Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Ja nettopp. Begynner jo å lure på om folk ikke kan lese :joy:

Det betyr vel bare at vi får en jevn og god stigning fremover :wink:

Håper på det, og at de nå får litt arbeidsro etter all støyen i det siste så vi får litt mindre volatilitet.

Denne avtalen fjerner jo et viktig kort fra motparten på JV avtalen. Samt at emmisjonsfaren synker en god del.

2 Likes

Jeg tenker at det godt fremdeles kan komme en emisjon, men faren for at det blir en gigantemisjon til krisepris blir mye lavere.

1 Like

Spennende hvor mye av shorten som ble dekket inn i går.

Ble det dekket inn noe igår da?

Blir spennende å se på Mandag ++ men det ble vel nevnt nylig, Sparebank 1 Markets var det? At reell short andel var på ca 14%. Ville svettet litt nå om jeg satt short.

Mange av amatørshorterene svetter nok, tror den skal sige mer oppover!

Bekreftelse på flertall for utsettelse av obligasjon på mandag

image

3 Likes

Norwegian på stemmejakt i London og Oslo. – Ikke tegn til opprør

Norwegian får støtte for redningsplanen i møte med obligasjonseiere. – Ingen emisjonsfare, sier Danske Bank-analytiker Martin Stenshall.

«Ser ingen emisjonsfare innenfor 12-18 måneder.»

Kan bli en formidabel short-skvis her :slight_smile: Sissener gjorde det han kunne for å presse ned kursen slik at han fikk selge en god del aksjer helt på kursbunnen :sweat_smile: Er nestoren i ferd med å miste teften? Drahjelp ved bruk av medier blir vel også vanskeligere fremover??

Blir nok ikke skvis med mindre det kommer JV enighet i nær fremtid. Uansett fint med masse shorts som må kjøpe tilbake.

Uansett traden min ser ut til å bli meget hyggelig, la på en trailing stopploss, så får vi se hvor høyt den går :smiley:

2 Likes

Hvordan står Norwegian rustet i forhold til en sterkt økende oljepris nå? Jeg tror vi ser olja i over 100 dollar innen nyttår.

Det er både og. De har de mest drivstoff effektive flyene, bortsett fra de som er på wet-lease. De har også en lav grad av hedgeing. Jeg vil si at det er noe suicidalt å ikke ha noe olje-eksponering som en motvekt.

2 Likes

Kjosern og Co for alltid noe å bryne seg på :sweat_smile::see_no_evil:

Lite hedging og mye drivstoffgjerrige fly på bakken.

Men de har jo relativt ny flåe sammenlignet med mange andre. Ser dog at det kan dempe oppturen litt som er kjipern.

1 Like

Nå brenner det i Saudi og oljeprisen vil naturligvis stige betraktelig. Hvordan kommer det til å påvirke kursen til flyselskaper? Er stygt redd NAS raser ned til uka til tross for godkjenning av betalingsutsettelsen.

1 Like

Høyere oljepris i seg selv er jo negativt for flyselskapene. Tror dog de andre flyselskapene sliter mer en Norwegian. Med tanke på at de har en veldig effektiv flyflåte.

Edit: var vel en grunn til at Fredly i ett intervju sa man ikke kunne regne på Norwegian.

Står ikke de nye drivstoffgjerrige flyene til NAS på bakken og venter godkjenning?