Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Kjos satset beinhardt og ble desverre screwed av en leverandør som tidligere var en respektert internasjonal blue chip, men som de siste årene har blitt til et morderisk shitshow som ikke ville hørt hjemme i en bananrepublikk engang. Boeing.

Når så Corona kom på en gang, så var det game over.

Klart, så sitter det jo bare titusen besserwissere i jantelovlandet og godter seg over at folk som tør å satse tryner.

Hadde dreamliner hatt 50% mindre motorproblemer, og hadde MAX ikke vært et drapsprodukt, så hadde mye sett annerledes ut i ukene før corona eksploderte.

Norwegian burde jo i en normal verden ha 3 milliarder cash inn på konto fra boeing i november.

10 Likes

Kjosern fikk utrolig mye goodwill og god PR da han bygget opp selskapet. Ufortjent mye goodwill, vil nok mange si.

Måten Norwegian har behandlet både ansatte, investorer og passasjerer gjennom årene gjør at de dessverre ikke har så mye goodwill igjen.

1 Like

Hadde de ikke giret selskapet så jævlig, hadde de tålt de andre utfordringene også. Så man kan snu det på den måten også…

1 Like

Ja huff, vi passasjerer har virkelig lidd under norwegian du. Tror jeg må ha 200 turer i strekk uten at noe negativt har skjedd.

Og fytti det har vært kjipt å måtte leve med 1500 tur/retur oslo-bergen i ukedagene. Et helvete har det vært.

6 Likes

Kan servere deg nok av skrekkhistorier fra passasjerer :wink: Husker du begrepet “Kjos-fast”?

Det verste er nok uansett måten de har behandlet ansatte på.

Personlig har jeg ikke noe i mot NAS, men ikke noen varme følelser heller.

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Kursen fortsetter å stige?

Eneste jeg kan tenke meg er tilbakekalling av aksjer og short inndekning. Må jo kunne ses på som en gavepakke til aksjonærer som fremdeles sitter.

1 Like
1 Like

Blir nok en blodig neste uke for Norwegians aksjonærer ja om de finner en løsning i dag som vanner ut eksisterende aksjonærer.

Hvilke andre alternativer er det? Noe må det jo være, ellers hadde vel ikke NAS fremdeles blitt handlet til over 5 NOK og ikke 0?

Jeg har absolutt ingen aksjer, men undres jo hvorfor noen fremdeles handler aksjer her. Forstår at noe er short inndekning, men kan vel umulig være det som har holdt kursen unda null hele denne uken?

Veldig enkelt hvorfor noen kjøper. Den går opp og de vil være med på oppgangen, alle snakker om hvor mye de har tjent på NAS på forum og mange vil gjøre det samme. Ingen snakker om hvor mye de har tapt. Folk vil føle seg bra og siden å stå utenfor en aksje som har steget føles dårlig tror de de kan føle seg bra ved å kjøpe. Noen er blind for at selskapet snart nuller ut aksjonærene, andre er bevisst det og prøver å få med seg noen kroner på at andre kjøper høyere enn dem. Og noen tror ikke på at selskapet skal nulles ut, eller forstår ikke hvordan lån kan gjøres om til aksjer og hva det vil si for resten av aksjonærene. Uansett rimelig kjip situasjon som ingen med en bærekraftig investeringsstrategi vil ta i akkurat nå.

3 Likes

Hva skjer når shorterne er ferdig med å dekke seg inn???

1 Like

Tror nok denne faller som en stein snart igjen. MEN, nå som alt av milliardærer og proffe institusjoner er ute av aksjen og det kun er “vanlige mennesker” igjen, så hadde det jo vært utrolig morsomt om noe mirakuløst hadde skjedd og denne hadde snudd opp til gamle høyder igjen.

Jeg var en av “idiotene” som kjøpte NAS for 4-5 år siden for 280 eller noe sånt. Deltok også i emisjonen på rundt 30. Selskapet har hatt mye uflaks, men slik situasjonen er nå kan jeg ikke fatte hvordan eksisterende aksjonærer kan sitte igjen med noe som helst av verdi over noen få øre per aksje hvis det overhodet kommer en løsning.

I går var det takk og farvel, og alt ble solgt for 5.30 per aksje. Bedre å redde litt enn ingenting.

4 Likes