Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Min generelle oppfatning er at markedet ikke helt skjønner konsekvensene av en utvanning før det faktisk skjer. Sett mange ganger at en aksje handles langt over emisjonskurs helt frem til emisjonen og så stuper ned til emisjonskurs.

Totally. “Ja men myndighetene må jo redde arbeidsplassene” er omkvedet man leser overalt.

Og da kan jeg jo følge opp med:
Min generelle oppfatning er at markedet ikke helt skjønner forskjellen på at myndighetene griper inn for å redde arbeidsplasser kontra det å redde aksjonærenes verdier. :slight_smile:

1 Like

Konverteringskurs: 3,16

1 Like

Heldigvis har jo NAS veldig få Norske ansatte…

Flertallet er jo utelandske lavprisansatte.

3,16 er før rettet emi på 400 Mill + mulig ekstra konvertering av leasing gjeld på 3,3-4,2 mrd. Ender på under krona et sted er vel en grei pekepinn.

1 Like

Oisann, noen burde beskytte enkelte småaksjonærer mot offentlig eksponering.

1 Like

Han tar jo ikke feil:

1. Norwegian vil trolig seigpines og gå konk uansett
  2. Selskapet blir for det meste et utenlandskeid selskap

Men virker litt korttenkt å stemme nei. Når du faller, så tar du i mot alle rep som kastes din retning om det så er sytråd innsmurt med olje :smiley:

Litt i tvil om Kapital har regnet rett jeg. I meldingen står det da:
“The Company has agreed to a minimum threshold of lessor concessions of USD 500 million with an aim to get the total debt to equity conversion from lessors and bondholders up to USD 1.2 billion with current shareholders retaining 5.2 percent of the share capital in the Company post debt to asset conversion but before the proposed equity issue.”

Er det egentlig konvertering av 9,4 milliarder kroner (som kapital regner med) eller ca 12,7 milliarder kroner (USD 1.2 billion) som det er riktig å regne på?

Joda, men løsningen til han nissen er at staten kommer inn å redder aksjonærene.

Ja, han har tydeligvis aldri hørt (eller skjønt meningen bak) ordtaket “det er bedre med en fugl i hånden, enn ti på taket”, for han setter virkelig sin lit til de ti på taket med den holdningen :smiley:

Norwegian Air Shuttle ASA – Revised offer to bondholders

Å stemme mot forslaget på EGF er en stemme for konkurs.

1 Like

Og da er det jo uansett de som har gjeld som kommer i første rekke…

Synes det er en lei retorisk øvelse å si at han skal selv investere når det han mener er å kjøpe til 10% av dagens pris i en eventuell emisjon.

1 Like