Geir Førre som jeg kjenner som en av de i Norge som kan semiconductor best i Norge har nylig kjøpt aksjer i NOD for 20 millioner :
https://finansavisen.no/news/5918/242/Supergründer-inn-i-børstaper
Jeg har selv brukt nedturen til å kjøpe meg betydelig opp. Hvorfor har jeg gjort det ? La oss si at jeg har 30 års+ erfaring fra tjenesteutvikling innen telecom og har vært i front på å skape nye tjenester og ødelegge eksisterende verdikjeder. Med 5G og nye IoT enheter i kombinasjon med sky tjenester vil gi oss nye tjenester vi vil etterspørre privat og på jobb. I mine øyne vil dette skje, men jeg innrømmer at jeg har vært usikker på NOD fordi jeg kjenner ikke godt nok til semiconductor markedet og hva som kreves for å lykkes,. Men detter gjør Geir. Ser man kun på tallene er de priset svært høyt i dag. Mye er rundt markedsandel og forventet vekst innen BLE. I Q4 ble de nesten slaktet helt pga litt forsinkelse i Kina. Kom igjen, se litt lengre frem enn Q4 2018 og Q1 2019. NOD og ledelsen gjør det og kjøper aksjer. Når Geir Førre også går mens prisen er lav , vrengte jeg lommene og kjøpte det jeg fikk tak i på 28. Aksjene puttes i skuffen og skal ligge der i min 18 måneder. Mulig at jeg supplerer når jeg snur rindt på portefølja i Q2.

Du skriver at overgang fra 4G til 5G er større enn fra 3G til 4G. Det spørs helt hvordan du ser det. For den jevne bruker vil jeg si det er motsatt. 5G er først og fremst en stor endring for IoT og maskin til maskin.