Hei,
Jeg begynner å bli meget frustrert over nordnet og deres ASK håndtering. Meldte i slutten av november flytting av ask fra Sissener til nordnet for å samle alle kontoene.
Tråden går slik her:
29.11 - Melder flytting til nordnet via nettsiden.
Får følgende melding i innboks:
Hei.
Vi har mottatt ditt flytteoppdrag og vil kontakte motpart i løpet av kort tid.
Forventet flyttetid er 2-4 uker.
Det er motpart som står for selve flytten. Flyttetiden avhenger derfor i stor grad av motpart.
Vi kommer tilbake til deg hvis det skulle oppstå problemer med flytteprosessen.
Flytten vil ikke bli gjennomført hvis du har oppgitt feil motpart, feil kontonummer eller ikke står som eier av kontoen.
Ta kontakt med kundeservice hvis du har spørsmål.
Hilsen Nordnet kundeservice
Sender neste melding til nordnet 6.1.20
Hei, hvordan går det med flyttingen?
Konto XX
9/1/20 Svar fra nordnet på henvendelsen over:
Hei XX.
Ser at denne dessverre har blitt en god del forsinket. Beklager det.
Bransjen prioriterte flytt fra aksje-og fondskonto i desember.
Greit nok tenkte jeg, sendte nå inn i november, men la gå.
Får ny melding 24.1.20
Hei,
Vi viser til ditt innsendte oppdrag om flytt av ASK til Nordnet.
Ditt oppdrag ble sendt inn etter fristen 30.11.19 og ble derfor ikke startet i 2019.
Grunnet mye arbeid med skatterapportering har vi dessverre ikke fått sendt oppdraget til motpart i 2020.
Flytteoppdrag ditt vil bli sendt i løpet av kort tid.
Vi beklager forsinkelsen og ulempen dette medfører.
Svarer 27.1.20
Det er greit.
Men jeg tror dere bløffer. Min logg viser 29.11.19.
Får svar fra nordnet samme dag:
Hei,
Meldingen nedenfor er sendt ut automatisk for de kundene som la inn flyttefullmakten etter 30.11.2019, men du har helt rett, ser at denne ble registrert 29.11.2019.
I noen få tilfeller så har ikke flyttefullmakten blitt sendt ut før 2020 for de som registrerte dette noen dager før 30.11.2019, beklager dette.
Sender de ny melding 28.2.20
Hvordan går dette? Hadde alltids vært fint å få de inn i nordnet så jeg kunne fått solgt de enkelt.
29/11 meldte jeg inn flytting og dette drar ut.
/XX
Svar 1/3
Hei,
Det forstår jeg, vi avventer nå din beholdning fra Sissener.
Dersom dette har gått ut fra Sissener så skal det ankomme din konto innen kort tid.
Ha en fin dag videre.
Skjer fortsatt ingenting, sender de ny henvendelse 24/3
Begynner å kjenne at frustrasjonen kommer:
Da burde dere snart sende en forespørsel til Sissener!
Men ut fra sist svar, mener dere at det er jeg som skal ta kontakt med sissener på vegne av dere for å pushe gjennom ask overføringen?
/XX
Svar samme dag:
Hei,
Beklager dersom jeg var uklar, du trenger ikke å gjøre noe i forhold til denne transaksjonen.
Vi har kontaktet Sissener og avventer din beholdningen.
Nå tar det seg opp, Det skjer ingenting gjennom april og jeg kontakter Sissener, først på post@sissener, får ingen svar, så direkte til Jon Pettersen, med raskt svar 6.5:
Hei,
Vi har fortsatt ikke mottatt noen henvendelse fra Nordnet på dette. Kan du eventuelt sjekke og gi oss en kopi på deres forespørsel?
Nå er jeg forbanna og smeller av en melding momentant til nordnet 6/5:
Hei,
Jeg har vært i kontakt med sissener og de har ikke mottatt noe henvendelse fra dere om overføring av min konto.
Jeg ønsker meget raskt oversendt all deres korrespondanse med sissener i denne saken sendt meg på epost XX
Dette er rett og slett forbanna irriterende.
/XX
Siste i sagaen er svaret jeg fikk i dag:
Hei,
Helt enig at dette har tatt for lang tid.
Skal undersøke nærmere hva som har skjedd, det er nå opprettet en sak på overføringen - sakID: XX.
Til informasjon så sender vi ikke ut logg angående korrespondanser med andre aktører.
Gir beskjed når jeg vet mer vedrørende denne saken.
Hva kan jeg gjøre videre? Er det bare jeg som syns det er helt drøyt at de ikke kan bekrefte med dokumentasjon at de faktisk har sendt henvendelsen? De skulle ha gjort det før jul 2019!
Ikke at jeg regner med det er verdt noe, men dette er jo en ask jeg har forventet inn døra på nordnet når som helst og således ikke sendt noen salgsmelding til sissener på, noe jeg har hatt planer om(ref mailen 28/2). Selv skulle jeg gjerne krevd nordnet for tapet på fondet, men det er det vel bare å drite i.
Har noen opplevd lignende og hva kan jeg som kunde gjøre?
Har vurdert å ta den til DNB i stedet, men det er uryddig.
Mvh
Hod