Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Hydro (NHY)

Har nå gått inn i Hydro. De har store problemer i Brazil, men Hydro er mye mere en Brazil. Den siste tidens fall er en overreaksjon tror jeg. Noen ekspert meninger?

1 Like

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

Jeg er ingen ekspert, men tenker det samme som deg. Aksjen har falt noe sånt som 15-20 milliarder kroner siden disse problemene startet. Hva er sjansen for at de faktisk taper 15-20 milliarder på det?

Har sittet short her et par dager. La inn kjøpsordre nå. Ser futtene er ned, så kanskje det drar den ned litt mer. Er enig i at reaksjonen er litt voldsom, men ville ventet med kjøp før man er på 45 kanskje.

kan jo ta litt tid, men opp kommer den igjen , det er 100% sikkert, hadde vært fint å funnet bunnen her

edit: kjøpt litt

Teknisk er det støtte på 45,2-3. Om den bryter ned gjennom støtten ved 48.

Resultatrapportering 23 mars som kanskje kan bidra til at det snur opp.

8.mai er det 1.75 i utbytte også :slight_smile:

–I sum tror vi nåværende situasjon det betyr cirka 400 millioner kroner i redusert driftsresultat per måned. I tillegg kommer de økte investeringene selskapet må foreta, samt eventuelle bøter, sier han.

Venter på rapport
Hydro besluttet før helgen å investere 500 millioner kroner i vannrenseanlegget ved aluminaraffineriet.

Selskapet er ned hvor mye i verdi? 15 milliarder? Det har kostet dem ca 900 millioner hittil?

1 Like

Ser det er solgt aksjer for flere titals millioner klokken 16:25:25 i dag, må da gi et løft i aksje kursen det?

solgt 1,6aksjer mill i sluttauksjonen. Egentlig ikke så mye, ble solgt over 4 mill i går.

Diplomat Trump showed up when meeting Saudi Crown Prince MbS. Focused on finding solution for Qatar to be friends with Saudi, UAE & Egypt. Great for NHY and Qatar’s KOG order is less needed

Kjøpte litt til på 46

Alcoa opp 3,18%. Lover godt for i morgen…

De går jo opp fordi Hydro sine problemer gjør at alu prisen går opp og de får større markedsandel? Ser ikke hvorfor det skulle få Hydro til å gå opp. De sliter jo med produksjonen.

Det produseres ikke mindre Aluminium enda. De produserer på 50 % av alumina. De får økte kostnader da de må hente Alumina(oksid) på det åpne markedet.

Enda er vel cluet da, at de vil få lavere produksjon.

1 Like

Håper på flere av disse

Oslo (TDN Direkt): Credit Suisse nedjusterer sitt kursmål på Norsk Hydro-aksjen til 65 kroner fra tidligere 68 kroner. Outperform-anbefalingen fastholdes, ifølge en oppdatering fredag.

Til tross for at utviklingen knyttet til selskapet på kort sikt er uklart, anbefaler Credit Suisse-analytikerne investorene å utnytte den svake kursen, som de mener utgjør et attraktivt forhold mellom risiko og avkastning. Bildet på lang sikt forblir intakt, mener Credit Suisse.

Analytikerne anslår et aluminaraffineriet Alunorte vil driftes med en produksjonskapasitet på 50 prosent i seks måneder. Som en av de største aluminiumprodusentene globalt, tror meglerhuset at Hydro vil kunne sikre nødvendig ytterligere alumina for å opprettholde metallproduksjonen på tvers av selskapets portefølje, selv om noen mindre justeringer kreves.

Har savnet hydrotråd. En aksje som oppfører seg veldig pent teknisk, og som jeg har hatt noen vellykkede trades med. Ser ut som om støtte i området 45 holder. Neste er eventuelt ca. 42, om jeg ikke husker feil (sitter på tlf nå, og stoler ikke helt på det jeg husker). Positivt at kursen holder seg såpass godt på tross av røde tall overalt ellers.

1 Like

Ikke lenge før Kina innfører strenge tiltak som vil stenge ned mye Alu kapasitet.

1 Like