Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norske skog (NSKOG)

Mandatory notification of trade by Primary Insider

UPM kutter 500 000 tonn produksjon i Europa (lukket sak):

2 Likes

Norske Skog annual report 2022

Norske Skog ASA – Invitation to the opening ceremony for the new containerboard machine at Norske Skog Bruck

Lite diskusjon denne tråden.
Var med fra 28 til 40kr.
Vurdere sterkt inngang på
Mandag, denne har mer å gå på

Tror ikke det er mange som eier Nskog her inne, jeg eier. Har snitt rundt 56.
Tror den fint kommer tilbake uansett om det blir utbytte eller ikke.

Er det streiken som gjorde at den gikk i dass på fredag?

Ser ut som bunn satt om ikke markedet rakner.

Annual general meeting in Norske Skog

1 Like

Håper styret prioriterer tilbakekjøp av aksjer fremfor utbytte, sett i lys av kursutviklingen den siste tiden og angrep fra shorthandlere.

Norske Skog ASA – Invitation to presentation of Q1 2023 results

1 Like

Fortsatt sterkt resultat tross svakere markeder

2 Likes

Landslide in Halden has stopped Norske Skog Saugbrugs PM6

Mandatory notification of trade by Primary Insider

IMG_2487

1 Like

Disclosure of significant shareholding

1 Like

Hva sier dere om Norske Skog? Bu? Bæ?
Jeg har noll koll, men tenkte ta og lese meg opp litt. Er det noen varninger jeg skall tenke extre på?
Tidshorizont er 5-10 år.

Om du har tidshorisont på 5-10 år, er 46 BUY

2 Likes

Sånn! Då leste jeg på litt i helgen og jeg liker retningen unna fra avis og magasin-papir mot embalge-papir/produkter samt at man styrer inn mer på rent kjemiske produkter. Norske Skog er jo også stor eiere i Circa Group, der jeg har en post.

Så jeg kjøpe en sudd nå på morgonen og det slår aldrig feil: Aksjen ned omiddelbart etter at jeg kjøpt!
Men, på lang sikt så tror jeg Norske Skog er på riktig vei, mot produkter som det finns mer markned før (embalage (mer internetshopping, mer ersatning av plast før embalering til førmån før papp og andre cellulosa-produkter) og kjemi).

Ikke så bra at CEO fikk fyken her om dagen, men han hadde suttit siden 2010/2011 noe sånt. Kan vare bra at rotere litt, særlig om man skall skifte produktområde. Men ser heller ikke helt bra ut som det blev nå.
Vi får se, ikke noen store summer uansett, men håper på lav kurs under sommeren da jeg får tilbake på skatten. Då går det inn mer her, + kanskje litt mer Yara om den går at få billig (ikke førnøyd med nedgangen i Yara. Ynke 5% ned. Ikke bra før meg som vill ha kursen lavest mulig. Jeg vill ha lav kurs og høyt utbyte.).

1 Like