Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Northern Drilling (NODL)

NODL: Annual Report 2022

Avgjørende måned vi går inn i om to dager. Planlagt høring i løpet av mai på størstedelen av kravet (180 m USD) :crossed_fingers:

Skal bli godt å endelig få en avklaring, det har tatt tid.

2 Likes

NODL – 2023 AGM Results Notification

Er det selskapet selv som har meldt at de forventer avklaring i mai?

Mener å ha lest at første saken behandles 2 uker i mai, og det kan ta opptil seks uker før en får svar. Sjekk FA tråden, tror det var der jeg leste det.

NODL: First half 2023 Results

Intet nytt om når avgjørelsen kommer. Begynner å drøye, dette, til det irriterende. Trodde liksom voldgift ble benyttet også av effektivitetshensyn. Tvistesummen er altså 2,3 mrd pluss renter og taperstatning (om enn voldgiften om de siste 50 m USD ikke er påbegynt ennå). Om NODL vinner fullt ut, utgjør det 127 kroner per aksje pluss renter og erstatning. Så kanskje så mye som 150 kr, en ganske pen oppside fra dagens 28 kr. Nedsiden er selvfølgelig 0 kr.

NODL: Determination of the arbitration proceedings

Frisk bevegelse i denne i dag :sweat_smile:

1 Like

Men de mister vel ikke riggene selv om de tapte rettssaken. Fytti man skal passe på i aksje markedet

De har ingen rigger.
Det eneste de har er søksmål mot verftet for å få tilbake forskuddsbetalingen. De tapte i første omgang i går søksmålet på to av riggene

Hva i hulatutten er det som skjer i NODL…?! Først ned til 2 ish og nå har kursen det veldig travelt med å komme seg oppover igjen - kun forsinket / forhindret av automatiske circuitbreakers.

Tja, blir bare spekulasjoner men noen mener Frediksen kjøper, kan være noen ønsker en lottokupong eller bare pump.
Kjøperne er uvanlig aggressive

Jeg var på vei inn på 6 men trakk ordren. Får se om det var lurt eller ei :slight_smile:

Var inne i går, men ville ikke sitte over natten

Heftig med 300% oppgang for de som fikk med seg det :cowboy_hat_face:

Nå har du sjansen på 6 kr igjen :joy:

Inn 4,88 i går, ut 8,- i dag. Glad jeg ikke var for grådig. Og bare en minipost, tør ikke gamble for mye på slike pengespill.

Yep. Prøver meg fra ca 5,50 :man_dancing:

EDIT: Feiga ut på 5,70. Orke ikke mer av spenningen (selv om det var relativt små beløp) :rofl:

Northern Drilling (NODL) / Disclosure of shareholding