Skriver meg på listen over frustrerte Netfondskunder.
Ble Netfondskunde da NTF kjøpe E-trade sin feilslåtte Norgessatsing, og Netfonds har vært min foretrukne megler fra den dagen.
For å være oppdatert på andres tilbud har jeg hatt konti hos tre andre meglere, blant disse Nordnet, som jeg avsluttet kundeforholdet til noen måneder tilbake - rett og slett fordi jeg oppfattet NON som den minst konkurransedyktige av de fire jeg fulgte.
Funksjonaliteten og oppetiden til PrimeTrader var min grunn til å foretrekke NTF, men jeg har også satt pris på Netfonds sitt ubyråkratisk forhold til sine kunder, inkludert belåning, belåningsgrader og praktiseringen av disse.
Jeg gir NON en ny sjanse, men har flyttet noe til Pareto som jeg oppfatter jobber for å øke sin markedsandel blant privatkunder og småbedrifter.
Pareto kan konkurrere med alle når det gjelder belåning, belåningsgrader, kurtasje etc og tilbyr dessuten egne analyser fra selskaper på Oslo børs og noen utenlandske børser.
Jeg har prøvd Infront Web Trader, som jeg oppfattet uoversiktlig og lite brukervennlig sammenlignet med PrimeTrader.
Nå venter jeg på at noen skal kjøpe rettighetene til Prime Trader og/eller utvikle et like oversiktig, funksjonelt og billig verktøy.