Jeg ser dette som litt uforsvarlig så skal på luren med enten Kolberg eller Westby senere i dag om jeg får tid. Nå er spriket altså mellom 100 kr og 350 kr fra ulike analytikere, denne slo jo DNBs kursmål fra juli med hele 70 kr. Er klart at her er det mye tull som foregår.
100 kroner ja. Joda… Hva skal man si? Tror analytikeren på dette selv?
Nei. Det ville vært veldig interessant å se en tv-debatt mellom de ulike analytikerne, så kunne vi fått en følelse av hvem man skulle stole på… tipper analysen er vennetjeneste eller kjøpt av en eller flere store shortere.
Er det ikke 100kr aksjeposten i Nofi er verdt? Det betyr jo at flyselskapet prises til null, om Norwegian for eksempel hadde endret strategi til kun leasing, ja så vil jeg tro at selskapet vært priset mye høyere…
Markedsverdi 17 milliarder * 16,4% = 2,78 milliarder pluss verdien av eksponeringsrettighetene.
Markedsverdi NAS ved 100 kr med 35 mill utstedt er 3,5 milliarder. Dermed rundt 720 milliarder markedsverdi for kun NAS uten eierskap i NOFI.
Oversatt i aksjeverdi er det altså 35 millioner aksjer og 2,78 milliarder i direkte verdi som tilsvarer da litt under 80 kr per aksje i verdi.
Tydelig at markedet har fått med seg “analysen”. Nede og kjenner på støtten igjen.
Noen positive triggere i den nærmeste fremtid?
Har ikke lest analysen til sparebanken 1, men dette framstår som helt sinnssvakt
Når det nå klines opp på forsiden av Hegnar og Dagens Næringsliv, så får det jo en selvoppfyllende effekt. Vanvittig hvor mye makt disse analytikerne har (noe de bør være seg bevisste).
justert til 140kr nå såg jeg
hmm, det må ha vært en feil i overskriften demes. den er på 100 i artikkel
SB1M? Jeg har ikke fått noen epost av de med oppdatering av analysen. Den var 100 i rapporten jeg mottok.
jeg får nyhetsvarsel fra E24. lagt merke til at de skriver mye feil i overskrifter.
så det var fortsatt på 100kr. samt at det anbefales at kjos selger NAS. kun i dag jeg har lest nyheter om dette. så det var nok ikke noe nytt i det.
Hehe de går så langt at de anbefaler nå Kjos å selge? Kjære vene… De anbefalte vel å gi opp og slå seg konk hver måned siden 1993
Var han jeg sendte epost til i går.
fikk du noe fornuftig svar tilbake på den
Vel, jeg fikk ikke noe svar. Og det er antageligvis mer fornuftig enn om han hadde svart.
Synes dette blir for dumt, og det hadde jeg synes uavhengig av om jeg hadde vært aksjonær eller ikke.
Om NOFI aksjene kan forsvare 80 kr per aksje så prises NAS til 20 kr pr aksje = 715 MNOK i MCAP.
For de som synes dette virker riktig så er det selvfølgelig bare å selge. Jeg for min egen del blir sittende.
Kopi av dobbel bunn fra August?
Håper fortsettelsen kopieres også
Det var jo pga massivt insidekjøp. Skjer neppe igjen, men man kan jo lure på hva Kise skal bruke de 120 millionene til.
Planen med dobbel bunn + rekyl fungerer bra så langt