Selger seg ned, er det dette vi ser?
Det stemmer.
Mon tro hva de har i gjæret. Som aksjonær får man ikke vite noe uansett.
Sikrer gevinst vil jeg tro Er ikke så mye annet i porteføljen deres de tjener noe særlig på, med mindre de har benyttet seg av nedgangen.
Kvitt dere med North, kjøp TXP direkte… Du får 5% av oppgangen til TXP gjennom North og mengder usikkerhet.
Nå begynner det å bli et urimelig stort gap her mellom MCAP, NAV og videre oppside, og markedet reagerer ikke. Det er kanskje baksiden av medaljen med en stor innside og lite volum, men rabatten begynner å bli såpass stor at interessen vil våkne. Tror jeg. Dagens MCAP setter omtrent ingen verdi på selskapets kontantbeholdning - MNOK 150.
Du kan jo regne på free float av aksjer også
Nei, er jo bare å handle når ingen andre klarer å sette opp regnestykket
Godt poeng og TXP er enda ikke i nærheten av virkelig verdi om vi tar på oss industrielle briller. Så håper for guds skyld at NORTH sitter i ro, og har holdt fingrene av fatet siden primo juni. Og har man faktisk ikke funnet noe annet interessant å plassere skattepengene i enn negativ realrente i bank ?
Det ligger aksjonærlister ute på TI nå som viser at NORTH er ute av IOX. Jeg har mine tvil om det faktisk stemmer. På siste liste fra IOX (primo juli) så er NORTH inne, og det har jo knapt vært omsetning i papiret frem til i går. Har noen en god oversikt over dette ? Det var et salig rot over posisjoner i selskapet (altså Interoil) i månedsskiftet mai/juni.
Completion of the intra-group merger between North Energy ASA and North Energy Capital AS
North Energy ASA - Results for the second quarter and first half year 2020
North Energy ASA - Mandatory notifications of trade and disclosure of shareholding
Ser ut som at insidere støper en solid bunn
North Energy ASA - Mandatory notifications of trade and disclosure of shareholding
Da ble det bingo på denne brønnen også
Innsidekjøp idag, kan bli spennende fremover denne
Skal ikke så mye til før man suser inn på top 20 i denne aksjen. Er jo snart ikke free float igjen.
4 kløveret eier tilsammen 36,4% av selskapet. Hvor konservativ NAV er 3,3 kr pr aksje. Disse 3,3 kronene kan du kjøpe for 2 kroner på oslo børs. Jaja