3 som er ekstremt kostbar ( flere tusen pasienter). Har man nok cash til pviotal studie sånn at man slipper fase 3. Har man heller ikke behov for partneravtalen ( man gir jo bort endel rettigheter mot full finansiering). Løsningen de har valgt er mest gunstig for aksjonærene og får man et vellykket produkt er det naturlig at det kommer et stort selskap å kjøper alt.