Roger Berntsen er kjempeflink. Men han er et menneske han også, ingen treffer på alle investeringer. Mye har sikkert forandret seg siden han uttalte seg om caset også.
I dag kl 18:1216
Stemmer du nei blir det konkurs. De som har bygget opp selskapet er de som går med Norwegian uniform, deres jobber kan reddes med å stemme ja. Aksjonærer som sitter på baken hjemme i sofaen og venter på at andre skal skaffe dem enkle penger har bidratt null og niks. De skal selvsagt nulles, noe annet ville vært en skam. De som synes dette svir får vi håpe lærer leksen og bruker generalforsamlinger litt bedre i fremtiden. Dette kunne vært forhindret for lenge siden hvis noen holdt Kjos litt i sjakk. Lett å være geni i oppgangstider, det er jo bare å ta max risk.
Bra sagt!
NAS gamblet, og vant nesten.
De fikk noen stor eventer mot seg som de ikke kunne forutse.
Dreamliner problemer.
Motorproblemer
Max problemer. og Covid19.
For å putte det i perspektiv. I USA har de 4 store flyselskapene tjent gode penger de siste årene, de måtte reddes så det sang etter. Så NAS gamblet og feilet. Sånt skjer. Nettroll kler dog ingen.
Du kan jo høre siste pengepodden hvor de går gjennom portoføljene deres. Beste var vel Roger med - 17%. Eksperter gjør feil de òg
Ja, visst gjør alle feil. Det er menneskelig å feile.
Hvorfor skal det ikke være lov å le av det?
Så klart forferdelig tragisk med alle som har gamblet hardt i NAS og tapt alle pengene sine. Især Kjos og Kise. Nesten like ille som alle fattige og personer på flukt i verden.
Er så lei deg savepig som skal være politi og ut å arrestere folk som du tolker å ha et annet syn på ting enn deg sjøl. Det kler deg ikke…
Roger er helt sikkert dyktig, og han er hvertfall morsom og engasjert. Husker hvor bull han var på seadrill som bare ble billigere og billigere til alt var borte. Om det ikke er lov å le litt av feil som blir begått med stort engasjement av morsomme personer blir det for dumt. Skjerp dere.
Som om det ikke skal være lov å le av Andreassen som spår boligprisene 5-10% ned hvert bidige år. Trygve ler jo så han rister.
Fæle greier altså. Ondskapsfullt.
At du skal være forumpoliti her og definere meg som et nettroll bare fordi jeg synes det var morsomt å tenke på hvor lyrisk Roger har vært til NAS og SDRL, som begge fikk samme elendige skjebne, synes jeg mildt sagt veldig lite om.
Jeg vil herved avslutte mitt insidermedlemsskap, da det gir så lite og dette blir rett og slett for mye for meg.
Videresendes til @pdx
Jeg har slett ikke definert deg som et nettroll, hadde jeg gjort det hadde jeg moderert innlegget.
Derimot syntes jeg det spesifikke innlegget var rimelig ufint mot en engasjert fyr som Roger, og som overhodet ikke tok hensyn til hva han evt har fremhevet som bull med caset, og når.
Det blir vel og understreket fra alle aksjekommentatorer på podcast etc at det aldri er investeringsråd de gir, fordi man ikke kan gjøre det uten å ha inngående kjennskap til portefølje, risikotoleranse og mål for den man rådgir.
Det som var spikeren i kista for meg ang. Norwegian var da regjeringen sa rett ut: “Vi bryr oss ikke om aksjonærene som eier aksjer i Norwegian.” Da var alt håp ute og jeg solgte fordi selskapet var avhengig av en pengegave, ikke konvertible lån eller emisjon for at aksjekursen skulle gå opp. Allikevel gikk aksjen opp 50% over noen dager etterpå. Sier som jeg alltid har sagt aldri undervurder markedets evne til å kortsiktig handle irrasjonelt. Men langsiktig får man rett om man har oversikt.
En fersk aksjonærliste for NAS er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
OSLO BØRS - MOVE TO SPECIAL OBSERVATION
Kjøpte NAS for øl penger i dag. Kun for show
Ikke veldig glad i øl skjønner jeg!
Kjøpte og solgte i dag. Var aksjonær en times tid🙈
Pyse! Jeg sitter enda, er en del øl i pluss
Utliknet et tap i NHY og QEC, på en time i NAS.
Er fornøyd med det bettet, men ønsker ikke å ta noe videre del i denne galskapen🥳.
Også kjekt å kunne kjøpe mer øl selvsagt👍
Hvorfor kjøper folk NAS til over 0kr i dag? Er det noen som helst måte at dagens aksjonærer kan sitte igjen med mer enn tilnærmet null?
Er det tilbakekalling av aksjer og shortinndekning?