Har forsøkt se litt på yield-utregningen selv, mulig jeg har gjort noe feil - men da kan i tilfelle @aksjefokus korrigere
Det ser riktig ut.
Fint med oppgang i dag. Vi får håpe den vedvarer og at kursen etablerer seg på et nivå som gjenspeiler selskapets verdi.
Utsettelse virker spøkt når forfall er så nære og de har hatt mange år på å forberede dette.
Enten så skyver de problemet 2 år frem i tid, eller så blir det en grise emi.
JV kommer tydeligvis ikke i år.
Utsettelse er fint. Det gir masse arbeidsrom rundt JV og det fjerner et kort fra de andre aktørene i JVen.
Når vi vet JVen sansynligvis kommer er dette et smart og bra trekk og kanskje det beste for aksjeholderene.
Hvordan fungerer egentlig dette med JV?
Egentlig helt utrolig hvor mye trøbbel valget av fly laget av Boeing med Rolls-Royce motorer har gitt NAS. Å velge disse merkene hørtes jo ut som et veldig trygt og godt valg for noen år siden.
Det de håper på er vel å finne en industriell partner som de oppretter et nytt selskap med (eller benytter et eksisterende) som skal eie store deler av flyene NAS i dag eier selv (eller deres eget leasingselskap), samt at kontraktene på nye fly overføres dit. Selskapet NAS da eier sammen med partneren er et Joint Venture (JV).
Den industrielle partneren vil sannsynligvis måtte gå inn med en masse kapital i selskapet mens NAS får sin andel av selskapet ved å overføre fly og kontrakter på nye fly til det. Så blir sikkert gjelden på flyene med inn i det nye selksapet og kanskje de får noe cash i retur også. NAS får redusert eierskap i flyene sine og kontraktene på nye fly men vil fortsat ha tilgang til å leie de samme flyene. Det nye selskapet (JV’et) må så finansiere de nye flykjøpene, sannsynligvis delvis gjennom kapital tilført av den nye partneren og ny gjeld. Men NAS slipper styret med å finansiere de nye flyene.
Financial calendar
Financial calendar and traffic figures 2020
Norwegian Air Shuttle (“NAS” or the “Company”) proposes certain amendments to its two unsecured bonds NAS07 and NAS08
Det blir utvilsomt spennende tid framover. Jeg har en relativt fersk og liten posisjon i NAS som forunderlig nok har flere ganger ligget på -6666,-. Burde vel tatt hintet og solgt hele greia
Spyr av pappagutten der
Bare du ikke spyr over hele kontorfellesskap; så går det nok bra
This game is so f sick, speechless. Sissener campen har tapt ansikt i mine øyne. Jeg forstår at vi er på børs og vi holder ikke hender og synger kumbaya, men det som har utspilt seg den siste tider er feil på så mange nivåer. Håper NAS får utsettelsen som de ber om, hvis ikke, alle scenarioer i disfavør Sissener og co er seier i min bok :P.
Skjer nå?
Sissener-campen fremstår noe klovnaktig ja. Hausse når de har aksjer, prøvde seg på en short. Og nå ut i media etter salg av aksjer.
De som ikke tror folk med tilknytning til det miljøet har haugevis med duplikatkontoer på HO forum er håpløst naive