Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

1 Like

Ligger en ordre på 19498 aksjer på 214 :rofl:

Ordren er nå nede på 10733

Edit: Den ble nå knekt🤣

1 Like

Dette var jo helt hinsides, var småsur på meg selv for at jeg ikke solgte på 197 i går. Sånn kan det gå :slight_smile: Er det bare å ta NAS-dansen. For de som lurer består NAS dansen i at man springer rundt på gulvet med armene utstrakt og lager flylyder mens man forsøker å slå ned så mye pyntejugl som mulig. Fantastisk morsomt i juletiden :slight_smile:

Skal bli spennende å se om dette virkelig tilspisser seg nå. Fristet til å kjøpe enda mer men med snitt på 173 nå så er det også fristende å bare ta det med ro.

3 Likes

Hva har du som target for 2018 @Hektar?

Jeg sitter som nevnt tidligere minimum 2 år i denne (siden sommeren). Nå begynner vel det vi har ventet på… Shorterne reduserer, long haul begynner å bli lønnsomt med nye fly, ikke noe mer wetleasing, nok piloter osv osv… Analytikerne har klart å presse prisen ned og fått gode innanger. DNB har akkumlert over 100 mill. Bare å sitte rolig nå.

Kjos viste tydelig sin frustrasjon over å ikke kunne fly over Russland… Tror det ville blitt en enorm kursløft om en melding om tillatelse hadde kommet en dag :rofl:

Har ikke noe reelt target sånn sett H.L. Det enorme spriket mellom analytikere samt nettopp sånne overraskelser som det her gjør det forferdelig vanskelig å si noe sikkert om kurs i Norwegian. Eneste jeg har følt meg sikker på er kjøpene på ned mot 170 blank, dette nivået har vært knallsterkt 4-5 ganger med stort press.

Å si en kurs blir egentlig ren gjetting, det kommer alt an på prestasjonen vi ser fremover samt hva annet morosamt Kjos har kokt sammen og gjemt oppi ermet. NAS kan gå tilbake til 170, til 250, til 350 eller til 1 000. Det er en aksje man må spille litt på øret rett og slett.

2 Likes

DNB har jo snakket ned aksjen både i går og i dag :joy: For en gjeng.

Venter fortsatt på svar fra SB1M, de var kjappe med en baisseepost i dag tidlig:

Sparebank 1 Markets
Norwegian Air Shuttle

News Flash

Increases growth – the opposite of what we had hoped for

2 Likes

Litt av en ordlyd «what we had hoped for» :rofl:

1 Like

Det sier litt… Skitten bransje!

Det verste er jo hvordan disse husene kan styre kursen med “analysene” sine. Spesielt når de slås opp stort på forsiden av DN og E24.

1 Like

Teknisk på NAS nå @christian? HAr du lyst har du lov :slight_smile:

Det finner du på lassevis av online steder. NAS har langt mer dekning sånn sett enn for eksempel Funcom.

Feiga ut og tok litt gevinst på 214 jeg. Ikke fordi jeg tror ikke Norwegian skal høyere, men fordi jeg bare har en følelse av at enkelte aktører fortsatt har en del vaselin igjen i tuben før de er ferdige her.


(+) 26 dagers forsinket kurs over kursen
(±) I rød sky
(+) X9 krysset gjennom X26, men det er på øret


Langsiktig nedadgående trend som ikke er brutt.

Jeg har sett mer overbevisende kandidater for et brudd opp, teknisk, så har jeg mer tro på en konsolideringsfase før du får et definitivt brudd opp.

Fundamentalt, så har jeg ikke peiling :slight_smile:

2 Likes

Nå går det unna. Fortsatt mer bensin i tanken :rofl:

Følg godt med om du har aksjer her. Dette kan totalt eksplodere når som helst. Trykket ned kan ikke vare om kjøpersiden holder seg sånn

Kjos og Kise smelle på med et innsidekjøp nå etter børsen stenger så er det :airplane:️:airplane:️:rofl:

Synes det har eksplodert ganske bra allerede jeg :slight_smile:

Søren jeg solgte halvparten av det jeg hadde igjen på 214.6: men har i hvert fall halvparten igjen!