Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Hva er det som er nytt i det han skriver egentlig?

Er det ikke kjent lenge at kombinasjonen Betalutin og Rituximab skal rett i Fase 2.

Jo, dette er kjent informasjon.
Men ut fra svarene i tråden så virker det kanskje ikke som at folk har forstått dette.

2018 blir meget spennende således, med hele 4 forskjellige studier gående.

  • PARADIGME
  • DLBCL-studiet
  • Humalutin
  • Kombinasjonsstudiet

Har man en horisont som er litt lengre enn noen uker fremover, så er det mye snadder fremover.

4 Likes

Tydelig vis ikke. Jeg kan ikke huske å ha sett Nano si det noe sted i hvertfall?

Det har vært kjent siden før jul, blant annet rett etter at de hentet inn kapital:
http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/NANO%20-%20DNB%20Conference%2015%20December%202016.pdf

Virker ikke uvanlig at kombinasjonsstudier hopper rett til fase 2, men det er det nok ikke mange som har koblet den.

In both of these examples, each of the constituent drugs had already been approved by the FDA, but the combination of the two drugs had not. However, in both cases, the FDA required at least one Phase 2 and one Phase 3 study. In fact, for the approval of Contrave, the development program required 4 x Phase 2 studies, and 4 x Phase 3 studies in 4,500 subjects, in addition to a nonclinical safety pharmacology study.

Of the 93 drug-drug combination products in Camargo’s proprietary 505(b)(2) database for which approval data are available, two-thirds (63/93) required at least one Phase 2 or 3 study, and 28 required more than 4 Phase 2/3 studies. Of the remaining 30 studies, a further 6 studies required nonclinical studies leaving a total of 69/93 (68%) requiring studies for approval.

https://camargopharma.com/2016/04/fixed-combination-drug-products-phase-2-3-studies-really-necessary/

So what is the 505(b)(2) regulatory pathway and how can it benefit you? The United States Code of Federal Regulations and the FDA’s Guidance for Industry: Applications Covered by Section 505(b)(2) define a 505(b)(2) application as one for which one or more of the investigations relied upon by the applicant for approval were not conducted by or for the applicant, and for which the applicant has not obtained a right of reference or use from the person by or for whom the investigations were conducted (21 U.S.C. 355(b)(2)). In a nutshell, this means existing information about the drug can be leveraged to reduce the size and/or scope of your nonclinical and/or clinical program.

Examples of 505(b)(2)-appropriate combination drug products include:

  • Monoclonal antibody combined with a therapeutic drug (if drug is PMOA)
  • Pre-filled syringes
  • Insulin injector pens
  • Metered-dose inhalers
  • Transdermal patches
  • Drug packaged with a delivery device
  • Two drugs combined in a fixed-dosage form

https://camargopharma.com/2016/04/faster-approval-combination-drug-products-via-505b2-pathway/

Alle er gående innen utgangen av 2H 2017

1 Like

Han som kaller seg Merlin på HO virker på meg som en av de mer seriøse der inne, og en som det virker som han vet hva han snakker om. Han, og de andre som virker seriøse der inne, legger jo ut offisiell info fra selskapet Nordic Nanovector, og tolker infoen derfra. Hvis de er inne på noe i den linken, kan vi se mye interessant framover, og kanskje både før vi tror og med en raskere utvikling. Men, vi får bare vente og se.
Jeg sitter godt og rolig med mine aksjer hvertfall. Oppgang de siste par dagene er jo greit å se, men jeg er langsiktig inne til de får resultater og enten er på markedet med Betalutin og andre produkter, eller er oppkjøpt av Big Pharma. :smiley::+1:

2 Likes

Ja, sitter også med en følelse av at Merlin er èn av de få seriøse der inne. Jeg sitter også long, måtte selge bittelitt for å finansiere noe annet tidligere i nedgangen, men overall sitter jeg long :slight_smile:
Jeg er en fattiglus iforhold til mange andre her, så store pengene blir det ikke - men skal da klare å tjene til salt og sukker og kanel på Nano :smiley:

