Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Hmm - dette vet jeg jo egentlig! Sikkert ikke tilfeldig, men hvem vet, kanskje det er noen kyniske jævler som forvalter fondet, selger seg ut litt for å påvirke kursen, og så kliner de til og kjøper opp store deler like etterpå! Hehe. Forbasket at jeg skulle bli så bundet i denne aksjen. Jeg har troen men akkurat nå ser det ikke så lyst ut :confused:

Tror du kan puste litt roligere enn i går. Trafikktallene var ikke noen krise og momentet ned som var forberedt ble avbrutt. Dermed måtte det brukes mer for å selge ned og 173 er fortsatt relativt sterk. Ikke umulig vi ser 169 om ikke lenge men sist dette skjedde spratt det hardt tilbake. Går lett 10 kr opp og ned på et par dager, ofte mer.

Det er de samme som kaster aksjer mellom seg og melker småsparerne godt mens de gjør det. Det verste man kan gjøre mot disse i NAS er å sitte rolig. Så klart kan ikke nivået her ta imot for alltid og om noen investerer nok så får de den nok videre ned om de vil. Men, nyhetsbildet endrer ting svært raskt i NAS. Husker en fredagsettermiddag jeg fikk en melding av en venn om nyhetsoppslag. Aksjen var da presset ned til 222 og jeg fikk kjøpt umiddelbart. Var på 240 to dager etter :slight_smile: Mye kan skje!

1 Like

Får håpe det! Jeg solgte ut 10% med tap her i dag, for å løsne litt egenkapital. Kunne vært fristet til å trade også men har brent meg et par ganger… Vi får krysse fingrene. Saken er at jeg virkelig tror at kryptovalutaoppgangen vi har sett i det siste bare er en spe liten begynnelse. Men jeg er sikkert hypet opp til ørene. Likevel, kryptovaluta kommer til å gjøre massive omveltninger i samfunnet. Det er faktisk så jeg er litt redd for at vi vil få så store endringer at det blir farlig (arbeidsledighet, sosial uro, etterfølgende kriser og ja… hvem vet?). Derfor er jeg fristet til å gå ut av NAS og inn med mer i krypto. For å holde, akkurat som med NAS :slight_smile:

Må si jeg føler litt med de som har høye innganger i denne aksjen. Har kjøpt litt (på det jeg trodde var) bunn den siste uken. #Julelodd :rofl:

Når det gjelder den nesten grotestke shortandelen i dette papiret, så må det da til slutt komme til et punkt hvor det ikke lenger er flere aksjer til låns?

1 Like

Leveres mindre volum tilbake nå og da som også tas ut igjen. At det er manko på aksjer til shorting er nok riktig, med 18% synlig er nok reell short 30-35% minimum.

Og de har det ikke travelt:

1 Like

Hvis det blir streik i Ryanair den 15, kan det bli et lite pusterom. Ellers var det lettere irriterende med det nye kursmålet fra Morgan S.

1 Like

Elendige tall fra SAS, men det hjelper vel ikke stort på NASkursen likevel.

Trolig er aksjekjøpet en del av spillet som foregår om Norwegians eksistens som selvstendig selskap. Med kjøpet økte Kjos og Kise sin eierandel i Norwegian fra 24,6 til 26,8 prosent. De er dermed et godt stykke nærmere målet om negativ kontroll på 33,33 prosent. Med støtte fra et par andre aksjonærer i Norwegian er duoen allerede i mål.

Dersom Kjos og Kise vurderer et oppkjøp som overveiende sannsynlig det neste året, vil det selvsagt skje til en betydelig høyere kurs enn 240 kroner. «All-time high» fra april 2016 er 380 kroner, og Kjos og Kise selger aldri i verden under den prisen. Et kombinert Norwegian og Ryanair vil gi betydelige synergigevinster og en vesentlig høyere avkastning på Norwegians aktiva under Ryanair-paraplyen.

1 Like

Jekker ned kursmålet på Norwegian
Den amerikanske storbanken Morgan Stanley nedjusterer kursmålet på flyselskapet Norwegian Air Shuttle til 160 kroner fra 175 kroner, ifølge Bloomberg Data onsdag, skriver TDN Finans.

Er vel billigere å dekke inn shorten på 160 :joy:

2 Likes

vel shorten er nede på 6 254 420
ACC. SHORT %
17,44%
LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
05.12.2017
Fra 6.4 på 17.80% eller hva det var forrige uke, på tide at dette forsvinner.

Registeret oppdateres om 4 minutter :slight_smile:

Budspekulasjoner og sånn er utrolig langtekkelig i denne aksjen, men jo mer crap kursen blir jo mer kan det virke sannsynlig og. Jeg tror ikke med det første akkurat da. Men, jeg tror at en gang i fremtiden vil man være hoppende glad for at man kjøpte på 170. Vet ikke når eller hva som skjer mellom, men at det skjer er jeg helt sikker på. Kommer bare an på om man gidder å sitte med minus eller risk om minus en stund. Mange som sitter her med snitt over 250 fortsatt, 170 er jo ganske kurant sådan.

Alt handler om tålmodighet, viss man har kjøpt seg inn på 250, så burde man vurdere å handle mer på 170. Sånn man sitter med mer, når hele bruser opp.

Shorten økte marginalt idag også.

Sist gang kursen var så lav var vel i 2013.

Jeg stiller meg spørsmålet: er NAS virkelig verdt det samme eller mindre enn i 2013?
Mitt svar: Nei

Kjos kjøper ikke på 240 fordi han er dum…

Sikkert feil tråd å spørre, men prøver likevel.
Norwegian har god støtte rundt dette nivået (etter min mening), tenker derfor å eksponere meg for oppgang herfra.
Noen her som har handlet i opsjoner på Norwegian? Hvis man f.eks. ser på kjøpsopsjoner som går ut 16.03.2018 med innløsningspris på 270 hos Nordnet. Spreaden er jo gigantisk, men bør vel være mulig å kjøpt en plass midt i mellom.
Hva tenker dere om en sånn trade? Taper jo selvfølgelig innskuddet hvis det ikke går, men hvis man har troa kan jo slike produkter være ypperlige?

1 Like

Det er nesten komisk hvordan DN og E24 leter med lys og lykte etter negative ting om NAS.

2 Likes

Ihvertfall et selskap som har troa på NAS.

2 Likes

280 kroner. Noe forskjell fra analysen til Morgan Stanley på 160 kroner dagen før. Jaja, disse analytikerne :rofl: Den ene spår i kaffegrut og den andre bruker pilkast på dartskivemetoden?

Kjenner jeg har lyst til å kjøpe enda mer på dette nivået. Spørsmålet jeg stiller meg selv er: Kommer kursen til å holde seg under 180 kroner hele 2018? Klarer likesom ikke å komme til annet svar enn nei.

1 Like

Er MSI og DNB som henger igjen med kursmål 160 og 170. Sier litt om hva som egentlig foregår når det skiller 100 kr på kursmålene. SB1M har vel fortsatt 240 så vidt jeg har fått med meg.

Men, det ser ut til å bli en fin dag, ikke vondt å ha snitt 171 nå :stuck_out_tongue:

2 Likes