Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norske aksjer for langsiktig utbytte

Hvilke aksjer på Oslo børs tror dere kommer til å betale solide utbytter i fremtiden?

Dette må gjerne være selskaper som betaler utbytte allerede, eller selskaper man har stor tro vil begynne å betale utbytte i fremtiden.

Personlig liker jeg OCY og Mowi på disse nivåene.

Egenkapitalbevisene.

1 Like

2020 bulkers utbytte hver måned

Abg, Storebrand, amsc, ocy og det meste av sparebanker :slight_smile:

Axactor, les dere opp👍

Mowi og Kitron. Laks/mat vil vi alltid trenge og Kitron har vist årlig at de er et godt selskap i vekst.

Holder meg unna shipping p.d.d pga. usikkerheten samt volatiliteten til bransjen, men betyr ikke at det kan være et godt kjøp også slik som f.eks Frontline.

AFG - beste utbytteaksjen i verden :slight_smile:

Blir det negative renter, er det bare å ta posisjon i utbytte?

https://www.cnbc.com/2020/10/12/bank-of-england-asks-banks-about-readiness-for-negative-rates.html

Kitron!

Nekkar (litt mer spekulativt)

1 Like

Hva gjør denne bedre enn f.eks B2Holding?

Mowi, Bw LPG (forhøyet kursmål i dag) og Storebrand.

Har ikke hevdet at den er bedre enn noen andre. Er i begge to så vi får se hva fremtiden bringer. Tror begge kan bli bra👍.

Kikket en god del på utbytte aksjer i sommer, men slo aldri til. Noterte da ned bl.annet STB,Tel, Itera og Europris. Vurderte også utbyttefond, men tok heller utgangspunkt i deres porteføljer :slight_smile:

Hvis noen har noen tips om norske “corona vennlige” stabile utbytte aksjer så røp de gjerne. :slight_smile: AXA som picsby nevner vurderer jeg også!

Abg sunndal collier har tjent bra på alle noteringer og emisjoner, tall kommer den 14 :slight_smile:

2 Likes

Frontline gir også bra utbytte

Ta en titt på Strongpoint.
Skrives relativt lite om selskapet her, men mye mer på FA forum.

4 Likes

Noen med + tilgang som kan si hvilke aksjer de nevner?

Blir ikke veldig overrasket om sissener snakker om Storebrand.

Det skal jeg nesten garantere deg at han gjorde! :joy:
Har vel ikke vært en artikkel siden 2019 hvor han ikke nevner favoritten STB