Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Semiconductor (NOD)

AirTags bekreftet av Apple - noen som har hørt noe her vedr. potensiell bruk av NOD?

NOD: Reporting of transactions made by persons discharging managerial responsibilities in Nordic Semiconductor ASA’s shares

NOD: Exercise of employee share options

Det spekuleres i, men er ikke enda bekreftet at NOD er leverandør til Air Tags.

ABG har vel spådd “JA” og regner med ca 90.000.000 solgte enheter med tilhørende intekter på ca 100.000.000 USD for NOD. Dette er selvsagt befengt med stor usikkerhet foreløpig, men jeg vil jo forvente at vi kort tid etter 30/4 vil bli mye klokere da brikkene blir tilgjengelig for bestilling.

Analytikere som dekker aksjen bør jo være meget interessert i å få kloa i en og plukke den fra hverandre fort som fy for å kunne bekrefte / avkrefte at det er nettop NOD som har levert komponenter her, på lik linje som i Apple pencil.

Forøvrig kan man glede seg over at både Pareto og Danske Bank er ute med oppdaterte analyser etter gårsdagens q1 presentasjon.

NOD: Reporting of transactions made by persons discharging managerial responsibilities in Nordic Semiconductor ASA’s shares

1 Like

Rimelig hårete kursmål fra DNB på 250kr

Små, men samtidig relativt store (målt opp mot tidligere beholdning) innsidekjøp meldt i dag som styrker troen på at ledelsen har tro på produktene som NOD leverer og er villig til å sette penga sine bak det. AirTags er lansert og det er jo sterke indikasjoner på at disse kommer med NOD teknologi på innsiden. Dersom dette stemmer er det en enorm validering av backlogen til selskapet og bør bety inntekter på ca 100 mill $, årlig fra dette ene produktet alene.

Jeg har over de siste dagene økt beholdningen min med ca 3000 aksjer og føler meg priviligert som får kjøpe disse på dagens kurser etter denne sterke rapporten og med AirTags som potensiell trigger innen en ukes tid! :rocket: :flying_saucer:

Feil tråd buddy :see_no_evil:

2 Likes

Takk :slight_smile: Litt tidlig på morgenen for min del der :slight_smile:

Kunne man ikke bare ha betalt en av de som har lagt ut unpacking videoer for å plukke i stykker en da. :slight_smile:

CEO Chuck Robbins i teknologigiganten Cisco anslår at den globale mangelen på halvledere kommer til å vare i ytterligere et halvt år. Mangelen har fremfor alt rammet bilindustrien. Iht Robbins bygger leverandørene nå ut mer kapasitet. (Finwire news). Financial Times melder at mangelen nå også rammer produsenter av mobiler, TV’er og hjemmeapparater som vaskemaskiner og brødristere.

Fra XtraInvestor

Hva vil en bekreftelse ha å si for kursutviklingen? Hvor mye er allerede innbakt i kursen?

En bekreftelse på NOD sin tilstedeværelse i AirTags er først og fremst en viktig validering av markedsposisjon og produkt, men kan også bety gjentatte ordrer som monner gitt estimatene på ca 100 mill solgte enheter p/a.

Tar man de lange brillene på og ser for seg at AirTags blir en suksess gir det grunnlag for å anta at NOD blir en viktig leverandør til Apple også i fremtiden. NOD har 2(3) design wins hos apple de siste årene: Pencil, Home pod og nå (forhåpentligvis) AirTags. Jeg tror ikke markedet for små dubeditter som er koblet til mobil/Internett blir noe mindre fremover og hvis de aller største aktørene i bransjen velger NOD, ja da er det stort.

Gitt kursreaksjonene umiddelbart påfølgende Q1 (les fraværet av kursreaksjon) og den seneste tids oppgang er det liten tvil om at markedet forventer at NOD er leverandør til AirTags, men jeg tror ikke man skal undervurdere effekten av valideringen. Motsatt tilfelle vil antagelig bli møtt med salgspress. Jeg vil anse en slik korreksjon som en god kjøpsmulighet fordi det betyr at de har en backlog på 850 mill$ (grovt) UTEN at Apple er representert som storkunde, det gir enormt oppsidepotensial når de da evt. kaprer Apple som kunde (igjen) i fremtiden.

Kort oppsummert:
1: Antagelig vil man få et mini-rally på nyheten
2: Antagelig er mye priset inn allerede og man vil få en korreksjon dersom det skulle vise seg at de ikke har levert chip til Apple i denne omgang.

3 Likes

Takk for utfyllende svar. Blir noen spennende dager. Forøvrig synes fremtiden å se særdeles oppløftende ut for NOD. Greit å ha ett lodd eller to i denne. Tydelig at mage aktører fortsatt ser en betydelig oppside i NOD.

NOD: Grant of Restricted Stock Units and Performance Shares

Kachiiiing!:money_with_wings: Slik blir det penger av.

4 Likes

Dagens utvikling på aksjekursen minner meg litt om det som skjedde etter Q1… Flott, positiv nyhetsstrøm, men kursen reagerer knapt noen få kroner. Forhåpentligvis gjentar historien seg; Gode nyheter, plenty med tid til å laste opp nye aksjer før markedet etter ca 2 handelsdager oppdaget “å faen, det der VAR jo dritbra” også går kursen :rocket:

Nå har vel aksjekursen gått nærmere 20 % siden toppnoteringen før Q1 ble lagt frem. Gitt at en del av oss allerede hadde 200 %+ avkastning det siste året før Q1, synes jeg utviklingen den siste tiden har vært sterk. Men, det er bare min ydmyke mening i et forsøk på å ikke bli grådig.

1 Like

Jeg synes fortsatt at aksjen er for billig med tanke på vekstpotensialet og har økt min beholdning med ca 10% på bunnkurs I dag.

1 Like