Er det for sent å hive seg på? Bør man være inn i NOD den 13 Juli?
Oslo Børs med solid start på uken
https://newsweb.oslobors.no/message/537988
bedre enn antatt av Danske Bank som har 299 som target.
Bra jobbet NordicSemiconductor
Norske NOD håper på bedring i chipkrisen mot slutten av 2022
Og så har NOD sitt kvalitet innenfor sin nisje.
Isch 300 pdd er ikke slutten tror jeg.
Er det mer opptur i vente…?
Denne, har NOD sagt noe om hvordan dem håndterer etterspørselen? Er det skalert opp etc?
NOD var tilstede på TMT & Consumer Conference i regi av DNB i går. Larsen ble grillet av Christoffer Wang Bjørnsen og svarte godt for seg. Grei visibilitet i leveransen av wafers i 22’ med utsikter til betydelig vekst sett opp mot 21 og en uttalelse om at situasjonen kommer til å være en “helt annen” innen 2023 med henblikk til leveranser av wafer.
TSMC skal jo investere flerfoldige milliarder dollar i økt produksjonskapasitet de neste årene som kombinert med færre flaskehalser i shipping vil bedre tilgang av sårt nødvendige wafers.
NOD kan ikke med dagens situasjon skalere opp produksjon av chips, nettop fordi de ikke har nok wafers. Dette er en av årsakene til at ordeboken har est ut til 1.2 MRD$, opp 500%+ siden q2 2020. Jeg tror de har ganske god kontroll på tilgang (les av wafers) og med en fantastisk standing hos kunde er jeg ikke særlig bekymret for at ikke dette selskapet kan fortsette å vokse videre, om en ikke i samme takt som nå.
Takk for verdifull info. Jeg er litt forvirret når du skriver om wafers. Er det ikke TSMC som har utfordringer med å skaffe wafers? Jeg trodde ikke NOD hadde noe direkte å gjøre med wafers.
TSMC lager wafers, NOD lager ikke wafers, men kjøper direkte av produsenter som bla TSMC. Dette trenger NOD for å lage sine chipper som igjen trengs for å lage mobiler, biler, smartklokker ol. Det er halvlederprodusentene som er sanden/olja i maskineriet som ender med at du og jeg kan kjøpe en ny mobil med chip fra NOD.
OK. Jeg trodde TSMC også lagde chippene til NOD. Har NOD sine egne fabrikker hvor de lager chips?
Tror vi kan være fornøyd. Hva er ATH før 31/12?
Hvor mye stiger NOD når utbytte blir en del av det hele?
Har vi eksempler lik NOD som betaler utbytte?
Musk har talt
Da får vi håpe at NOD sin nye teknikk kan få økt salg som ledelsen omtaler.
Elon Musk om chipkrisen: – Et kortsiktig problem
Salg opp >60% når wafer levering kommer igang. Vedlagt konklusjons ppt av Q2-2021
Backlog over 1.2$ billion