Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

En tullenyhet som lover godt for tirsdag 28, vil jeg tro.

Spørs om ikke alle med joggesko fikk aksjer idag :wink:

2 Likes

Solstikk?

Skal ikke se bort i fra at det faller noe tilbake - det er jo en nyhet uten noen større substans.

Likevel er dette en rimelig god indikator på hva som er i vente når nyheter med virkelig substans kommer.

1 Like

Jeg har tro på at kursen er høyere 28/2 enn i dag. Så gjenstår det å se…

1 Like

En liten nedgang imorra er ikke feil, da får jeg mere Nano for pengene :laughing::+1:

@Oilimp - Enig. Selv om jeg egentlig er fullastet. Dager som denne gir mersmak på å laste mer :slight_smile:

Det som bekymrer meg litt er timingen på en slik melding - Hva er motivasjonen med å slippe en slik “mini” nyhet nå så kort tid før 28/2? Dette kunne man da fint slått sammen.

  1. Er det fordi de bygger momentum for å slippe ennå mer positivt de neste dagene - altså en flerstegs rakett som bygger på hverandres momentum?
  2. Er det fordi de neste nyhetene som ligger i pipen ikke er så gode, og derfor forsøker de å løfte kursen slik at ikke tilbakefall etter en dårlig/nøytral nyhet blir überbrutal?
  3. Er det fordi aksjonærene maser om oppdateringer når det er nyhetstørke, og dette er Nano sin måte å bridge opp mot neste nyhet som da mest trolig ligger litt lengre frem i tid enn det vi ønsker?
  4. Eller var det bare en ren “forsnakkelse” i media som ble spunnet videre uten at det var noe gjennomtenkt fra Nano sin side?

Hva tror dere?

1 Like

@Nocturne sant nok! Kjøpte meg inn i Nano i morges, snakk om timing! For en gangs skyld hehe :grin: etter å ha lest mer om Nano, finner jeg nå ut at jeg må ha mer aksjer der! Må selge Marine Harvest eller Pcib først da…

1 og 2 er 50/50 i min bok, 3 tror jeg ikke de bryr seg om og forsnakkelse ser jeg ikke som sansynlig.

Interessante tanker. Tror @Evilfreud har rett i at det må stå mellom 1 og 2 i så fall. Håper at det er 1 :slight_smile:

1 Like

Vi snakker med en rekke selskaper, og ettersom dataene bedrer seg og selskapet utvikler seg, jo mer interesse er det så klart. Hvis de allerede gode dataene fortsetter å bli bekreftet, tror jeg interessen vil stige, sier Costa til nyhetstjenesten.

Tror dette er snakk om at intervjuer har stilt et spørsmål som dette:

"Tror du interessen for selskapet vil øke etterhvert som dere får nye data?"

Dette kunne jeg også svart ja på.

Som regel går jeg ut fra at journalister stiller dumme spørsmål, og det tror jeg her også.

En god miks av 2 & 3

Denne skjønner jeg ikke. Hva skulle det vært? Enda en utsettelse av Paradigme studiet?

Nå er det ikke sånn at det var NANO som slapp denne nyheten, de bestemmer ikke hva Reuters skal skrive. Journalisten har vist litt teft og kontaktet costa i forkant av q4 tenker jeg.

3 Likes

Savepig er inne på det!

Dette var en PRESSEmelding, ikke en BØRSmelding. Stor forskjell.

2 Likes

20/100 resultatene gutter. Det kommer til å bli magisk. Folk kommer til å bli friske og hoppe ut av sykehusene. Og vi kommer til å hoppe ut av kåkene våre med lommene fulle av penger. Gutta, dette blir bra. Hører dere? BRA! :smile:

#tadetmedenklypesalthaus

4 Likes

Tror jeg kjenner argumentene for at det er sannsynlig med 20/100, men muligheten for at valget faller på 15 er vel til stede? :wink:

Hvis de går for 15 er det enten fordi 20 har for høye DLTs eller fordi 15 har bedre efficacy. Men jeg kan ikke forstå hvorfor 15 skulle ha bedre efficacy enn 20 så sannsynligheten for 15 anser jeg som liten hvis 20 viser 0 DLTs.

Ville bare tøyle optimismen din en smule ved å nevne at det tross alt ikke er noen absolutt garanti for at 20 ikke vil ha for høye DLTs. Det kunne jo i så fall være den dårlig nyheten i @SloMo sitt alternativ 2.

…men at jeg sitter med 50% Nano i porteføljen sier vel sitt om hva jeg tror er sannsynlig :grin:

Satser på full fart videre nå!