Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norse Atlantic Airways - Småprat

Tror du Norwegian kan prøve seg på et oppkjøp her?

Spørst om det e noe konkuransetilsynet ville godkjent, men eg har ingen tanker om det

Norse Atlantic ASA: Key information related to the rights issue

NORSE ATLANTIC ASA - RESULTS OF WRITTEN RESOLUTION

Leser jeg det riktig at om du har , eller kjøper aksjer før 4.juni så har du rett på å kjøpe aksjer ved emisjon til 0.5kr pr aksje.? 1til1 eller en annen ratio om overkjøpt?
Er ikke aksjonær I Norse, men det er kanskje på tide med en inngang her nå snart? Hva forventer av nedgang på kurs når de setter 0.5 på emisjon??

Hvis det er en betydelig mengde aksjer som utstedes, så ender kursen på emi tidspunktet å bli ca lik emi prisen.

Dette innlegget var feil, sorry

Hadde også trodd at den ville falle så lavt - for det som ofte skjer er jo at

Er det derfor ikke merkelig at den nå omsettes for nesten 4 ganger emi-kurs?

Tar gjerne litt tid, men at den skal nedover dit er sannsynlig. Er gjerne kanskje litt rush nå mot å kjøpe seg tegningsretter, men det er det ingen hast med å gjøre, må jo eie før 3 juni.

Mellom 1 og 0,5 innen en månedstid er mitt bet

Jeg skriver “på emi tidspunktet” dvs når aksjene blir utstedt. Det er ikke nå, så relativt normalt at det tar en stund før kursen reagerer.

Jeg har også sagt “en betydelig mengde aksjer”, mao, antallet aksjer i emisjonen har noe å si. Jeg har ikke sjekket her.

Sier seg selv at det blir enormt mye aksjer, bare å se på prisingen av selskapet, til hvilken kurs og hvor mye som skal hentes

Det vil bli en enorm utvanning.

Antall aksjer i dag er 162,582,658, mens antall emi-aksjer forventes å bli over 2 milliarder.

“the indicative maximum number of new shares is 2,070,904,000”

Så for å opprettholde eierandelen må man for hver gammel aksje kjøpe 12,7 ganger så mange nye.

1 Like

" Vi så plutselig at dette kostet oss 100 millioner i måneden" :exploding_head:

2 Likes

Alle aksjonærer får mellom 12,5 og 13 tegningsretter pr aksje de eier.

Om du kjøper en aksje til 2,2 kr og man får 13 tegningsretter pr aksje og velger og tegne vil du ha en snittkurs rundt 66,6 øre pr aksje .
Om du må betale 4 kr pr aksje nå vil snittkursen bli 75 øre

Norse Atlantic ASA - Annual Report for 2025

Norse Atlantic ASA - Annual Report for 2025 (ESEF)

Norse Atlantic with continued strong unit revenue growth in April

Norse Atlantic ASA accelerates the Project Falcon program to bring 50M USD in cost reductions.