Skal svare deg litt senere, men du kan jo ta utgangspunkt i @Sjakk sin formel litt lengre opp.
Dette er det største kontrakten vi noensinne har signert og vi kommer neppe til å signere noe større…
Skal svare deg litt senere, men du kan jo ta utgangspunkt i @Sjakk sin formel litt lengre opp.
Dette er det største kontrakten vi noensinne har signert og vi kommer neppe til å signere noe større…
wellhead price for the gas, ca 2,5$ Mcf. No cost for processing, pipeline. only thing that comes off of that is 12,5% royalty and perhaps a nickel pr mcf in opex.
Så TXP får forutsigbar cashflow til å utvikle feltene, trinidad og tobago får en fin pris, aka billig hedge på gasspris til innenlands forbruk.
Q4-20 80-100MMcf pd fra 2 cascadura brønner +bonus 2000barrles liquid (får håpe det er noen verdifulle hydrokarboner og ikke surasfalt gjørme eller skittent vann) så 200-230kUSD pd
gjør en fingern i været og caller denne til en nåverdi på mcap på ca 3-3,5mrd nok (så da er selskapets exploration derisket, og alle nye funn blir oppside)
Misser jeg noe? skulle bety en 50-80% opp, ikke dårlig det. Target 3,00 canadian pesos
(ser toronto tar en oslo børs og gir den sell on news og et skuldertrekk, fortsetter ned på mandag)
Shitt grabbar, skaff dere en decent landrigg og drill drill drill.
Høy omsetning på TSX men den kverner og holdes i tøylene rundt CAD 2,1
TSX:TXP177FX_IDC:CADNOK0.066+OSL:REACH144*0.3213+132.79
Her bør du strengt tatt ta hensyn til utsatt skatt på verdien av TXP som er utenfor fritaksmetoden
Hey, noen (@RubenAyala) med peil på den skattefut ?
Hvor mye skatt i % blir det for et selskap som north om vi ser bort fra utsatt skattefordel? eller på meg om jeg ser at north pisser i salaten og jeg går for å kjøpe direkte i toronto? skatt er grunnen til at jeg ikke har gidde se på det engang, sikkert komplisert tenkte jeg
Går jeg teknisk til verks, ser det pisspoor ut i toronto. Nå er jeg en greedy bastard, så har ikke forket ut de 2-3 dollars i måneden det koster for realtime og litt mer data
TA har jeg ikke greie på, men volumet er høyere enn normalt “over there” uten at det hjelper.
Når det gjelder utsatt skatt så har NORTH ca MNOK 15 i utsatt skattefordel fra onshore virksomhet som kan motregnes utsatt skatt på gevinst i TXP. Kan jo for enkelhets skyld bruke 22% på den som vi gjør her hjemme, og det avgjørende er ikke noteringen på børs men hvor selskapet faktisk er lokalisert.
Sist omsatt CAD 2,09 og 395K i volum.
En enkel løsning som tar hensyn til skatt på TXP og utsatt skattefordel som permanent forskjell til slutt
TSX:TXP177FX_IDC:CADNOK0.0660.78+OSL:REACH1440.3213+132.79+15
du må bruke kodeutsnitt for at den ikke skal bli herpet. Har allerede korrigert, 0,78 for å korrigere for 22% skatt. done.
Vet du hvordan fritaksmodell og zero konto på nordnet samhandler? Jeg aner at det er kun 31% direktebeskatning, (som er utsatt på en zero) for fritaksmodellen er kun selskapsbeskattning?
Er ikke helt sikker på hva du tenker på nå, men antar at sikter til direkte investering i TXP som et alternativ til indirekte i NORTH ? Ja, fritaksmodellen gjelder kun i forhold til selskapsbeskatning.
Stemmer. (på en nordnet zerokonto, så slipper jeg unna med realisering først i det penger tas ut av zero kontoen. Isåfall er jo kontotypen genial for investeringer i selskaper som ikke er omfattet av fritaksmodellen) Mange takk, dette var et tema jeg har hatt dørstokkmila på å finne ut av. var ikke så vondt som jeg trodde
Mange takk for gode innspill.
Litt uvant, men boka ser pen ut, ser kto kolonnene gir en pen bid ask ratio i favør bull.
Må også huske på at NORTH kan gi ut utbytte skattefritt. Husker ikke i farten hvor mye som gjenstår, men det kan vi finne ut
Overkurs på MNOK 900, så det er en del å ta av i forhold til forsvarlig egenkapital.
Tok exit i NORTH til fordel for TXP for noen uker siden. Akkurat i kveld så sitter jeg med skjegget i postkassa, og en rynke eller to i panna. Må revurdere og evt gjøre vendereis så jeg er i posisjon før utbyttet.
Tror nok at NORTH er en grei plass å ha litt penger i de neste mnd
Man kan si hva man vil om ledelsen i NORTH men det er jo klart at de sitter på kunnskap og kontakter som vanlige folk kan drømme om. Om man har litt is i magen og følger med så vil de nok sørge for grei eksponering mot olje. Må ikke glemme at dette er proffe folk!
Om man vil ta posisjoner direkte må være opp til den enkelte. Men txp har jo vert nais. Reach kommer nok ganske så snart
Går kursen riktig vei, så blir dem genierklærte Og diffen i realverdi mot mcap er på 80øre pdd. (jeg mener TXP er verdt ca 50% mer, og Reach hvis de kjører et par kvartaler til med positiv bunnlinje, og tilsvarende margin. Da er det en dobling, men litt å bevise før det)
Da tror jeg det skulle være rom for ei lita flaske whiskas på polet.
Og enten må det bli et pent utbytte eller et nytt investeringscase som kan kaste godt av seg (hadde jo vært en fordel om det var noe som var litt mer utilgjengelige investeringsobjekter for oss dødelige (les: meg) uten 100kEUR pr posisjon. Oig da hadde det vært flott med litt offensiv og offentlig investor kommunikasjon.
Reach er vel det kjedelige selskapet, som ingen har nok positiv historikk på til å tro helt på ennå. Jeg ser allerede nå ser svært gode tall. Dessverre er det helt oversett, tegn til en særdeles god avkastning på kapital. For lav gjeld og tror ikke det finnes en overvurdert fundamental multippel i selskapet.
Det eneste jeg ikke har sett på er årsakssammenheng. Hvorfor dette har blitt (kommer til å bli?) en så bra turnaround (er det en inkompetent ledelse som plutselig har blitt flinke, nye koster, etc. Mistenker en liten porsjon flaks, og noen gode samarbeid som har båret frukter av typen store fete avtaler som sikrer kontinuitet, og som kjent, suksess avler suksess.
Top50 er nå oppe i 73.49% av selskapet. Denne tikker opp for hver dag som går!
Ut av intet kom Intertrade Shipping AS med Øyvin Anders Brøymer i førersetet seilende inn og ligger nå på en solid 13 plass på listen.
Det er vel ikke bare meg som ser frem til TXP får drillbittet i bakken på Royson-1.
At selskapet fremdeles handles med ca 35% rabatt på NAV er en smule overraskende.
Interessert i aksjen ut fra teknisk formasjon. Noe fundamentalt i vente som vil drive opp prisen?