Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Northern Drilling (NODL) 🛢

Det blir umulig å si. En tribunal skal være avgjort innen 6 måneder. 3-6 MND. Så det nærmer seg det sier seg selv. De kan ikke dra dette ut i evigheten. Det er hele poenget med tribunaler.

Men hvorfor har de ingen åpenhet rundt datoer og tidslinje…jeg finner ingen info.

Det er vel ikke så mye å drive med i selskapet per idag med mindre man er del av tvistprosessen. Jeg tror ikke noen har det som fulltidsjobb unntatt CEO og nåværende prosessdel er vel ikke i hans hender daglig. Noe som jo burde frigi tid til å besvare for eksempel spørsmål fra aksjonærer. Jeg er enig i at det er påfallende lite info tilgjengelig selv for et selskap kun med eierskap til tvist mot verftet. Det lukter litt storeulv, mao penger.

Kan vi tro at vi straks er i gang med neste bølge opp og at denne vil ta oss til ca. 35kr…? Jeg tror det… Innen de neste 2 ukene.

Tror det er vanskelig å spå med teknisk analyse på denne. Tror den plutselig stikker oppover enten på signaler fra markedet eller FOMO. Om det skjer i morgen, neste uke eller uken etter er helt åpent hos meg, men rimelig trygg på at den skal videre opp. Hvor lenge jeg sitter i ro er jeg også veldig usikker på, men har den senere tid blitt mer trygg på at den kommer til å gå langt over 35 kroner. Jeg gjør en ny vurdering når vi passerer 50 kroner :crossed_fingers:

Det er jo bare to faktorer som driver denne. Kamp om aksjene ift budet fra Fredriksen og en evt oppgjør. Selvfølgelig noen som velger ta gevinst når de har 100% men allikevel. Merkelig at ikke det finnes noe som helst info på tidsrammene.

Budet fra Fredriksen på 17 er utgått, han fikk vel ca 85k aksjer for den prisen som sikkert er mindre en han håpet på, men uten tvil en grei deal med potensialet i aksjen. Kan hende det vil komme flere bud, kan hende har han god tid. Usikkerteten her er jo egentlig om man tror selskapet får tilbake pengene sine, som de jo har krav på om kanselleringen ble gjort i henhold til kontrakt, og om det vil ta lang tid før det blir ordnet. Ser ikke særlig andre risikoer her.

Tatt i betraktning hvor fjellstøtt majoritetseiere sitter pluss inntog av hedgefond og feks, Mosvold som begge hgar flagget 5% så virker det som mange er rimelig sikre på at selskapet får igjennom kravet. Jeg er ikke god på maritim juss men hvorfor ville man risikert å kansellere i det hele tatt hvis det kan føre til tap av såpass av verdier heller enn å ta for sen levering, med mindre man er sveise full?

Jeg tror NODL har sitt på det tørre her og verftet motsetter seg med håp om en litt søtere løsning ved trenering, jeg vet Daewoo har pengeproblemer.

1 Like

Men når? Null info…

Grei inngang idag, tror den kan synke ganske lavt ned ved mangel av nyheter over tid, mange utålmodige småfisker inne her ser det ut som.

Det er bare å sitte i ro, eller plukke mer hvis en er noenlunde trygg på utfallet. For min del ligger den i skuffen og forventer ikke noe kursøkning av betydning før det kommer nyheter. Den tålmodige vinner her.

NODL: Annual Report 2021

Må bare gratulere de som satt på videre fra 17, selv klarte jeg som vanlig selvsagt ikke det.
Men, nå er det full fyr i teltet hvertfall

1 Like

Er fortsatt med her. Satser på en fortsatt hyggelig reise i denne :champagne: Takk for tipset! :sunglasses:

1 Like

Bare hyggelig :grinning:

Jeg sitter også. Og med de siste dagers utvikling så er det tydelig at noen posisjonerer seg. Blir sittende til avklaringen er på plass, så får jeg heller være med ned igjen hvis det blir resultatet. Tror sjansen for god uttelling er betydelig høyere :crossed_fingers:

1 Like

Blir nok god uttelling her, men pga covid er det ikke usannsynlig at arbitrasjen ikke starter før senere i år eller tidlig neste år. Sannsynlig for mulighet til å plukke billig igjen før det tror jeg, ofte mange med kort tålmodighet i slike bets

1 Like

Ja og hvorfor finner vi ingen info om dette. Ikke en eneste oppdatering… Helt utrolig.

Litt gammelt oppsett ifht NODL-TA (her i hourly riktignok), men jeg var iaf ikke helt på bærtur med nivåene - mer med timingen :slight_smile:
Vi har nå testet dette nivået (35) fra oversiden og signalene fra aktiviteten idag er at vi skal videre opp.

Så fortsett å klore dere fast :cowboy_hat_face:

3 Likes

Noen signaler i markedet som forklarer nedgangen, eller bare gevinstsikring ifm inngang til sommerferien?

Ingenting endret med caset etter det jeg kan se :thinking:

Forventet og forventer mer nedgang, ikke alle som har mage til case som dette. Koselig å få plukket mer under 30. Ferie spiller nok også inn ja.