Budet fra Fredriksen på 17 er utgått, han fikk vel ca 85k aksjer for den prisen som sikkert er mindre en han håpet på, men uten tvil en grei deal med potensialet i aksjen. Kan hende det vil komme flere bud, kan hende har han god tid. Usikkerteten her er jo egentlig om man tror selskapet får tilbake pengene sine, som de jo har krav på om kanselleringen ble gjort i henhold til kontrakt, og om det vil ta lang tid før det blir ordnet. Ser ikke særlig andre risikoer her.
Tatt i betraktning hvor fjellstøtt majoritetseiere sitter pluss inntog av hedgefond og feks, Mosvold som begge hgar flagget 5% så virker det som mange er rimelig sikre på at selskapet får igjennom kravet. Jeg er ikke god på maritim juss men hvorfor ville man risikert å kansellere i det hele tatt hvis det kan føre til tap av såpass av verdier heller enn å ta for sen levering, med mindre man er sveise full?
Jeg tror NODL har sitt på det tørre her og verftet motsetter seg med håp om en litt søtere løsning ved trenering, jeg vet Daewoo har pengeproblemer.