Ja nettopp. Begynner jo å lure på om folk ikke kan lese
Det betyr vel bare at vi får en jevn og god stigning fremover
Håper på det, og at de nå får litt arbeidsro etter all støyen i det siste så vi får litt mindre volatilitet.
Denne avtalen fjerner jo et viktig kort fra motparten på JV avtalen. Samt at emmisjonsfaren synker en god del.
Jeg tenker at det godt fremdeles kan komme en emisjon, men faren for at det blir en gigantemisjon til krisepris blir mye lavere.
Spennende hvor mye av shorten som ble dekket inn i går.
Ble det dekket inn noe igår da?
Blir spennende å se på Mandag ++ men det ble vel nevnt nylig, Sparebank 1 Markets var det? At reell short andel var på ca 14%. Ville svettet litt nå om jeg satt short.
Mange av amatørshorterene svetter nok, tror den skal sige mer oppover!
Bekreftelse på flertall for utsettelse av obligasjon på mandag
Norwegian på stemmejakt i London og Oslo. – Ikke tegn til opprør
Norwegian får støtte for redningsplanen i møte med obligasjonseiere. – Ingen emisjonsfare, sier Danske Bank-analytiker Martin Stenshall.
«Ser ingen emisjonsfare innenfor 12-18 måneder.»
Kan bli en formidabel short-skvis her Sissener gjorde det han kunne for å presse ned kursen slik at han fikk selge en god del aksjer helt på kursbunnen
Er nestoren i ferd med å miste teften? Drahjelp ved bruk av medier blir vel også vanskeligere fremover??
Blir nok ikke skvis med mindre det kommer JV enighet i nær fremtid. Uansett fint med masse shorts som må kjøpe tilbake.
Uansett traden min ser ut til å bli meget hyggelig, la på en trailing stopploss, så får vi se hvor høyt den går
Hvordan står Norwegian rustet i forhold til en sterkt økende oljepris nå? Jeg tror vi ser olja i over 100 dollar innen nyttår.
Det er både og. De har de mest drivstoff effektive flyene, bortsett fra de som er på wet-lease. De har også en lav grad av hedgeing. Jeg vil si at det er noe suicidalt å ikke ha noe olje-eksponering som en motvekt.
Kjosern og Co for alltid noe å bryne seg på
Lite hedging og mye drivstoffgjerrige fly på bakken.
Men de har jo relativt ny flåe sammenlignet med mange andre. Ser dog at det kan dempe oppturen litt som er kjipern.
Nå brenner det i Saudi og oljeprisen vil naturligvis stige betraktelig. Hvordan kommer det til å påvirke kursen til flyselskaper? Er stygt redd NAS raser ned til uka til tross for godkjenning av betalingsutsettelsen.
Høyere oljepris i seg selv er jo negativt for flyselskapene. Tror dog de andre flyselskapene sliter mer en Norwegian. Med tanke på at de har en veldig effektiv flyflåte.
Edit: var vel en grunn til at Fredly i ett intervju sa man ikke kunne regne på Norwegian.
Står ikke de nye drivstoffgjerrige flyene til NAS på bakken og venter godkjenning?