Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NordicDGI.com - Nordiske aksjer

Kort introduksjon til finansbloggen jeg lanserte i slutten av juli. Håper så mange her inne vil følge den videre, noen av dere gjør det sikkert allerede via Shareville (brukernavn: Edd).

www.nordicdgi.com vil jeg legge ut forskjellige finansartikler, vise månedlige utbytteinntekter, investeringsdagbok, porteføljen min og generelle finansblogginnlegg. Den er fremdeles under utvikling så det blir lansert nytt innhold løpende. Jeg kommer til å oppdatere denne tråden når det er innlegg av interesse som blir lastet opp og jeg tar gjerne imot innspill, spørsmål og kritikk. Jeg ser på argumenter som går i mot mine egne som en måte å forbedre mine finanskunnskaper og oppnå bedre avkastning i markedet. Bloggen vil fokusere på utbytteinvesteringer, investeringer i megatrender og investeringer i spesielle situasjoner (spinoffs, IPOs, etc).

For de som ikke har besøkt siden før så anbefaler jeg å starte på denne siden her

2 Likes

Økte idag i Castellum etter sektornedgradering av Pareto

Kjøpte i går et selskap som de fleste kjenner til; Securitas.
Selskapet har stabile vekstutsikter og nyter godt av urbaniseringstrenden, men har det siste kvartalet falt endel på børsen som følge av marginpress. Jeg benytter muligheten til å kjøpe et selskap hvor utbytte er forventet å øke i årene som kommer.

Begynt å titte på Vitrolife. Spennende selskap innen en spennende sektor, men prisingen er høy selv etter siste tids kursfall

For nybegynnere i aksjemarkedet så kan det være greit å kjenne til kostnader som oppstår ved kjøp og salg!

Jeg har skrevet en post om noen av de skjulte kostnadene som mange privatinvestorer ikke tenker på og som har en stor påvirkning på hvilken avkastning du faktisk får.

Viktigheten av en investeringsstrategi kan ikke stresses nok, både for kortsiktige og langsiktige investorer.

Hvis du vil lese mer om min strategi og hvordan jeg tenker så har jeg skrevet en bloggserie i tre deler som tar for seg ulike deler av prosessen min

En introduksjon til investeringer i utbytteselskaper som gir økende utbytter.

Solgte denne uken 25% av mitt innehav i Eolus Vind. Selskapet har gått som en kule i 2019 og langt over mine forventninger.

Plukket inn et medtech - selskap idag til porteføljen :syringe:

Boule Diagnostics!

Kjøpte idag inn Aker ASA og NIBE AB. Benytter dagens kursfall til å plukke selskaper jeg har sett på en stund.

Andre innehav:

Skrevet et innlegg om hvorfor jeg kjøpte en mindre posisjon i Nekkar

1 Like

Jeg har skrevet et innlegg omfem nordiske selskaper innen helsesektoren som jeg finner mest interessant å investere i. Ett av selskapene har jeg allerede i porteføljen, men jeg vurderer posisjoner i samtlige selskaper. Helsesektoren kommer til å nyte godt av store strukturelle endringer i mange tiår fremover og man bør ha noen posisjoner i denne defensive sektoren.

Norden har mange selskaper som rir på en bærekraftig megatrend, som har presset opp aksjekursene til en premium vurdering. Jeg har skrevet om fem av selskapene som alle vil dra nytte av dette økte fokuset i årene som kommer.

Skrevet noen tanker om hvorfor jeg deltok i nedsalget av egenkapitalbevis i Sparebanken Vest

1 Like

Et av selskapene som jeg har hatt lengst i porteføljen min er Kitron. Selskapet viser til god vekst på topplinjen, men må jobbe litt med marginene

Visa er det siste kjøpet mitt

Valmet Corporation er selskapet jeg har mest troen på om dagen. Les hvorfor her:

1 Like

Hadde ikke fått med meg denne tråden, men her skal jeg prøve å følge med

1 Like

Hyggelig å høre. Ikke postet alt her heller så mye mer på nettsiden :wink:

1 Like

Gjort et bytte i eiendomssektoren

1 Like