Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Semiconductor (NOD)

Pen oppgang i dag også på nyhet om at NOD er valgt som leverandør til sporingsbrikke for personell (Bla. amerikanske luftforsvaret er på kundelista). Dette virker som et marked som kanskje ikke er så åpenbart for “mannen i gata” men det ligger jo til rette for en enorm vekst innenfor dette og i fremtiden kan det bli nærmest en selvfølge å ha sporing av ansatte for å forhindre smittespredning på arbeidsplassen i lys av pandemien!

3 Likes

Hvorfor faller den så mye nå?

Teknologi ned i USA og folk tar gevinst etter en eventyrlig oppgang. Forhåpentligvis fanges det rundt 200.

Den som visste det… Min antagelse er gevinstsikring og høydeskrekk. Aksjen er opp over 30% på en knapp måned og nesten 50% siden nyttår så det er nok flere som er noe mer kortsiktige og sier seg fornøyd med 20-30% gevinst. Jeg ser på dette som en mulighet til å fylle på før vi forhåpentligvis fortsetter maratonløpet videre oppover.

Enhver investor må jo spørre seg selv om det er noe fundamentalt som har forandret seg siden de ble omsatt 3-4.000.000 aksjer for 210+, eller om nedgangen skyldes frykt for at festen er over. Jeg velger å sette meg i samme båt som topp 50, det har vist seg å være lønnsomt de siste 25 årene.

4 Likes

Hvor mye innvirkning har Nasdaq på NOD egentlig ? Det må vel snu på et tidspunkt. Synes den daler mye ned nå.Men alt går egentlig ned nå. Må vel ta seg opp igjen og snu snart :+1:

1 Like

I utgangspunktet er det jo ingen direkte korrelasjon mellom Nasdaq og NOD, men Nasdaq er tek-tungt og NOD er tek. NOD som har størsteparten av sine inntekter et stykke frem i tid er både rente og inflasjonsensetivt, så når inflasjonstall tikker inn over det markedets antagelser kan det bety raskere rentehopp og dermed høyere diskonteringsrente på fremtidig inntjening. Høyere diskonteringsrente = lavere nåverdi av fremtidig inntjening.

Bland litt frykt, gevinstsikring og en aksje som har gått 3 gangen på kort tid inn i dette minefeltet fylt med kortsiktige “aksjeamatører” ute etter å gjøre kjapp gevinst og en pause i rallyet som har vært blir plutselig til et skipsforlis.

Jeg har fylt på jevnt og trutt nedover fra 200 og har tillatt NOD og spise 1/3 av min totale portefølje nå. Måtte chippene velsigne meg med stor rikdom🙏

1 Like

Hva tenker dere om q2 resultat? Fortsetter NOD samme veksten, og framlegger knallresultat igjen?

Grattis

1 Like

Nordic Semiconductor stiger kraftig på Oslo Børs etter oppkjøpsrykter

Brikkeprodusenten Nordic Semiconductor stiger kraftig på Oslo Børs etter oppkjøpsrykter - aksjen er opp rundt 10 prosent

Selv om ryktet er dødt, er aksjen gull

Avisartikkel gjorde ham 47 mill. rikere på en drøy halvtime

«Chipageddon» gjør noen aksjer hete

Ser på FA at shortingen øker.Noen nyannkommne aksjonærer som blir redde?
Er selv aksjonær og kjenner pulsen øker

Er det innlegget i Finansavisen du sikter til? Ser at de har samme volum på shorten enda,de har ikke økt med det jeg kan se.

Hva tenker du? Bra markedsutsikter,men har gått endel nå…

Tenker at aksjen har hatt en stigende kurve i mange år, og har absolutt ingen grunn til å stagnere nå,nærere tvert imot, mtp ordrereserven de har.

Tenker omtrent det samme,spennende selskap. im here to stay!

Disclosure of Large Shareholding - Nordic Semiconductor ASA

1 Like