Absolutt. Jeg har ikke noe kursmål på denne for egen del, da denne har vært buy and hold siden 50-tallet, men har tro på at selskapet bikker MCAP 50 ila. de neste 2-5 årene.
NOD: Exercise of employee share options
NOD: Notification of trade - Primary insider
Nordic Semiconductor - A Bluetooth revolution - BUY/TP NOK 185 (135)
Update
NOD continues to exceed expectations (and then some), including a backlog increase of almost 5x y/y and a Q1’21 guiding which on mid-range was 34% above consensus. The latter now equals 92% y/y growth, showcasing an unprecedented increase in demand for its products. Reflecting this, we up our 2021 revenue estimate to NOK 580m (up 43% y/y), which its current backlog already covers 85% of. While the discrepancy of supply/demand for wafers (key component in NOD’s products) might hold back growth or push it out in time, its positive that NOD has implemented measures to mitigate some of this. We increase our TP to NOK 185 (135) and reiterate out Buy recommendation.
Utrolig at NOD er en slik unvurdert tema på Tekinvestor.
er 200 realistisk?
konkurransen tilspisser seg…
new releases Feb.2011
22/02 morsomt
NOD: Annual Report 2020
NOD - Notice of Annual General Meeting 2021
NOD ser slett ikke verst ut!
NORDIC SEMICONDUCTOR
Deutsche Bank inleder bevakning på Nordic Semiconductor med köp och riktkurs 200 norska kronor (Finwire)
2021-03-18 06:47
Deutsche Bank inleder bevakning på Nordic Semiconductor med köp och riktkurs 200 norska kronor
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
NOD: Invitation to first quarter results for 2021
Oppdatering fra DNB Markets i forkant at Q1 presentasjon:
Nordic Semiconductor har hentet seg noe inn igjen etter at aksjen falt tilbake fra en topp på 175 kroner i midten av februar. 20. april presenterer selskapet sine kvartalstall, og DNB Markets gjentar nå sin kjøpsanbefaling på aksjen.
– Kjøp før førstekvartalsrapporten. Den blir bra, sier analytiker Christoffer Wang Bjørnsen til Finansavisen.
Han opererer med et kursmål på 202 kroner, 26 prosent over mandagens sluttkurs på 160,30 kroner.
Selv om det fortsatt er usikkerhet knyttet til mulige flaskehalser hos leverandørene også i tiden fremover mener analytikeren at disse bekymringene nå er mer enn reflektert i verdsettelsen.
Overdreven frykt
– Vi mener frykten for mangel på wafere fra Asia er overdreven, og at konsensus er alt for lavt for første halvdel av året. Når forventningene er så lave er det vanskelig for oss å se et scenario hvor Nordic ikke leverer et første kvartal og andre kvartal over forventningene. Ser man på aksjekjøpet til finansdirektør Pål Elstad i februar så virker heller ikke han å være særlig bekymret for fremtiden, sier Wang Bjørnsen til Finansavisen.
Estimatene DNB Markets opererer med for første kvartal er på linje med konsensus. Meglerhuset ligger imidlertid rundt 18 prosent over konsensus når det gjelder omsetningen i andre kvartal.
Wang Bjørnsen forventer at selskapets oppdatering og utsikter for det løpende kvartalet vil kunne løfte konsensusestimatene og dermed kursen fremover.
– Slike komponentmangler som man står overfor nå er et fenomen som kommer og går, som det alltid har gjort. Det vil si at dette kommer til å normalisere seg uansett. Nordic er uten tvil posisjonert på riktig siden av historien, så man vet man får rett til slutt, sier Wang Bjørnsen.
Det må komme oppdateringer fra de fleste meglerhus innen nær fremtid. Jeg mener at etter dagens rapport bør vi kunne se targets som ligger nærmere 250 hos de mest optimistiske husene (eks. Christoffer hos DNB Markets med sitt kursmål på 202 før q1).
Konsensus i markedet var en forventet omsetning i Q2 på ca 80% av omsetning q1 grunnet wafer mangel. Når selskapet nå selv guider med ca 110% omsetning q2 mot q1 bør dette bety at “pessimistene” som Artic og SB1 Markets burde kunne jekke opp sine estimater med ca 30%, fra 175 til ca 225 hvis de tror på selskapets guiding. DNB Markets har over tid lagt seg noe over konsensus i markedet og med det truffet best, men selv deres forventinger ble overgått med nesten 10% i dette kvartalet.
Backlogen på 800 mill er 550% opp Y/Y som tyder på at NOD knapt vil rekke å få wafers inn døra før de er på vei ut igjen med 50% margin. Tydelig tilbakemelding fra Ståle også på at tilgangen på wafere ikke er så krise som man kunne frykte og gjentar budskapet om garantert levering for wafere tilsvarende 25% vekst for 2021, sammenlignet med 2020.
Jeg likte det jeg så i dag veldig godt, men taler selvsagt for min syke mor da jeg er betydelig eksponert mot selskapet.
Jeg deler din optimisme. Fantastisk selskap som leverer kvartal for kvartal. NOD utgjør min nest største eksponering, og er samtidig det selskapet jeg har høyest conviction på.
Jeg er ikke så fryktelig opptatt av kursmål, men antar i likhet med deg at det vil komme en bred oppjustering fra meglerhusene de nærmeste dagene. Om ikke annet er kursmålene et fint virkemiddel for å understøtte videre kursoppgang.
NOD: Annual General Meeting held in Nordic Semiconductor ASA
Forsyningstrøbbel kan gi kjøpsanledning