Flere som har sittet short har fått call idag og måtte dekke inn. Dette kan ha gitt moment oppover. Utover det har jeg ingen snøring på hva folk driver med.
Hvorfor får man call på en short satt på 8+ når kursen er 5,5-
Fordi de som har lånt ut vil selge og dermed kaller tilbake(?)
Hvorfor de som har lånt ut aksjer ikke har solgt for lengst er jo et godt spørsmål:)
Fordi eieren av aksjene har bedt om å få dem tilbake.
Siden det ikke er short aksjer å oppdrive så mistenker jeg det er trygda som har bedt om tilbakelevering.
Ah, så ikke margin call du mente altså
Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) – Summons to bondholders’ meetings with proposal to amend terms and convert bonds into equity
Say no more.
Det som fikk meg til kjøpe den var at Norwegian-aksjen ble omtalt som en høyt omsatt aksje på «Aksjeforum» på Facebook, sier Sebastian Kvalheim (19) til E24.
Jeg ser og høyner med fortsettelsen
“Det har egentlig bare trigget mer interesse. Nå har jeg begynt å se på grønne oppstartsselskaper, gjerne innenfor fornybar energi. Det tror jeg er en langsiktig trygg havn.”
Nel neste.
Alle begynner et sted gutter, han er 19 år
Fascinerende at så mange klarer å velge den absolutt aller verste aksjen å investere i når de først går inn i aksjemarkedet.
Type WR Entertainment, NAS og ikke minst FUNCOM. Også Nano da.
Er jo ikke uten grunn, er jo som oftest de aksjene man hører og leser mest om, og de er ofte binære. REC var f.eks min første aksje. Ble anbefalt den av min svigerfar når den stod i 20+ kr. Leste om den på Hegnar også nesten ukentlig når jeg kjøpte den. Overlevde heldigvis og er her enda
Jeg startet med pennystocks, canadiske gruveselskaper som var i utviklingsfasen…
Så synes ikke NAS var det verste han kunne starte med, tror jeg tapte mer enn han for å si det sånn…
Vel, hvis jeg skulle pekt på det mest opplagte tapscaset på Oslo Børs så hadde det vært NAS. Det tror jeg de fleste med litt peiling på aksjer hadde gjort også.
Kan peke på noen til, det finnes mange eksempler
IOX er en kandidat, men er om muligt ikke helt så meget på skideren som NAS (at tænke sig, man skulle få skrive disse ord efter ledelsen i IOX har kørt selskabet gennem gulvet).
Thin, lavo, element osv… Det er jo nesten så ille som det kan bli…
Ah, vent bare … THIN trækker en blå kanin op af hatten og starter på at producere … wait for it … flow batterier, efter de fejlede hårdt på den anden idé, de arbejdede på. Jeps, man kan nemt omstille sit produktionsapparat til at producere flow batterier, når man oprindeligt gik i en helt anden retning … giver god mening, men der gives point for et frisk forsøg
Joda har selv gjort mange feil, men vil helst ikke være avbildet på E24 Håper han lærer fort når han baserer kjøp på omsetning og oppstartsselskaper som trygge havner