Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian Block Exchange (NBX)

Har prøvd å finne info om dette selskapet og evt om muligheter til å komme inn på eiersiden. Jeg vet ikke nok enda, men de opererer i et svært profitabelt og voksende marked, om de greier å bygge videre på en sikker og brukervennlig plattform så kan dette selskapet gjøre det virkelig stort. Jeg har selv testet tjenesten de leverer.

De har visstnok gjennomført en emisjon på 60 mill i år uten at jeg fikk det med meg, ved hjelp av Pareto.

Noen som har interesse for selskapet?
Noen som er på eiersiden her?

Litt info:

2 Likes

sinsykt dyr pris!

1 Like

Har Firi nevnt noe om notering?

Edit: kan evt ta det i Firi sin tråd

Firi kjører en emisjon nå, tipper infoen om pris og sånt er offentlig om et par uker.

Kan bare si at NBX fremstår EKSTREMT dyrt. vs Firi.

Ingen info om notering for firi. tipper ikke det skjer på en stund.

1 Like

Første handelsdag på NBX… får se hvordan markedet tar i mot den

Rimelig krise tall for dem når man leser materialet.

Selskapet omsetter for milliarden, verdsatt til 500 mill, vokser som gal, skal bli egen krypto bank, seriøse eiere… dyrt?

Skamdyr.

Brekker opp tallene i neste post.

Her er tallene tatt litt i fra hverandre.

42.000 kunder
16.000 verifiserte kunder. ( det er kun verifiserte kunder som kan handle).

For å putte det i perspektiv Firi har 120.000 verifiserte kunder i Norge alene. Og vokste med 10k verifiserte siste månedene.

1,1milliard i handelsvolum. Men de sier ikke om dette inkluderer NBX-MM ( Market maker volum).
( noe det høyst sansynlig gjør).

Ingen info om intjenning, men den har vi fra Q rapportene og den er blodrød.

Under ligger Q rapporter , 1-2mill i Operational income pr kvartal viser ikke om sjappe som har vekst innabords.

1 Like

Hva er Firi verdt?

Sist emisjon priset til 237mill ish.

Du mener den 12mill emisjonen?
Skal de gjøre en ny emi i disse dager?

De har hatt 3 emisjoner.

Den 12 mill emisjonen var emisjon nr 2.

1 i 2020, 1 tidlig i 2021, 1 hvor spetalen kom inn ( det er siste som har vært).

Så ryktes det at det foregår en i disse dager.

Vi har ikke nevnt noe om børsnotering. Og har foreløpig ikke noe plan for det per dags dato :slight_smile:

1 Like

Slenger inn noen tall jeg lagde til en FB post.

Nøkkeltall : 2018 : 4,6mill i tap, 2019 : 14mill i tap, 2020 : 18mill i tap.

2021 Q1 : 8,2mill i tap

2021 Q2 : 8,8mill i tap

2021 Q3 : 10,3 mill i tap.

Inntekter

2021 : Q1 1,5mill

2021 : Q2 2mill

2021 : Q3 1,8mill

Helt ærlig, tror jeg det må skje et lite mirakel her snart for at denne skuta ikke skal gå under.

1 Like

Norwegian Block Exchange AS (NBX) har fått e-pengelisens fra det norske Finanstilsynet. En slik lisens gir mulighet til å utvikle nye tilbud til kundene og er et bevis på at selskapet kan møte strenge regulatoriske krav.

En e-pengelisens gjør det mulig for NBX å tilby produkter og tjenester som i dag er forbeholdt tradisjonelle finansforetak. Lisensen gjør det også lettere å samarbeide med andre selskap i finanssektoren, siden NBX nå er underlagt de samme regulatoriske kravene.

https://newsweb.oslobors.no/message/566448

1 Like

De må bare sende inn og dokumentere et par ting så er lisensen i boks.

Før oppstart av den konsesjonspliktige virksomheten må NBX sende inn dokumentasjon av enkelte forhold knyttet til blant annet compliance og virksomhetsstyring.

1 Like

Dette blir så bra!

– Å få en e-pengelisens viser at vi er i stand til å etterleve de strengeste kravene til styring og systematikk. NBX er et norsk selskap med et nordisk avtrykk. At vi er vurdert og regulert av det norske Finanstilsynet gir trygghet for både kunder og partnere når de gir oss tillit til å forvalte verdiene deres, sier Kjos-Mathisen.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/566666