Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Oslo (TDN Direkt): SEB oppgraderer sin anbefaling på Norwegian Air Shuttle (NAS) til kjøp fra tidligere hold, og oppjusterer kursmålet på aksjen til 53 kroner fra tidligere 31.

Det fremgår av en oppdatering torsdag kveld.

“Operasjonelt ser vi at selskapet fortsetter å skalere ned, noe som støtter snuoperasjonen og som burde resultere i en lønnsomhet på et bærekraftig nivå”, skriver meglerhuset, som er nesten sikre på et positivt utfall av obligasjonseiermøtet.

Skjønner ikke hvorfor noen ikke er sikre på at Early Birds er over 2/3 flertall. Står jo klart å tydelig at det er et tilbud som kan aksepteres og ikke trekke seg igjen.

4 Likes

Dette er å finne på side seks i vedlegget fra børsmeldingen fra NAS:

On the condition that the Proposal is accepted with respect to each of NAS07 and NAS08, as a bilateral transaction between the Issuer and any relevant Bondholders, the Issuer will pay an early bird fee to any Bondholder which gives its irrevocable pre-consent to support the Proposal prior to 5 p.m. Oslo time on 11 September 2019 (the “Early Bird Fee”).

Uthevet, oversatt: Sier ja til early bird, er aksepten bindende. Jeg tror ikke de hadde publisert gårsdagens melding om de ikke allerede hadde >67% forhåndsaksept. Den formelle opptellingen skal foretas av Nordic Trustee den 16. og de må da juridisk vente på denne før de banker spikeren helt inn. Men jeg velger å lese mellom linjene at dette nå er i boks.

Ja nettopp. Begynner jo å lure på om folk ikke kan lese :joy:

Det betyr vel bare at vi får en jevn og god stigning fremover :wink:

Håper på det, og at de nå får litt arbeidsro etter all støyen i det siste så vi får litt mindre volatilitet.

Denne avtalen fjerner jo et viktig kort fra motparten på JV avtalen. Samt at emmisjonsfaren synker en god del.

2 Likes

Jeg tenker at det godt fremdeles kan komme en emisjon, men faren for at det blir en gigantemisjon til krisepris blir mye lavere.

1 Like

Spennende hvor mye av shorten som ble dekket inn i går.

Ble det dekket inn noe igår da?

Blir spennende å se på Mandag ++ men det ble vel nevnt nylig, Sparebank 1 Markets var det? At reell short andel var på ca 14%. Ville svettet litt nå om jeg satt short.

Mange av amatørshorterene svetter nok, tror den skal sige mer oppover!

Bekreftelse på flertall for utsettelse av obligasjon på mandag

image

3 Likes

Norwegian på stemmejakt i London og Oslo. – Ikke tegn til opprør

Norwegian får støtte for redningsplanen i møte med obligasjonseiere. – Ingen emisjonsfare, sier Danske Bank-analytiker Martin Stenshall.

«Ser ingen emisjonsfare innenfor 12-18 måneder.»

Kan bli en formidabel short-skvis her :slight_smile: Sissener gjorde det han kunne for å presse ned kursen slik at han fikk selge en god del aksjer helt på kursbunnen :sweat_smile: Er nestoren i ferd med å miste teften? Drahjelp ved bruk av medier blir vel også vanskeligere fremover??

Blir nok ikke skvis med mindre det kommer JV enighet i nær fremtid. Uansett fint med masse shorts som må kjøpe tilbake.

Uansett traden min ser ut til å bli meget hyggelig, la på en trailing stopploss, så får vi se hvor høyt den går :smiley:

2 Likes

Hvordan står Norwegian rustet i forhold til en sterkt økende oljepris nå? Jeg tror vi ser olja i over 100 dollar innen nyttår.

Det er både og. De har de mest drivstoff effektive flyene, bortsett fra de som er på wet-lease. De har også en lav grad av hedgeing. Jeg vil si at det er noe suicidalt å ikke ha noe olje-eksponering som en motvekt.

2 Likes

Kjosern og Co for alltid noe å bryne seg på :sweat_smile::see_no_evil:

Lite hedging og mye drivstoffgjerrige fly på bakken.

Men de har jo relativt ny flåe sammenlignet med mange andre. Ser dog at det kan dempe oppturen litt som er kjipern.

1 Like

Nå brenner det i Saudi og oljeprisen vil naturligvis stige betraktelig. Hvordan kommer det til å påvirke kursen til flyselskaper? Er stygt redd NAS raser ned til uka til tross for godkjenning av betalingsutsettelsen.

1 Like