Man kjøper som regel det som haussere/tradere fokuserer på, det går som regel veldig bra til det ikke gjør det…
Når den stod i 20+ på vei opp eller på vei ned?
Haha, på vei ned. Kjøpte og solgte og snitta ned hele veien til… 2 kr? Tror jeg var med på en emisjon også. Kom meg faktisk ut i pluss men det var bare flaks, ellers ville jeg nok ikke vært her. Gikk ut når de skilte ut Silicon delen, fikk aksjer i begge og har ikke sett på den siden
Hvorfor nevner du NANO ?
Nei si det. Kanskje på grunn av kursutviklingen de siste par årene?
Dersom man trader så kan man tjene penger på slike aksjer. Men det er jo ikke det slike førstegangsaksjonærer gjør.
Null. Verdien settes til null.
Trist som faen.
Merkelig at den norske stat ikke kan gjøre noe av det samme for Norwegian
Fordi Norwegian var en fucked up selskap før corona krisen! Det å kaste bort skattepengene til en utkonkorrenrt og konk. selskap er som å gi dyre verdifulle medisiner til en terminal/døende pasient! Av og til må man la ting gå sin naturlig vei!!! Grunnleggere og tidligere hovedeiere (Kjos og Kiise) har allerede blitt kvitt med NAS!!!
Er NAS mere ikonisk/symbolsk/større enn engelske Thomas Cook med 100 års erfaring?! Så … what!?
Nå har jeg ikke gått inn i detaljene, men mye av dette er jo dekning av lønn til de ansatte. Det gjør jo den Norske stat idag, i Norge. Mens man ikke gjør det for de som jobber utenfor Norge. Men trenger mer detaljer. Overaskende at de bare må gi fra seg 1 til 3 prosent av aksjene ved mislighold. Der kunne de tatt mer spør du meg.
Lurer på hva Kjos & Kise sitter igjen med på sisye linje etter nedsalget. Gikk de i pluss, eller står de nå i minus?
De har kjøpt kraftig på høye nivåer, de også.
Kjos er ikke investor, han er en av gründerene.
Hva mener du med å gå i minus?
Les om deres kjøp og gearing rett før krisen, triste saker.
Jeg forstår det slik at han er helt ute nå, men han har da vitterlig kjøpt flere ganger den siste tiden.
Avslutter han i Norwegian med gjeld?
@Pablo, jeg vet godt at han er både investor og grunder.
Tror ikke han har gått i minus, men han sitter igjen med en promille av det han kunne ha hatt.
Kom vel ut med noen millioner, så det er jo i pluss det sånn sett. Dvs. hvis han ikke har tatt en Vollvik og satt seg i gjeld.
Han har jo belånt porteføljen så det holder, de gjorde også ett storkjøp på 240kr… Så tviler på at det er mye gevinst der
Har hatt en del uflaks…
Tja, samtidig med at han har tatt stor risiko med å gire selskapet så mye Så jo hvor skjørt det var når man tok første emisjon i 2018
De bør ikke gjøre det samme, for Norwegian var i krise før corona.