Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Northern Drilling (NODL) 🛱

AvgjÞrende mÄned vi gÄr inn i om to dager. Planlagt hÞring i lÞpet av mai pÄ stÞrstedelen av kravet (180 m USD) :crossed_fingers:

Skal bli godt Ä endelig fÄ en avklaring, det har tatt tid.

2 Likes

NODL – 2023 AGM Results Notification

Er det selskapet selv som har meldt at de forventer avklaring i mai?

Mener Ä ha lest at fÞrste saken behandles 2 uker i mai, og det kan ta opptil seks uker fÞr en fÄr svar. Sjekk FA trÄden, tror det var der jeg leste det.

NODL: First half 2023 Results

Intet nytt om nÄr avgjÞrelsen kommer. Begynner Ä drÞye, dette, til det irriterende. Trodde liksom voldgift ble benyttet ogsÄ av effektivitetshensyn. Tvistesummen er altsÄ 2,3 mrd pluss renter og taperstatning (om enn voldgiften om de siste 50 m USD ikke er pÄbegynt ennÄ). Om NODL vinner fullt ut, utgjÞr det 127 kroner per aksje pluss renter og erstatning. SÄ kanskje sÄ mye som 150 kr, en ganske pen oppside fra dagens 28 kr. Nedsiden er selvfÞlgelig 0 kr.

NODL: Determination of the arbitration proceedings

Frisk bevegelse i denne i dag :sweat_smile:

1 Like

Men de mister vel ikke riggene selv om de tapte rettssaken. Fytti man skal passe pÄ i aksje markedet

De har ingen rigger.
Det eneste de har er sÞksmÄl mot verftet for Ä fÄ tilbake forskuddsbetalingen. De tapte i fÞrste omgang i gÄr sÞksmÄlet pÄ to av riggene

Hva i hulatutten er det som skjer i NODL
?! FÞrst ned til 2 ish og nÄ har kursen det veldig travelt med Ä komme seg oppover igjen - kun forsinket / forhindret av automatiske circuitbreakers.

Tja, blir bare spekulasjoner men noen mener Frediksen kjĂžper, kan vĂŠre noen Ăžnsker en lottokupong eller bare pump.
KjĂžperne er uvanlig aggressive

Jeg var pÄ vei inn pÄ 6 men trakk ordren. FÄr se om det var lurt eller ei :slight_smile:

Var inne i gÄr, men ville ikke sitte over natten

Heftig med 300% oppgang for de som fikk med seg det :cowboy_hat_face:

NÄ har du sjansen pÄ 6 kr igjen :joy:

Inn 4,88 i gÄr, ut 8,- i dag. Glad jeg ikke var for grÄdig. Og bare en minipost, tÞr ikke gamble for mye pÄ slike pengespill.

Yep. PrĂžver meg fra ca 5,50 :man_dancing:

EDIT: Feiga ut pÄ 5,70. Orke ikke mer av spenningen (selv om det var relativt smÄ belÞp) :rofl:

Northern Drilling (NODL) / Disclosure of shareholding

Flaggemelding