Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Har funnet at det er nordnet sin kontotype som er litt spesiell. Fant dette fra en artikkel.

“Den er ikke en VPS-konto. Du får dermed ikke automatisk invitasjon til å bli med på f.eks. emisjoner i aksjene dine, men må melde interesse til Nordnet.” - Vil anta derfor de ikke vises på vps.no.

Har jo kun brukt Nordnet siste 4 årene… Lærer noe nytt hver dag :slight_smile:

1 Like

Før emisjonen var det totalt 164 mill aksjer, etter emisjonen er det ca 560 mill aksjer, iflg E24 så vil det være 832 mill aksjer etter juni, ,i tillegg så skal det tilføres 3,54 mrd aksjer, poenget er at ingen vet hvordan dette kommer til å påvirke kursen, mange har sikkert mening om det men ingen vet. Du må gjøre din egen vurdering.

2 Likes

Takk. Og det er på fredag neste pulje med aksje i sirkulasjon. Korrekt?

Fredag blir vel siste rest av de 400mill emisjonsaksjene tilgjengelig for handel. Det er vel usikkert hvor mange som fikk sine i dag, og hvor mange som får først på fredag

1 Like

Rimelig fucka at de tildeler de på forskjellig tid. Kjenner jeg blir irritert på prinisippielt grunnlag :unamused:

2 Likes

Du hadde i det minste bare 200 (?), jeg “fikk” 14000. Er rimelig irritert både på prinsipielt og faktisk grunnlag nå, særlig om det viser seg at den ikke bumper over 3 igjen. Jeg hadde ikke planer om å sitte lenge på de i håp om 50kr om 5 år, for å si det sånn.

Fikk også brev i posten i dag, og der fastholdes 20. mai som datoen, så dette er tydelig en (intensjonell?) glipp hos tilretteleggerne med det resultat at de med mest penger får én børsdag ekstra å selge emisjonsaksjene sine før alle andre…

Edit: Nå er aksjebeløpet dukket opp i kontoutskriften (se utklipp), men ikke i beholdningen. (Sbanken via DnB). Noen som har fått sine sånn utpå kvelden?
image

hei.har alle fått aksjene sine? jeg har enda ikke fått dem;-(

Vises i vps, men ikke dnb. Trodde det skulle gå automatisk dette…

blei belasta først i natt.og jeg har ringt dnb 3 ganger og dem sier at man bare må vente :grimacing: :grimacing: :grimacing:

Jeg fikk mine i dag morges. Hadde ikke i går (tidligere i dag) kveld før jeg la meg. Skyflet ut alt på 2,98,- og har kjempesympati om dere enda ikke har fått dem. Utrolig rotete og uprofesjonell emisjon!

1 Like

nei har ikke fått å er rimelig forbanna,har 47999 som jeg hadde en plan om å selge :scream: :scream: :rage: :rage:

Hvilken megler bruker du? Du får solgt dersom du ringer meglerbordet og handler over telefon.

bestilte av dnb

Det er megleren hvor du har aksjekontoen du bestilte aksjene til du må ringe. Ikke tilretteleggeren.

har konto i nordnet,går vel automatisk over på den kontoen min d?

Hvis du ønsker å selge før aksjene har blitt synlig i Nordnet.no:

Ring Nordnet på 23333023.

Da kommer du til meglerbordet. De kan selge aksjene manuelt for deg - før du har mulighet til å selge elektronisk. Kurtasjen er 200,- tror jeg.

1 Like

takker for svar :smiley:

Mine 200 dukket nettopp opp hos DNB. Må ha skjedd i løpet av det siste kvarteret.

Har akkurat fått mine. Tilrettelegger DnB, konto hos Nordnet. Og der var de solgt :joy:

1 Like

Sissener-fond og investor Arne Fredly inn i Norwegian-aksjen