spm blir vel om bankene ville gitt de garantiene hvis de trodde det gikk dårlig for NAS uansett?
Om man skal gå utifra Bjørn Kjos sitt handelsmønster har det hittil vært veldig lønnsomt å gjøre det motsatte av det han har gjort. Altså selge/shorte når han kjøper, og kanskje også kjøpe når han selger? Vi får se, men dette virker mer som at han må dekke inn belåningen som han satte på rundt 30-40 området om jeg ikke tar feil?
Tviler sterkt på at han gjorde dette frivillig! Jeg tror han gjør dette for å kjøpe i emisjon.
Her er jeg enig! All respekt til mannen som beklageligvis spilte ett “litt” for høyt spill.
HBK Holding AS – tilbakekall av utlånte aksjer i Norwegian Air Shuttle ASA
Så den komme ja. Triste greier for Kjos
Hva vil det si?
Shortskvis ut dagen.
Mange aksjer har de lånt ut?
Men kun fordi Kjos er tvunget til dette eller kan det ligge selskapsrelaterte ting som oppkjøp bak?
Tviler på oppkjøp.
Er nok fordi de vil selge.
De har vel belåning, så de har kanskje ikke noe annet valg enn å selge?
Update regarding the Norwegian government proposal of guarantees and loans in connection with the COVID-19 travel restrictions
Hvorfor sendte de ut melding? Kunne de ikke bare tatt dette på vanlig måte uten melding?
Synlig short i NAS gikk fra 6.55% til 4.95% etter meldingen om tilbakekalling av aksjer i går.
Highbridge gikk fra 1.64% til 0.67%…
Bluecrest gikk fra 0.63% til under 0.5%
En fersk aksjonærliste for NAS er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis