Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Men det er jo drevet av helt andre ting enn et teknisk bilde Mr. Dallas? Dessuten hadde vil dobbel bunn ned mot 170 før insidekjøpet kom. Så det blir vel nærmest en quad nå snart, avhengig av perspektiv :stuck_out_tongue: Men gøyalt er det nå!

Du tenker på Kjos sin handel? Den kom vel rundt 215 kr og skapte gapet opp til 230.
Om den klatrer til 215 uten innsidekjøp er jo det en god start :slight_smile:

Og rett nedover igjen :stuck_out_tongue: Tenkte på å selge på 180 men meh, god tid. Er ikke helt ferdig med kurspleie enda nei.

Men, på den positive siden så har kjosern sagt at det blir endring på utleie av aksjene nå. Han får bra fradrag på skatten i år men i 2018 tenker jeg leken er over og NAS kommer tilbake minst til der den var. Han har også sagt han følte han ikke fikk nok aksjer og Kise har nå frigjort 130 mill så det kan bli spennende å se hva som skjer.

Den er tilbake på 180 igjen nå da, så da er det bare å selge unna om du tør :slight_smile:

Hehe litt for komfortabelt å sitte med snitt 173 nå føler jeg :stuck_out_tongue: Solgte sist vi var over 180 med samme snitt men denne gangen tar jeg det med ro :stuck_out_tongue:

1 Like

Opp over 9%, noe jeg ikke har fått med meg?

1 Like

Er vel effekten av at folk har latt det synke inn at Kjus vurderer å endre utlåningsstrategien av aksjer.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/Frykter-ikke-konkurs-i-2018-anbefaler-aksjekjoep

Endelig litt bevegelse her og! Normalt sett ville vel dette vært en god dag, men sett fra et krypto-perspektiv blir denne oppgangen bare smuler :crazy_face:

1 Like

Haha, ja :joy: Hvertfall sammenlignet med Enigma :wink:

1 Like

Blir å purre litt på SB1M siden de ikke svarte på forrige spørsmål fra meg når de kom med kursmål 100 :stuck_out_tongue:

1 Like

“Etter en kraftig opptur på over 10 prosent tirsdag formiddag frem til like før klokken 10:00 har Norwegian-aksjen utover dagen stabilisert seg på en oppgang på drøye åtte prosent.
Blant nyhetene som trolig er med på å drive aksjen oppover er oppgraderingen som kom fra meglerhuset Bank of America Merrill Lynch, som anbefaler «Kjøp» på Norwegian-aksjen blant flere europeiske flyselskaper.
Dagens Næringsliv påpeker også at Bjørn Kjos under et intervju på Hegnar TV (sendt 21. desember) indikerte at han ikke likte all shortingen og kurssvingningene i Norwegian-aksjen og at han kanskje kom til å stramme inn på sitt eget utlån av aksjer til shorting.
En strammer utlånspraksis av Norwegian-aksjen vil isolert sett kunne drive aksjen høyere, og enkelte investorer kan spekulere i dette nå og dermed drive aksjekursen oppover.”

Søtt :smile:

3 Likes

Angrer på at jeg solgte 1/3 rett før jul, tipper NAS kommer til å bykse fram noen hakk i løpet av tiden som kommer.

Positivt med nyansettelser og nyopprettede stillinger i ledelsen:

Glad jeg tok sjansen til å ta en bunt til 172ish :smiley:

1 Like

Den avslutningen i dag var ikke vond. Flott år for NAS tror jeg :slight_smile:

2 Likes

Hva har du som target for i år?

Gode tall og positiv omtale :slight_smile:
Liker ikke at den åpner med gap, men får håpe det går lenge til det evt fylles :crossed_fingers:

1 Like

Så nå, alle megleranalytikeridioter, så skal ikke Norwegian gå konk da eller, hæ, hæ?

(Litt snurt siden jeg solgte meg ut i høst :wink: )

2 Likes

Snart snur alle meglerhusene til kjøp og det blir shortskvis🤣

1 Like

Det er jo det meglerhusene gjør syklisk med norwegian.

Kanskje ikke så rart, i og med at det er de som shorter.

Får håpe strengere policy endrer dette.