2 Likes

Alle begynner et sted. For min del gikk jeg glipp av Algeta da jeg solgte altfor, altfor tidlig. Hadde da ikke helt peiling på hva jeg kjøpte heller, men gikk inn på rundt 112 og solgte på rundt 150 mener jeg det var. Akter ikke å gjøre samme feilen med Nano :slight_smile:

1 Like

Den ser jeg godt! Regner med du tjente en del på Algeta fordeom håper jeg - selvom “mye vil ha mer”-biten vil ligge i bakhodet :wink: Nano kan være “mer”-delen din for Algeta :slight_smile:

2 Likes

Hehe. Tjente litt men langt på nær så mye som jeg ville tjent om jeg bare hadde lest meg litt mer opp på caset. Kjøpte den helt og holdent basert på TA - og leste ikke forum og sånn på den tiden. Hadde heller ikke så mye kapital å innvestere for så det ble ikke store gevinsten. Men, men… derfor jeg sier alle begynner et sted. Man må bygge litt sten for sten. Og ha tålmodighet.

Min filosofi er å finne et hovedcase hvor hovedtyngden av potten går (NANO) og så leke litt med resten (Funcom / APCL). Det svir når det går dårlig, men det smaker ekstremt bra når det går bra :slight_smile:

Om du har investert 10.000 kr eller 3 millioner så spiller det ingen rolle, du er i gang hvertfall :+1: jeg har investert ganske mye i min målestokk, og er litt belånt også (noe som ikke er anbefalt vanligvis) men det er mitt valg. Går det som mange av oss som har investert tror, så blir det jo en mangedobling av summen investert, det er ikke feil uansett :grin:
Lykke til, les deg opp mest mulig i Nano, det har hvertfall hjulpet meg og mange andre til å bli mye tryggere på investeringen.

Min er fordelt på tre aksjer (NANO/PCIB/SALTX), og har flere andre aksjer som mini-lytteposter. Da mine innehav garantert er mindre enn dine så svir de heldigvis ikke så mye i nedgang, samtidig er tålmodighet som du sier viktig om jeg ønsker å tjene på det her :slight_smile:

Gleder meg til jeg kommer til de nivåene hvor det smaker ekstremt bra når det går rette veien :smiley:

2 Likes

Jepp, måtte bare ta kontroll - kutta ut fondene i banken min, og har tjent MER på mindre enn ett år enn jeg gjorde på 8 år i de fondene. Enten sier det litt om meg som aksjespekulant, eller så sier det litt om meg da jeg valgte de fondene :laughing::confused:
Uansett har jeg troa på Nano, og takk for det :slight_smile: Jeg er sikker på at det caset vil gå veien. Håper alle her blir schtæinrike, og pasientene friske :slight_smile:

1 Like

Som sagt er jo ikke summene så viktig, men har man sine sparepenger på børsen, fordelt på 3 selskaper, så vil det jo merkes godt hvis den ene ganges opp flere ganger i kurs :smiley:
Jeg har kun aksjer i Nano, det føles mer og mer som min store mulighet til å tjene store penger. Går det mot all formodning helt i dass, og alle medisinene de forsker på plutselig slutter å virke eller noe, så tåler jeg tapet selv om det ville vært veldig surt da :smiling_imp:

Joda, vil ha til salt, sukker og kanel om det skjer :smiley:

Hehe. Da ville det vært lov å bannes litt altså! :sweat_smile:

Nå tar jeg kvelden - ha en fin kveld videre, så satser vi på videre fremgang ut året :slight_smile:

1 Like

Er fra Finnmark, så jeg har en del saftige gloser som nok ville blitt brukt mye da ja :sweat_smile: men X fingrene for at det ikke skjer! :smiley: god kveld!

2 Likes

Minket ørlite granne på shorten på fredag (oppdatert idag) :slight_smile: Begynner de å si seg fornøyd nå? :smile:

2 Likes

Får håpe det kommer tiårets positive nyhetsbombe så det shorterpakket blør fra alle åpninger! :sweat_smile:

3 Likes

Plukka opp litt fler aksjer rett under 70. Magefølelsen sier at bunnen er i området rett under her så får vi se om det stemmer. Uansett så er 70 en fin kurs i det lange løp :tada:

4 Likes