Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Northern Drilling (NODL) 🛱

NODL: New share capital registered

Er det riktig oppfatning at denne aksjen nÄ er ett spill pÄ at anken mot Hanwha ender med endring av domsutfall? Per nÄ er vel NODL dÞmt til Ä dekke tapene?

"The tribunal has dismissed West Aquila Inc. and West Libra Inc’s claims. Hanwha’s claims against West Aquila Inc. and West Libra Inc. for losses arising from the terminations, interest, and costs will be determined at a future hearing.

West Aquila Inc. and West Libra Inc. are disappointed with the Tribunal’s determination and are currently considering whether to appeal. We will revert with further information once a decision on whether to appeal has been made. "
Kilde: NewsWeb

Er den positive trenden i det siste basert pÄ det noen grunn til Ä tro at domsbeslutningen endres til fordel for NODL?

Dette er kanskje det verste pyramidespillet jeg har sett. NÄ har NODL snart en MCAP pÄ 1,5 milliarder. Noen som ikke kan matte her. Aksjen skal selvfÞlgelig ikke stige til gamle nivÄer nÄr Fredriksen har utvannet aksjen med flere hundre millioner ekstra aksjer nÄr opprinnelig antall aksjer var pÄ rundt 20 millioner. Ren og skjÊr galskap. HÄper Fredriksen dumper, sÄnn at folk fÄr en skikkelig lÊrepenge.

Og misunnelsen er stĂžrre enn kjĂžnnsdrifta!

Misunnelsen er stor skjþnner jeg​:rofl::rofl:

Hjelper ikke Ă„ diskutere med klovner. Er ikke misunnelig, men forbannet.

Henger litt sammen de to tinga der. Lov Ä glede seg pÄ andre sine vegne ogsÄ! PrÞv!

1 Like

Den er i spill pga anken mot Hanhwa, ja. Men, de har ogsÄ et kort til i ermet ved Ä gÄ til sak grunnet grove uregelmessigheter som de har stor tro pÄ (ref tidl bÞrsmeldinger) Samtidig en lignende sak 2 ikke ulik Awilco sin, med West Cobalt. Denne er ikke avgjort enda og det vil mest sannsynlig komme et utfall av den innen meget kort tid/plutselig. (Sak 2= 49 mill usd) Totalt pÄ alle saker er snakk om estimert nÊrmere 3 milliarder i krav om man ogsÄ legger til renter (som ogsÄ vil bli aktuelt ved positivt utfall) SÄ er spÞrsmÄlet ogsÄ, hva tenker Fredriksen videre med Nodl
Aksjen er verdt anslagsvis 7-9 kr inklusive emi-aksjer uten videre planer ved full tilbakebetaling i sakene. JF kommer ogsÄ til Ä gi bud pÄ resterende 10%+ innen kort tid nÄr prospektet etter emi er godkjent (budplikt)

SpÞrsmÄlet er om det blir pumpet litt ekstra nÄ, eller om det er noe i gjÊre
kanskje noe er lekket, vanskelig Ä si.

Caset er uansett langt ifra tapt slik det stÄr nÄ.

9.plass over hĂžyest omsetning idag, det er sĂŠrdeles spesielt uansett.
Nesten for hÞyt til Ä vÊre noe pump greier vel pÄ OSE

gÄtt 9 gangern fra bunn snart? kommer nok en voldsom dump her kommende dagene nÄr de nye aksjene er i handel.

Knappe 19 mill nye aksjer kommer neppe til Ă„ velte lasset.

VÊr ikke for sikker pÄ at den dumpen blir sÄ stor som noen tenker. Husk at det er «kun» 18->19mill nye aksjer som vil bli «fri for salg» utifra den emien, det er ikke mye slik omsetningen i denne har tatt seg opp. JF Þnsker jo hele selskapet selv, han vil ende pÄ ca 89% og utlÞse budplikt. Heller mot at han har meget god tro pÄ sakene, muligens videre planer og er godt fornÞyd med Ä ha knabbet det meste for en slikk og ingenting. Koster ikke han mye Ä ta siste pott av oppsiden som stÄr igjen for siste dagers kronekurs (+ litt premie) om han mener alvor.

2 Likes

Sykt det som skjer her, eg har tradet litt men kun med smÄ belÞp dessverre, nÄ prÞver eg Ä holde meg unna.

Hva har vi sett her, noe organistert pumping av dimensjoner ?

Over og ut med 3,37 i gevinst pr.aksje. Lykke til videre i galskapen :+1:

5 Likes

ODL – Major shareholding notification

Gratulerer med solid opptur og avkastning, folkens :smiley:

Ute men det var gĂžy mens det varte :slight_smile:

1 Like

Mandatory offer – offer document approved

NODL: Launch of mandatory offer in Northern Drilling Ltd

Game over

1 Like