Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) – Allocation to primary insiders

Nå har jeg fått svar i vps også. Fikk tildelt 0,67% av det jeg ba om. :laughing:

JEPP!! Ba om 45k aksjer. Har fått tildelt 28.083 aksjer. Kom på VPS nå. 62% av hva jeg tegnet for.

Nå fikk jeg svar igjen ser jeg
Ble tildelt 55% av det jeg ønsket faktisk.

Da får man være fornøyd :sweat_smile:

Fikk 1% av det jeg tegnet meg for…

Hadde dere mye aksjer fra tidligere @SMO og @tomacro?

Jeg satt med 1150 fra tidligere.
Hva med deg ?

9000 aksjer per 30.4

Meget spesielt at du ikke fikk mer…
Tegnet deg opp for mye ?

Jeg fikk 14000. Hadde 5000 når det ble opptalt for tegningsrett (som ble solgt kort tid etter).

fikk tildelt 47000 ba om 100000 og hadde 17068

Jeg satt med 100, ba om 1000 for moro skyld, fikk 280 :laughing:
Forsvinner vel mer i kurtasje enn prisen på selve kjøpet…

1 Like

Er ikke kurtasje ved emisjon, har ikke vært det på de jeg har deltatt på tidligere i alle fall :slight_smile:

Det virker som de fleste har fått ca 3 x av hva de eide fra før i antall aksjer?

Snakket med DNB nå. Man fikk 2,8 aksjer per. rett (tilsvarende antall aksjer 30. april)

Men alle som tegnet seg fikk (uavhengig av retter) 200 aksjer i et slags minstebeløp.

Dette oppklarer det meste.

5 Likes

Nei, men når jeg snur meg rundt for å selge dem videre så blir det trukket kurtasje :smiley:

1 Like

Er det ikke bare å legge de i en skuff og glemme de?

Har ikke tålmodighet til slikt, deltok kun for muligheten til free moneys ved å selge umiddelbart :stuck_out_tongue:

Det er ikke mange kronene å hente…

Om du selger på dagens kurs er det vel nærmere 300% fortjeneste fra emisjonskursen? Det er selvsagt ikke store beløpet for min del, men gratis penger er gratis penger. Ikke så mange investeringer som kan gi 300% avkastning på 2 uker.

2 Likes

om 5-10 år kan plutselig kursen ligge på 50 kr :face_with_hand_over_mouth: