Samme som @Tassrass ramset om ting som ikke er nytt også. Alt utenom at NAS har sagt de tror utsettelsen går i boks. @aksjefokus har selvsagt rett i at det er positivt og mest sannsynlig vil føre til oppgang i morgen.
Emisjons faren er jo det verste med aksjen, så når så store betalinger forskyves slipper de å havne i likviditetsskvis som de har risikert frem til nå.
Men alt er selvsagt ikke gull og grønne skoger for det om, det er jo fremdeles mye som ikke er bra. Uansett er det viktigste at NAS ser ut til å slippe emisjon. Så det bør jo bli lettelse rally.
Dette gir faktisk NAS et rimelig godt kort på hånden iforhold til JV forhandling. Pengemangel er ikke lengre kritisk.
Hva sier sissy nå mon tro?? Han må vel snart ut i media igjen og prøve å få drahjelp tenker jeg.
De har jo fått en ripe i lakken, men det får gå. De burde holdt diskusjonene for lukkede dører med andre obligasjonseiere, men man skal ikke ta alt de sier for “face-value”. Mye av det Sissener foretar seg i mediene handler om PR for fondet. Jeg dømmer dem ikke for det…
Ja at de stemmer nei er helt i orden, det kan ingen nekte dem. Men at pappa-gutten går ut daglig i media på den måten synes jeg ingenting om. Viser null respekt for Bjørn Kjos og hans verk. Kunne vært litt mer ydmyk om de absolutt må ut i media hele tiden.
Faren er jo helt lik. Det ene øyblikket er jo selskapet verdiløst og så har han aksjer og vipps så er det så mye verdier at man nærmest for betalt for å eie aksjer i NAS. Selv om han har brukt media så tror jeg ikke han har tjent på NAS. Værken gjeld, emisjoner, long- og short-posisjoner.
Så usikker på effekten av pr’n.
Er jo et spørsmål hva motivet var for å kommentere/gå ut offentlig.
Tradet de på forventede kurssvingninger som følge av støyen?
Gjorde de det for å legge ekstra press på NAS for å komme de i møte på kravene om endring i forslaget?
Oppnådde nok noe og jeg tror egentlig ikke ripen i lakken er så stor jeg.
Blir nok rimelig trangt i døra i morgen. Ingen grunn til at aksjen skal ligge under 50 når dette går boks. Vet det er gitt et forbehold om endelig kontroller og avregning, men de hadde vel neppe gått ut med dette uten å vært ganske sikre.
Vil være krise om det kommer kontramelding imorgen, så det er ikke sansynlig at skjer.
Håper sissener får den bedritne oppførselen sin rett i trynet. Snylteveps.
Snylteveps? Han vil jo bare sikre seg og sine, skjønner han godt jeg. Er penger han også lever av, og han som alle andre vil ha mest mulig igjen for sin investering
Nå må vel NAS ta meste av skylden for dette bråket. De greier ikke å holde avtalen de har inngått og ber om å få endret den. Synes alt for ofte folk/aksjonærer fremstiller obligasjonseiere som syndebukker når selskapene ikke greier å forholde seg til inngåtte avtaler. Det er selskapenes ansvar å overholde avtalene. Det er obligaskonseiernes fulle rett å kreve at avtalen overholdes.
Sissener sin oppførsel er jo helt innenfor, han ser en mulighet til å presse Norwegian, så da gjør de det.
Så ble alle enige tilslutt og da er det tut og kjør.
Han ønsker bare å få tilbakebetalt pari-kurs…
Det stemmer ikke helt… Det var flere obligasjonseiere her som ikke fikk det som de ønsket, deriblant Sissener-fondene.
Han fikk presset kursen ned og solgte vel over halvparten av sin aksjepost på en veldig lav kurs. Så dagen idag vil nok vise at det ikke var noe sjakktrekk.
Er det vanlig at obligasjonseiere bruker media på denne måten?
Synes bare det blir klønete og latterlig.
Finansakrobater bruker jo media hele tiden. Dette er endel av gamet. Norwegian er jo eksperter på å bruke media selv.
Hvordan bruker de media?
Blir vel mer brukt i media slik jeg har sett det. Spesielt av jensen i dn. Eller noen som har med en stor koffert og blir sure for de ikke kan ha det med som håndbagasje uten å betale.
Tok litt NAS idag.
Dette fjerner den umiddelbare emi risikoen ganske bra. Jeg tror dette styrker Norwegian i JV forhandlingene. så kan bli en bra mot Jul.
Ok… impulsivt.
Impulsivt? Det kom melding får børsen åpnet der de bekreftet at 67%+ hadde stemt ja.
Da var all usikkerhet borte for min del.