Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Northern Drilling (NODL) 🛱

Flagging

SmÄaksjonerer vil tape parallelt med at ulven vinner. Ser rimelig sikkert ut pr nÄ.

Tror du JF har gitt opp denne casen?

Vi fÄr se. Ingenting som er banket igjennom enda. Er nok med hensikt Ä sende ut en forvirrende bÞrsmelding. HÄper det kan vÊre en fordel Ä vÊre inne om det skulle bli noe av en evt emi, lite konkret enda sÄ vi fÄr bare avvente mer informasjon. 20-25% av aksjene byttet hender idag, sÄ har JF 40%. Kommer til Ä svinge mye denne sÄ lenge det kun er grovt 18 mill aksjer og meget stor interesse, tar jo litt tid dette og de skal vel bruke endel av de 80-90 mill de har igjen Þremerket for saken fÞrst. Kan jo skje mye pÄ et forhandlingsbord underveis om man dokumenterer grove uregelmessigheter
tydelig at de har troen pÄ en kamp enten den ene eller andre veien.

Du har rett, blir spennende fremover?

Ja, siste ord er ikke sagt her. Og Nodl vil etter alle solemerker gĂ„ hardt etter pengene de har utestĂ„ende. Og fĂ„r de fĂžrst rett ved Ă„ bevise grove uregelmessigheter sĂ„ vil de nok likesĂ„ gĂ„ etter mer enn bare 180 mill usd og de 50 mill usd ( 2 saker + renter og bryderi) Time will tell, ingenting som er hugd i stein da for Ă„ si det sĂ„nn. Kursen vil nok svinge mye enn sĂ„lenge saken er under oppseiling og ingenting konkret mtp hvor langt de kommer fĂžr en evt emi er pĂ„ plass osv. Hvordan det spiller seg ut er langt ifra banket i den meldingen full av uro. Tar et godt bet her nĂ„ framover, ingen vinner noe uten Ă„ ta noen sjanser😅 Man mĂ„ seff vĂŠre forsiktig Ă„ posisjonere seg fornuftig kursmessig, hĂ„per og tror pĂ„ at de som er med hele veien kommer godt utav det sammen med JF og co

Tull Ă„ vas

SkrÄsikkerheten kommer fra deg, ikke meg.

For Ä svare pÄ ditt spm til «Finans»: Nei, det har heller ikke en god del aksjonÊrer som kan se spillet som alltid foregÄr.

NODL – Special General Meeting

NODL: Contemplated private placement

Hoho
 1.2MNOK minimum tegning. Her skal det sikres overtegning blant Hemen og sine allierte/venner.

Hvordan skal man hÄndtere pro-rata blant de mindre aksjonÊrene egentlig? At man mÄ stille med sikkerhet for 1.2MNOK men fÄr mest sannsynlig et mye lavere antall aksjer?

NORTHERN DRILLING LTD. (NODL) – DISCLOSURE OF SHAREHOLDINGS

En rettet emisjon hvor mindre aksjonÊrer blir tilsidesatt er blitt regelen framfor unntaket. Likebehandling eksisterer ikke, gamet er rigget for de rike. Hva tror du om emisjonskurs nÄ, trenger ikke nÞdvendigvis Ä bli satt sÄ lavt som mange tror? Tok en tlf med Spb1markets som er tilrettelegger idag, forsto det slik at det ganske sikkert kommer en rep-emi. Og
vil ikke en mulig tilbudsplikt slÄ inn hvis Hemen gÄr over 50%? Emisjon kom raskt etter kursfall som i alle tilfeller virket til Ä vÊre mÄlet. Rettet emi hyperraskt i god tid fÞr generalforsamling hvor Nodl skal stemme over Ä sette ned pÄlydende

RekkefÞlgen stusset jeg ogsÄ over :sweat_smile: Satt her og vurderte en kort stund om jeg ogsÄ skulle ringe / melde min interesse. Men vet Êrlig talt ikke om jeg gidder lÄse meg fast med et sÄvidt hÞyt belÞp i et relativt illikvid papir. StÞrrelsen pÄ min posisjon er veldig begrenset fra fÞr.

Jeg tror fortsatt dette er en finte hvor Fredriksen kommer Ä bli sittende med mest mulig men han gjÞr neppe noe nÄ. Dette kommer nok Ä ta tid og jeg tipper videre han gambler pÄ exhaustion blant sÄnne som meg og at han pÄ et punkt i fremtiden kan utlÞse tilbudsplikt «out of The blue» pÄ en pris som alt i alt er spiselig for han.

Jeg vet ikke - men at NODL er i spill er det liten tvil om. :thinking:

NODL: PRIVATE PLACEMENT SUCCESSFULLY SUBSCRIBED, SUBJECT TO APPROVAL BY SHAREHOLDER MEETING OF SHARE CAPITAL REDUCTION

Fredriksen tok nesten hele driten

NODL: KEY INFORMATION RELATING TO SUBSEQUENT OFFERING

NODL: Commencement of the Subscription Period in the Subsequent Offering

Flagging