Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Northern Drilling (NODL)

NODL: Final result of subsequent offering and allocation of shares

NODL: New share capital registered

Er det riktig oppfatning at denne aksjen nå er ett spill på at anken mot Hanwha ender med endring av domsutfall? Per nå er vel NODL dømt til å dekke tapene?

"The tribunal has dismissed West Aquila Inc. and West Libra Inc’s claims. Hanwha’s claims against West Aquila Inc. and West Libra Inc. for losses arising from the terminations, interest, and costs will be determined at a future hearing.

West Aquila Inc. and West Libra Inc. are disappointed with the Tribunal’s determination and are currently considering whether to appeal. We will revert with further information once a decision on whether to appeal has been made. "
Kilde: NewsWeb

Er den positive trenden i det siste basert på det noen grunn til å tro at domsbeslutningen endres til fordel for NODL?

Dette er kanskje det verste pyramidespillet jeg har sett. Nå har NODL snart en MCAP på 1,5 milliarder. Noen som ikke kan matte her. Aksjen skal selvfølgelig ikke stige til gamle nivåer når Fredriksen har utvannet aksjen med flere hundre millioner ekstra aksjer når opprinnelig antall aksjer var på rundt 20 millioner. Ren og skjær galskap. Håper Fredriksen dumper, sånn at folk får en skikkelig lærepenge.

Og misunnelsen er større enn kjønnsdrifta!

Misunnelsen er stor skjønner jeg​:rofl::rofl:

Hjelper ikke å diskutere med klovner. Er ikke misunnelig, men forbannet.

Henger litt sammen de to tinga der. Lov å glede seg på andre sine vegne også! Prøv!

1 Like

Den er i spill pga anken mot Hanhwa, ja. Men, de har også et kort til i ermet ved å gå til sak grunnet grove uregelmessigheter som de har stor tro på (ref tidl børsmeldinger) Samtidig en lignende sak 2 ikke ulik Awilco sin, med West Cobalt. Denne er ikke avgjort enda og det vil mest sannsynlig komme et utfall av den innen meget kort tid/plutselig. (Sak 2= 49 mill usd) Totalt på alle saker er snakk om estimert nærmere 3 milliarder i krav om man også legger til renter (som også vil bli aktuelt ved positivt utfall) Så er spørsmålet også, hva tenker Fredriksen videre med Nodl…Aksjen er verdt anslagsvis 7-9 kr inklusive emi-aksjer uten videre planer ved full tilbakebetaling i sakene. JF kommer også til å gi bud på resterende 10%+ innen kort tid når prospektet etter emi er godkjent (budplikt)

Spørsmålet er om det blir pumpet litt ekstra nå, eller om det er noe i gjære…kanskje noe er lekket, vanskelig å si.

Caset er uansett langt ifra tapt slik det står nå.

9.plass over høyest omsetning idag, det er særdeles spesielt uansett.
Nesten for høyt til å være noe pump greier vel på OSE

gått 9 gangern fra bunn snart? kommer nok en voldsom dump her kommende dagene når de nye aksjene er i handel.

Knappe 19 mill nye aksjer kommer neppe til å velte lasset.

Vær ikke for sikker på at den dumpen blir så stor som noen tenker. Husk at det er «kun» 18->19mill nye aksjer som vil bli «fri for salg» utifra den emien, det er ikke mye slik omsetningen i denne har tatt seg opp. JF ønsker jo hele selskapet selv, han vil ende på ca 89% og utløse budplikt. Heller mot at han har meget god tro på sakene, muligens videre planer og er godt fornøyd med å ha knabbet det meste for en slikk og ingenting. Koster ikke han mye å ta siste pott av oppsiden som står igjen for siste dagers kronekurs (+ litt premie) om han mener alvor.

2 Likes

Sykt det som skjer her, eg har tradet litt men kun med små beløp dessverre, nå prøver eg å holde meg unna.

Hva har vi sett her, noe organistert pumping av dimensjoner ?

Over og ut med 3,37 i gevinst pr.aksje. Lykke til videre i galskapen :+1:

5 Likes

ODL – Major shareholding notification

Gratulerer med solid opptur og avkastning, folkens :smiley:

Ute men det var gøy mens det varte :slight_smile:

1 Like

Mandatory offer – offer document approved

NODL: Launch of mandatory offer in Northern Drilling Ltd