Kommentarene på FA forum og sharewille kan ikke bli mer negativ enn de har vært de siste ukene. Da er det kanskje en fin tid å kjøpe på??
Vanskelig å si hva som kan være lurt på sikt. Artikkel I Stavanger Aftenblad i dag,
" Inkassokravene hagler mot Sandnes-selskap: Bytter toppsjef for tredje gang på fire måneder.
Selskapet er i en krevende fase hvor vi snur hver eneste stein og ser på alle muligheter. Vi har rett og slett en total gjennomgang av hele selskapet. Det vil si at vi har løpende dialog med våre kunder, leverandører, partnere, aksjonærer, kreditorer og ikke minst de ansatte. Til syvende og sist handler alt om folk - og de ansatte er vår viktigste ressurs, sier Stig H. Christiansen til Aftenbladet. (…)"
Ja, ved første øyekast så virker artikkelen meget negativ, men så var jo forrige CEO annonsert som midlertidig fra dagen han begynte, så det er ikke nyheter egentlig.
Å la div fakturaer gå til inkasso kan jo også fungere som kortsiktig kreditt så lenge de venter på større leveringer og kan betale dem ut. Kassa var jo nesten tom, men faktisk litt MER på konto ved siste melding enn forrige mener jeg, -i så fall har det jo kommet inn penger.
Venter i spenning på levering til Lockheed Martin og q2 rapport. Med så solide kunder som de har så bør de klare å snu skuta tenker jeg.
Tallene nevnt i q1 var cash €529000 og i siste oppdatering utgangen av q2 var cash beholdning ca €600000. Det vil si at beholdningen er opp ca €71000 ila q2. Nå har de utsatte betalinger på 1,4 mill NOK ila ukjent periode, men uansett viser det at de gikk omtrent i null for q2.
Syntes det ble så billig i dag at jeg kjøpte en pall med aksjer.
Salg som medfører tap på bokførte verdier på 4,5 millioner gir oppgang på 13%. Noen som har en forklaring, eller en teori rundt årsaken?
Nyheten kom etter close.
Solgte meg ut i februar, men følger fortsatt med av nysgjerrighet. Her må man virkelig passe seg. Lever håpet om et mirakel videre? Jeg ville selv ikke tatt sjansen på det. Salget av Ecoxy gir ingen mening. De tjente 3.5mill etter skatt i 2022, og selges nå for knappe 10mill? Vi vet ikke hvordan tallene blir for 2023, men dette virker som en kjempedeal for Intervest AS, som for øvrig er tiende største aksjonær i Nordic Unmanned.
Jeg TROR dette ender med en emisjon på noen titalls øre per aksje, kanskje mindre, og at selskapet tas av børs inntil det eventuelt en dag tjener penger. Fasiten kommer snart, og kanskje Intervest fikk kjøpe Ecoxy billig fordi de har forpliktet seg i en kommende emisjon. Bare spekulasjoner, dette er mine tanker, og dere må gjøre egne valg hva gjelder deres investeringer.
Lykke til.
De får vel inn €12,5mill på leveringene annonsert i Q3, så da bidro vel dette salget med det som manglet for å skaffe tilveie de berømte €13mill som måtte til for finansieringspakken?
Intervest som kjøpte Ecoxy sitter med snaut 809000 aksjer i Nordic Unmanned, er det mulig å finne ut av hva de aksjene ble kjøpt for?
Noen som har noen morsom innsikt her i hva som kan være ståa?
Jeg syntes det er svært merkelig om denne skal i null gitt omstendighetene i verden.
Hvis den går nær null så går jeg all-in iallfall
Usedvanlig hetset og kritisert aksje for tiden, som om ingen kan lese børsmeldingene eller regne ut tallene som de estimerer ut året. De estimerte overskudd på 30mill før omsetningsmål ble redusert pga utsatt levering (til ca 280mill) -og nå er mcap kun rett over på 39,7mill.
Hvis det noen gang skulle være marked for marin overvåkning med droner så må det være nå, mens de fleste sjøkabler/rør fortsatt er intakt…
Kan være greit å avvente emisjonen som sannsynligvis kommer, med kjempeutvanning av eksisterende aksjonærer
Joda, greit å ha det med i beregningen, men tenker det er grenser for hvor lavt den kan settes. På dette nivået blir jeg ikke overrasket om det blir påslag (ala Pryme for noen mnd siden, kurs var ca 5-6kr og emi på 8kr) istedet for rabatt.
Om det sto bra til, så ville jeg forventet å se innsidekjøp. Det er ingen innsidekjøp, og heller ingen meldinger om nye kontrakter. Det lover ikke bra i mine øyne.